type4 in type3
Eindelijk...
Gisteravond het originele 1600 blokkie (of wat daar van over is) uitgebouwd en de type4 CU vast een beetje gepast... Moet nog wel het een en ander gebeuren maar de eerste stap is weer gezet!!! Met dank nog aan Dickmans voor zijn eindeloze geduld, kr@k voor z'n opbouwende doch vriendelijke kritiek en Gert voor de koffie met choc en ranzige opmerkingen!!! |
Ik heb zo'n vermoeden dat dat er weer tip top en helemaal oke uit gaat zien en rijden natuurlijk!
|
Oei! Dat ziet er smakelijk uit! :D
|
He top Ries.
Is zo'n CU een 2 liter?? |
Graag gedaan broer T
Volgende keer wel een vijllughijtzbwil op hoor ... |
Quote:
Las net ergens een stuk over Seeftie-lenzus... lijkt me ook nog een optie! @ bussie: klopt, is 2 liter! Goed zat lijkt me... |
Riessie,dat ziet er mooi uit!!!
Zonde dat ik gisteren avond niet mee kon genieten van een beetje ouderwetse Haagse gezelligheid.. (ik moest ff op huizenjacht) |
Komen er nog kortere spruitstukken op, of ga je zonder motordeksel rijden ???
|
Mymy, that does look sweet! :cool:
|
Ja,Usertje ... je moest zelf ff zwemmen maandagavond :D
Ik had nogal wat mensen over de vloer voor onderdelen en/of wijze raad/advies. Maar we hadden nog veel meer kunnen doen,want Miss L. vondt dat ik vroeg thuis was .... @Brazen;Je topicje kan nu zeker wel dicht hé ;) http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5242 @Keverpech;Na het weekend weer een update nu je je tussendorpeltje hebt ?? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2638 @62notchback;heb je die leen TT wel weer netjes & leeg teruggebracht ? (dus zonder de NOS typ3 vooras) @BKZ;laat Ries eerst maar eens aan de power van een twee liter typ4 wennen, voordat we er een 2.4 of 2.7 van gaan maken :tongue: @VA;Nu de typ4 erin hangt,kunnen de inlaatspruitstukken worden ingekort, want het dekkie mot dicht kunnen !! @Volkswouter;geeft niks ... de komende maaanden zijn we op de maandagavond wel bezig. Ries met z'n typ3/4,Dick met de ex Miss L. fastback en ik met de variant :rolleyes: |
Ziet er nu al goed uit.
He kruk, als je het goed vind kom ik binnenkort ff aanwaaien met de variant. Wordt nu wel een keer tijd. Zijn jullie op zaterdag ook bezig of alleen op maandagavond? Mijn voorkeur gaat uit naar een zaterdag, hebben we een beetje licht. Zaterdag a.s. misschien? |
UPDATE!!!
Ingekorte inlaatspruitstukken hoeven alleen nog afgewerkt te worden.... past perfect, dekkie kan mooi dicht! thanks to MacGaifurt!!! |
wat voor luchtfiltertjes ga je erop plaatsen.
|
Quote:
btje late reactie....xcuus.....gheghe:D ...die kan wel dicht! nah....weer wat lulligs meegemaakt.....1 van de 4 boutjes van (in engels gloof k) "pump cover" brak af....:o ff uitboren maar.....:confused: nee...boortje (1.5mm) breekt strak af in carb :mad: duurt nog wel ff voor k ze gemonteerd heb gloof ik ;) |
Quote:
dit belooft wat !!! |
Quote:
Dat ziet er goed uit Ries! Die dingen moeten inderdaad echt belachelijk kort zijn, wil het passen. Een nadeel blijft dat je idd ook met heel, heel korte luchtfilters moet werken en dan dus zeker niet meer een zgn 'velocity stack' kan plaatsen. Maar ja, no pain, no gain. Jij hebt door de aanwezigheid van versnelingsbakvorken op het oude model nog een klein nadeeltje dat je je motor niet een klein beetje lager kan ophangen aan de achterkant, mocht het toch nog net niet helemaal passen. Bij de latere modellen, waar de motor alleen aan de bakneus en de achterste ophanging vastzit, kun je de ophangingshoogte - binnen grenzen - 'aanpassen'. Kijk ook uit als je een BAS 'trek-duw' stangenstelsel wilt plaatsen: Met heel lage spruitstukken, komen die soms al snel tegen je cylinderbeplating aan. Zorg verder ook dat je bij voorkeur een type 4 koelhuis gebruikt met een zo'n grote zwarte 'ontstekingsafstelopeningdop' hebt, Anders wordt de ontsteking op tijd zetten wat lastig (of je neemt de electronische CU onsteking en stelt hem 1x goed af naast de auto op de bank oid; die hoef je daarna namelijk nooit meer te stellen :D ) 3x raden hoe ik dat allemaal te weten ben gekomen... :biggrin: Groetjes, Walter |
Quote:
< 5 cm in iedergeval, 6 hooguit!! Later zorg voorlopig... :confused: @ beetspeed Heb heel je bericht uitgeprint en we nemen het mee in de komende maandagavond-vergadering... thanks!!! |
Quote:
Toch stiekumpies nog ff bezig geweest gister???? |
HEEL FF was t maar, eigenlijk te noemen...
om kr@k voor te zijn!!! |
Volgende keer als we in Area-51 zijn moeten we deze ook maar es goed bekijken!! Damn, ziet er ook al zo goed uit allemaal.
Jullie moesten eens een zaakje beginnen ;) Een en ander komt er wel allemaal netjes in te zitten!! Goed bezugh :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 19:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.