![]() |
ombouw cabrio'79
:confused: ey mensen,
ik heb een cabrio gekocht uit 1979 daar ligt een 1.6 blok in met een vier bak. en ik wil hem eigenlijk ombouwen naar een 1.8 16v. uit een golf 2. kan dat? heeft iemand dat al eerder gedaan en heeft ie handige tips? ik hoor het wel. MVG franklin. ps. en de achteras van de golf 2 past dat ook?( vanwege de schijfremmen) :confused: |
Kijk ook eens op dit forum ... er komt wel ietsje meer bijkijken.
http://frost.bbboy.net/vwengineconv...wforum?forum=14 Delta levert adapterplaten om 16V motoren in kevers te hangen. (dat staat echter niet op hun site vermeld) Het enige wat je van de achteras kunt gebruiken zijn de remklauwen. schijven passen niet ... |
kruk@b: ik denk dat ie een golf 1 cabrio heeft uit het eerste bouwjaar ;)
|
Quote:
Hallo daar :) Ik ben toevallig net bezig met zo'n dergelijke ombouw. (Het is dus mogelijk met een golf 2 motor) Ook een '79er maar dan de coupé versie :biggrin: Het golf 2 blok ligt er bij mij al in. Maar daar heb ik ook alles mee gezegd. Nu alles nog aansluiten. Als ik jou was zou ik een rijdende 16v zoeken. Dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. Als je eerst de zoekfunctie eens gebruikt is er best wel wat te vinden. Ook over de golf 2 achteras (die past niet onder je golf 1, maar met aanpassingen kan je de schijfremmen monteren) |
Quote:
:redface: (drukke dag op de zaak gehad gister) |
Quote:
Achh hij bedoelde het goed, dat jochie :D Het draait hier niet alleen om Aircooled kruk. :cool: |
bedankt!!
bedankt voor de tips.
ik was al van plan om een rijdende te kopen. alleen het probleem is: de meeste golfjes 2 gti 16v zijn meestal van sjonnies geweest en dus helemaal afgeragt!! dus nu moet ik op zoek naar een golf 2 van een net persoon met weinig kilometers, zodat ik er nog veel kan maken. dus ik ben hard op zoek!!!! MVG franklin. meer tips zijn altijd welkom. :D :D |
Neem eens contact op met DubstremeVR6. Die heeft regelmatig golf 2 16v's.
Onder de 200.000 km vind je ze niet veel voor weinig. |
wat is weinig?
|
van 0 tot 500 euro ;)
|
En een verrassing: de achteras past niet! Je kunt echter wel de boel overbouwen naar je bestaande Golf1 achteras.
|
alles wat op de Golf 2 achteras zit kan je zo overschroeven astappen en schijven en klauwen...
|
dat zeg ik
|
ik ook :p...
golfie rijd lekker hoor stijn ;) gisteren avond in het donker effe wezen rijden... geen keuring maar kon het niet laten :p |
he franklin als je de moeite neemt om een keer naar den haag te komen
ken je zien wat je moet ombouwen ik heb er een staan uit 1980 en die is bijna klaar en zelfs met abs waarvan hier de meerheid zei dat dit niet ging als je moeite neemt om langs te komen weet je gelijk wat je allemaal nodig hebt en ik krijg trouwens volgende week een goeie sloper binnen 16v en de motor loopt netjes ik hoor het wel |
Quote:
Gamma? :D (Scirocco 16V past toch ook? De complete as dan....) |
ik ben er ook net mee begonnen heb een 16v opgekocht hou het blok en verkoop de rest
het blok gaat wel helemaal uit elkaar en word vergroomd en gespoten en gereviceerd als het goed is is het blok in janu klaar en dan gaat i er in als het goed is moet het niet al te moeilijk zijn zet ook de remerij over aan de achterkant ff nieuwe leidingen laten maken en gaan maar weer in maart |
"verchroomd", "gereviseerd" en "remmerij" ;)
punten en komma's lezen ook wat makkelijker ;) |
Als je het jezelf makkelijker wilt maken kun je beter een Scirocco 16v gebruiken als donor. Dan kun je bijna alles zo overzetten.
Dat gezegd is het dan weer zonde van de Scirocco. De 16vtjes worden dan helemaal zeldzaam... |
vind ik ook sloop er dan maar een mk2 voor
|
All times are GMT +1. The time now is 14:02. |