Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Tikkend geluid... ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57836)

Christiaan 27-07-2009 20:52

Tikkend geluid... ??

Heb een tikkend geluid onder de kap, en het komt (voor zover ik kan bepalen) uit het zwarte "potje" was tussen het ruitensproeier reservoir, en het koelvloeistof reservoir zit.

ff een plaatje ter verduidelijking:

Wat is dit? LMM? Wat helemaal links op de foto, tegen het binnenscherm aanzit. (dus niet met de geel/groene dop, daar nog links van).

Heb er verder (nog) geen last van met rijden, maar er zal iets niet helemaal goed zijn vermoed ik.

vwleusden 27-07-2009 21:05

Dat is in ieder geval niet je lucht massa meter, die zul je altijd in je inlaattraject terug vinden. Gezien je luchtfilter links (foto rechts) gemonteerd is zul je daar je lmm eerder terug vinden. Kan me ook herinneren bij de oude V5 van Lars dat die daar zat ;)

Christiaan 27-07-2009 21:11

:redface: dus....

Maar ja, wat dan.....

vwleusden 27-07-2009 21:20

Ik heb geen idee, die auto is veel te nieuw voor mij om aan te sleutelen :)

Tomvw 28-07-2009 12:06

Dat is je koolstof filter.
Er zit hier een klepje op die de aanzuig regelt. Je kan hem testen door even de stekker er af te halen. De kosten voor zo'n klepje zijn €94,- en het komt vaak voor bij warm weer.
Succes!

Christiaan 28-07-2009 18:45

Quote:
Originally Posted by Tomvw
Dat is je koolstof filter.
Er zit hier een klepje op die de aanzuig regelt. Je kan hem testen door even de stekker er af te halen. De kosten voor zo'n klepje zijn €94,- en het komt vaak voor bij warm weer.
Succes!

Maar, kan het kwaad? Of, waarom tikt het? (hangend klepje waarschijnlijk?)

rudie 28-07-2009 19:24

het is een actief koolstoffilter, dat er voor zorgt dat er niet te veel vervuilde lucht door de uitlaat naar buiten komt, en af en toe moet ie schone lucht pakken vanuit de motor, en dan gaat de klep heen en weer en dat is wat wij horen tikken.

die uitleg kreeg ik van de dealer toen ik hem er ook eens naar vroeg.

Tomvw 29-07-2009 06:38

Quote:
Het kan geen kwaad. meestal is het alleen bij warm weer. Maar het zomaar vervangen zou ik niet doen omdat het schijnt dat het dan als nog kan gebeurd (zonde van je €94,- euro).
Bij mijn vriendin haar auto kwam het zelfde probleem voor en deze is er ook mee opgehouden.

Het actiefkoolfilter is voor je tank ontluchting. Deze neem de brandstofdampen op en voert deze eventueel weer terug je inlaatspruitstuk in (door middel van dit klepje). Dit ter voorkoming dat je auto (vooral met warm weer) naar brandstof ruikt en het in het milieu komt.

Tomvw 29-07-2009 06:40

Ik heb trouwens nog zo'n klepje liggen als je wilt uitproberen.
Maar hij zit in elke mk4 benzine. en is makkelijk er uit te klikken.

Christiaan 30-07-2009 22:11

Zal het van het weekend is loshalen, en misschien een beetje schoonmaken....

All times are GMT +1. The time now is 19:11.