Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuw leven voor Frank's tdi. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58717)

Franky B 21-08-2009 13:34

Nieuw leven voor Frank's tdi.

Hallo allen!

Hehe! eindelijk kan ik eens een project topic openen voor de tdi! Loop er al een poos tegen aan te hikken maar nu is eindelijk de kogel door de kerk. Heb vervangend vervoer (audi 80 zie sig) en ben dus gelukkig nog mobiel. Wel zo handig hier opt platteland, je moet nog wel eens een stukkie rijden om ergens te komen :rolleyes:

Maar nu terzake. Eind augustus 2007 ben ik de (on)gelukkige eigenaar geworden van een golf 3 tdi 81kw ui '96. ding beviel prima. Ligt prima op de weg, is behoorlijk vlot en ook nog eens lekker zuinig. De auto is gechipt, er zaten leuke wieltjes onder en hij was voorzien van een weitec 40/40 verlagings setje. Kon de auto kopen van een bekende die hem ook weer van een bekende had gekocht dus de historie was bekend wat altijd wel fijn is.

Nu heb ik helaas een boel pech gehad met de auto. Blok liep steeds niet helemaal ok en na hem meerdere keren te hebben laten repareren is me een zuiger gebroken. Ding heeft waarschijnlijk geen goeie koeling gehad waardoor de zuiger is gescheurd. Auto weer weg gebracht waarna het hele blok is gereviseerd. nieuwe kop, verstuivers, pd zuigers, pd drijfstangen the whole lot... Nu een maand of 2 later... klapt me de drukgroep eruit. Ben er helemaal flauw van, dus heb ik ervoor gekozen om de wagen maar eens goed aan te pakken. Had al wat last van roest her en der dus ben maar begonnen de auto te strippen.

Doel is om de auto weer helemaal opnieuw op te bouwen. Heb er nog een paar andere plannen mee maar dat komt vanzelf wel. Nou genoeg gelult! tijd voor een paar foto's :D

Zo heb ik de auto gekocht:

Met de "nieuwe" wielen (bbs rw) en met een paar familie leden er achter bij de nurburgring :D

En nog 2 van na een poetsbeurtje

En nog 1tje van het interieur

En zo staat de auto er nu bij, Sorry, heb alleen een foto van de binnenkant. En de foto's zijn niet echt mooi. Maar zal van het weekend even betere maken.

En je raad het nooit... overal roestgaten in de bodem en de dorpels. Auto is van '96 maar hij zou zo 30 jaar of ouder kunnen zijn. Hier even een voorbeeldje van 2 plekjes. maar heb iets van 6 zulke gaten in de bodem.

heb trouwens al wel even een vraagje... Je koplampen geel maken, dat kan toch met een folie? Die kan je dan toch gewoon over je koplamp glas heen plakken?

Groeten Frank

floris-jan1 21-08-2009 13:47

Klasse dat je de auto na zoveel problemen toch nog gaat maken! Erg mooi interieur zit er trouwens in!;) Succes ermee gewenst.

Ja, je kan gele folie kopen:

http://www.typ-17.de/product_info.p...folie-gelb.html

Gr. Floris

Franky B 21-08-2009 13:52

Quote:
Originally Posted by floris-jan1
Klasse dat je de auto na zoveel problemen toch nog gaat maken! Erg mooi interieur zit er trouwens in!;) Succes ermee gewenst.

Ja, je kan gele folie kopen:

http://www.typ-17.de/product_info.p...folie-gelb.html

Gr. Floris

Top bedankt voor de tip! En jah... er zit al zoveel geld in dat het een beetje zonde is om um weg te doen. Anders had ik er ook niet lang over na hoeven denken. woon nog geen 300 meter bij mn werk vandaan dus een diesel is ook niet echt meer nodig.

martinus83 21-08-2009 22:14

zoek het topic van stijntje eens, die heeft folie over zn jetta koplampen getrokken. Al had hij het even moeten verwarmen. Er zitten namelijk wat vouwtjes op de hoeken.

Volgens mij bekende plekken die gaten in een mk3.. Succes met het herstel.

Verder mooie tdi, enkel een stukje laten zakken nog?

Franky B 22-08-2009 11:47

Quote:
Originally Posted by martinus83
zoek het topic van stijntje eens, die heeft folie over zn jetta koplampen getrokken. Al had hij het even moeten verwarmen. Er zitten namelijk wat vouwtjes op de hoeken.

Volgens mij bekende plekken die gaten in een mk3.. Succes met het herstel.

Verder mooie tdi, enkel een stukje laten zakken nog?

Hey Martinus!

Heb al even een berichtje achter gelaten in stijn z'n topic.

En het zijn idd bekende plekken. Maar sta er gewoon versteld van dat het al zo snel weg rot. Had ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn. En zakken gaat ie ook zeker nog wel :D

stij 22-08-2009 12:30

Die folie kost hier 7,50 bij een truckshop overgins ;-) succes ermee

Franky B 22-08-2009 15:39

Quote:
Originally Posted by Stijntje
Die folie kost hier 7,50 bij een truckshop overgins ;-) succes ermee

pff 7,50? nou dan kan je nog eens een paar velletjes verprutsen.
Maja, tis wel altijd mooier als het in 1 keer lukt natuurlijk :cool:

Franky B 23-08-2009 18:40

Nou, bij deze nog maar eens een update. Het was mooi weer vandaag, en wat doe je dan? Naar het strand? Nee! Met de golf bezig natuurlijk :D

Heb nog even een paar (betere) foto's gemaakt van de roest schades. En ben bezig geweest het interieur zo veel mogelijk leeg gemaakt.

