![]() |
Ventilator draait niet, koelvloeistof kookt
Ik heb een golf 3 uit '95. Gister liep de temperatuur zo hoog op dat de koelvloeistof begon te koken. Nu heb ik hem stationair laten draaien to 110 graden. Normaal gesproken moet de ventilator aanslaan bij 90 graden, maar dat gebeurde niet. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb geen signalen van een kapotte pakkopping. Geen witte rook en ook geen "vieze" olie. |
- sensor in je radiateur dood/slecht
vervangen en radiateur gelijk even onder de kraan doorspoelen - koelfan overleden (testen door direct accu spanning op de connectorpennen te zetten, bijrijderkant is massa, andere zijn plus) |
of de stekker van de temperatuur sensot te halen en over bruggen
dan zou de ventilator ook moeten draaien voor nood uiteraard |
als het een twee of drie traps ventilator kan ook je regelrelais stuk zijn,
heb je airco of clima? |
original post date : 18-08-2009, 12:24
neem aan dat het al gefixt is? |
Auto naar garage gebracht. Daar is de thermostaat vervangen. Dit was niet de oplossing. Moter werd weer te warm, koelfan die niet aanslaat. Garage denkt nu aan de waterpomp, maar kan geen garantie geven dat dit de oplossing is. Het probleem is dus nog niet verholpen.
|
Garage zegt voor 95% zeker te weten dat het de waterpomp is. Quote garage: "De fan slaat eerste keer wel aan, maar heeft vervolgens niet genoeg rotatie om te koelen. De onderste slang wordt ook niet warm." Ze geven aan dat als het de warmtepomp niet is, ze geen idee hebben wat het anders zou kunnen zijn. Laat ik hem repareren?
|
wat vor motor ligt er in de auto????
|
GOLF 1.6 CL 55 KW
Brandstof: Benzine Bouwjaar: 1995 |
Garage heeft waterpomp bekeken. Deze bleek niet kapot te zijn. Monteur heeft toen voor de zekerheid de nieuwe thermostaat gecheckt. De thermostaat was om wat voor reden dan ook were kapot. Nieuwe thermostaat en de koelfan slaat weer goed aan.
Ik hoop dat dit zo blijft. Bedankt voor ieders medenken! Einde forumbericht. |
thermostaat deksel was dus stuk,,
|
is alleen de thermostaat vervangen????
zo ja dan zou ik ook nog even het dekseltje nakijken waar het pennetje van de thermostaat invalt controleren daar zit een soort "bruggetje" in en die breken heel vaak met gevolg koken van de motor... |
All times are GMT +1. The time now is 15:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.