![]() |
Slecht rijden Mk1!
Na al wat werkuren rijdt de Mk1 nog steeds niet zoals het moet! :shake: Probleem is nu dat ie wel stationair blijft draaien,maar als je wil vertrekken valt ie gewoon stil of je moet serieus met het gas en de koppeling spelen. Ook als je ongeveer een 80 a 100 km/h gereden hebt durft ie het laten afweten,trap je dan de koppeling in blijft ie gewoon draaien. Raar maar waar! Is al vervangen: carburateur,leidingen,brandstofpomp,benzinefilter, contactpunten,bougies,carburateur afgesteld. Moet ik richting ontsteking zoeken of niet? Het gaat om een 1.1 GG van 1983!
Grtz Andy! |
Vacuum vervroeger
|
Quote:
Hoe kan ik deze testen en/of is deze apart te verkrijgen. Gisteren nog een testrit gedaan,na een halfuur hield ie het voor bekeken,2 minuutjes wachten en hij deed het weer? :screwy: Grtz Andy |
haal m er even af en zuig eraan met je mond, als je door kan ademen issie lek anders niet
heb eventueel nog een compleet nieuwe set te koop voor ombouw naar elektronische ontsteking (bobine, bobinekabel, verdeler, bougiekabels, en transistorblokje) alleen het kabelboompje moet je dan even van de sloop halen, ben je van al het gezeur af.. |
Quote:
ok,zal dit eens uitproberen,thxs! :thumbup: |
je kan m er trouwens ook gewoon op laten zitten, zat in me hoofd met een 1500 en daar past je hoofd niet tussen vacuumvervroeger en carroserie :D
|
Zit een slangetje aan
Deze kan ook los of gescheurd zijn |
vacuun vervroeger is niet stuk en het slangetje is ook nog in orde :shake:
|
Acceleratiepomp,is een membraam
Zit op de carburateur,als je gas geeft dan moet er een straal benzine uit een messingpijpje de carburateur in stromen Of het filterzeefje in de pomp verstopt |
Misschien roest in de tank. Wat ook nog zou kunnen is dat je tank vacuum wordt gezogen. Uiteindelijk krijg je geen benzine meer. Oorzaak; tankdop niet meer goed, haal de rubber ring maar eens uit de dop en probeer het dan nog maar eens.
SUCCES. |
Ok,vandaag de tijd gehad om alles na te kijken. Na de eerste mogelijkheid het probleem meteen gevonden. Was dus inderdaad het veel voorkomende probleem met de brandstoftoevoer. Filtertje voor de carburateur schoongemaakt,zat redelijk veel troep in, en tevens de brandstofleiding tot aan de tank doorgeblazen met perslucht. Resultaat,hij startte zonder problemen en het rijden was ook in orde. Binnenkort even in de tank zelf kijken naar de aanzuigbuis,filter en vlotter.Desnoods tank er onderuit en spoelen. Nu nog een vraagje: men heeft voor de carburateur een filterje van een motorfiets geplaats,zo'n klein metalen ding dat je kan openschroeven en schoonmaken. Volstaat dit of beter een ander fabrikant filter? En kan ik desnoods zonder de tank schoon te maken men probleem anders oplossen.
Mvg Andy. |
All times are GMT +1. The time now is 02:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.