En zo staat de auto er nu bij

Groeten Frank

breadfan83 23-08-2009 18:53

Daar heeft Croky geen chips van gegeten!

Goed dat ie dan toch wordt aangepakt.

jetta mk1 '82 23-08-2009 19:26

lijken wel kever foto's :eek:

succes met het opknappen !

gr. Martijn

cabby tdi 23-08-2009 19:44

Je zou er van staan kijken hoeveel mk3's hier last van hebben...

floris-jan1 23-08-2009 19:53

Tjee, jammer dat ie zo'n krokant laagje heeft.
suc6!;)

Franky B 24-08-2009 12:16

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Daar heeft Croky geen chips van gegeten!

Goed dat ie dan toch wordt aangepakt.

neej, het is iets van de snackbar... geen picanto maar een krokanto :cow:
Zal wel heel vaak verkeerd op de krik hebben gestaan denk ik.

Heb net de vw dealert bij mij in de buurt eens gebeld wat een setje vervangend plaatwerk moet gaan kosten. bodemplaten links plus rechts 195,55 ex btw per stuk. En de dorpels, 131.50 ex btw per stuk. Had al wel verwacht dat het niet goedkoop zou zijn maar het valt me eigenlijk nog wel een beetje tegen. Maar denk toch dat ik het origineele plaatwerk wil hebben. Of is immitatie ook goed te doen?

Weet iemand misschien ook hoe ik de aanjager en en de aircobox eruit kan halen? Neem aan dat de vloeistof van de airco ook hier op aangesloten is en deze heb ik nog niet af laten tappen...

gz frank

Pedaalemmer 24-08-2009 12:22

Die is croky...dan zou ik een golf 3 sloper erbij kopen en daar de delen uithalen en over zetten/lassen. Lijkt me goedkoper en je hebt daarbij nog eens een hoop extra onderdelen

martiepartie 24-08-2009 13:42

maar een golf3 sloper zal ook niet overal even hard zijn? Bij nieuw en origineel plaatwerk weet je wel dat het goed past en van goede kwaliteit is. De Golf3 staat bekend om het niet al te beste plaatwerk. Roest &rot bij de doppen in de bodem en achter de spatborden zie je helaas erg vaak.

Moedig dat je het aandurft :thumbup: Deze is niet heel erg hard meer (helaas).

Succes!!

tim_j 24-08-2009 14:13

lijkt wel of er oorlog is gevoerd met dat plaatwerk,
wat een hoop plekken voor een 13 jarige auto.. allomal, de auto is het waard :D

Franky B 24-08-2009 19:42

Quote:
Originally Posted by martiepartie
maar een golf3 sloper zal ook niet overal even hard zijn? Bij nieuw en origineel plaatwerk weet je wel dat het goed past en van goede kwaliteit is. De Golf3 staat bekend om het niet al te beste plaatwerk. Roest &rot bij de doppen in de bodem en achter de spatborden zie je helaas erg vaak.

Moedig dat je het aandurft :thumbup: Deze is niet heel erg hard meer (helaas).

Succes!!

Ben het met je eens. Denk ook niet dat een sloper overal even hard zal zijn. Wel mooi dat je dan extra delen hebt maar de golf is opzich wel comleet.

Toen ik de dealer belde vooor de plaat delen en vroeg of ze er veel problemen hebben gezien met roestige 3's deed ie heel verbaast. terwijl het toch echt bekende plekken zijn. :screwy:

Iedereen kent het wel... je legt je parkeer bonnetje op je dashboard. en als je die later eens weg wil gooien ben je hem kwijt. Nou, ik heb achter het dashboard een hele stapel terug gevonden! zelfs eentje een van een paar maanden nadat de auto op kenteken is gezet. Wel grappig :D

niemand een idee hoe het zit met de aanjager met de aircobox? (zie laatste foto interieur rechterkant) kan ik die gewoon los halen of moet ik dan eerst de airco af laten tappen? neem aan dat zoiets ook bij een garage moet gebeuren?

gz frank

breadfan83 24-08-2009 20:33

Ik zou ook gewoon een sloper er bij zoeken, en dan gewoon kijken naar de punten die bij jou weg zijn. Als dat goed is, is alles andere dat in orde is alleen maar mooi meegenomen.

De Pul 24-08-2009 21:37

zou ik ook doen,er zijn erbij die veel minder rot zijn als deze.heb er al aardig wat gesloopt maar nog nooit eentje die zo krokant was als deze....ik heb er nog eentje staan wil wel voor je kijken hoe dat ervoor staat dan mag je die stukken die je kunt gebruiken zo meenemen.....

Franky B 25-08-2009 12:30

Quote:
Originally Posted by De Pul
zou ik ook doen,er zijn erbij die veel minder rot zijn als deze.heb er al aardig wat gesloopt maar nog nooit eentje die zo krokant was als deze....ik heb er nog eentje staan wil wel voor je kijken hoe dat ervoor staat dan mag je die stukken die je kunt gebruiken zo meenemen.....

Je hebt PM :D

All times are GMT +1. The time now is 19:26.