Lekke ontsteking 1.3
Ik zit even met een probleem:
Van mijn 1.3 motor is de ontsteking lek, er loopt nl. olie langs het asje naar binnen. Is dit te verhelpen of moet ik een ander ontstekingshuis kopen? Via ETKA kan ik geen afdichtring van het asje ontdekken, enkel de keering tussen het huis en de cilinderkop. Iemand die me dit uit kan leggen? |
er zit een keerring in het ontstekingshuis, die levert VW niet los. Bij een lagerboer moet je die wel kunnen krijgen.
Waarschijnlijk is de bronzen bus samen met de verdeleras in je verdelerhuis versleten, waardoor er olie door de keerring komt. Nieuw bronzen busje laten draaien en je verdeleras iets af laten draaien is daarvoor de oplossing. |
Okee, dat moet te doen zijn!
Weet je zo ook hoe ik het spul los moet halen? |
De meenemer zit met een spanstift op de as. De spanstift moet je uit de as tikken/persen.
De onsteking van de binnenkant; *alle losse delen demonteren (condensator/contactpunten en vacuumvervroeger , of hallgever element *daarna alle schroefjes aan de buitenzijde loshalen en je kan de hele as met voetplaat uit de verdeler halen. |
Check.
Vanavond maar eens wat hobbyen dan! Bedankt! |
anders heb ik nog wel een ontsteking liggen van een 1.3 NZ motor
|
Aardig aangeboden, maar dat is volgens mij een ontstekingshuis die met 2 bouten vast zit. Ik moet er een hebben met 3 bevestigingspunten...
|
Quote:
Die past niet, is van het nieuwere type cylinderkop. |
zal even kijken hoeveel bevestigingspunten die had.
maar iig de auto kwam uit 1989 :D |
a ik zie nou pas dat het om een golf 1 en jetta 1 gaat my bad
|
Maakt niet uit! Ik heb het inmiddels gefixt!
Ik heb bij gebrek aan beter het binnenwerk van een droge ontsteking overgezet. |
All times are GMT +1. The time now is 22:14. |