Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   koppeling stuk ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56813)

whiteboost 26-06-2009 23:54

koppeling stuk ?
 
hey ben hier nieuw , en in automechanica ben ik dus niet echt bekend ..

heb een probleempje ..
heb een golf cl 2 1300 gekocht van de broer van m'n vriendin . omwille hij geen rijbewijs heeft en deze anders toch op de oprit staat ,dus na jaar en half heb ik deze over gekocht na dat hij toch niet voor zijn rijbewijs wilt gaan . en ook omdat deze auto eigelijk m'n droom wagen is . . dus na jaar en half nieuwe batterij en bougies gekocht , en hij starten ..

nu dacht ik eens de oprit op en af te rijden , dit lukte dus niet . bij het starten draaid de motor heel onregelmatig .. en schokt hij en valt soms uit . . maar reageert nog goed op het gas geven . het probleem is dus nu , als ik de koppeling induw en hem in de achteruit wilt zetten lukt dat niet , de tandwielen graken precies niet in elkaar en kraakt als zot , direct gestopt met proberen . nu denkt ik dat mijn koppeling en drukgroep versleten is .. en ook eventueel hierdoor onregelmatig draaid .. zou dit de oorzaak zijn van het probleem ..

alvast bedankt .

gooigolf 28-06-2009 07:56

HALLO ..

het beroerd lopen kan je carburateur zijn ,,,waarschijndelijk smerig ,
bougi,s etcc .
je koppling je kan hem eens proberen te spannen ,
en anders denk ik gewoon je drukgroep.
vrgr gooigolf .

golf mkII 16v 28-06-2009 12:34

wat is de motorcode?

whiteboost 30-06-2009 16:09

het koppelings probleem is opgelost , kabel aangespannen ,
waar bevindt zich de motorcode ?

martiepartie 30-06-2009 16:16

boven je dynamo op een vlak stuk onderblok.

99% zeker dan het een MH of 2G is.

whiteboost 30-06-2009 16:57

kan ik dit van boven aanzicht zien van motorblok of er onder , en waar bevindt de dynamo zich , ben niet echt bekend in de auto motorblokkken

tim_j 02-07-2009 18:33

je kunt ook een foto maken.

whiteboost 05-07-2009 18:36

voila , hier paar foto's ..










Voila , hoop dat jullie hier iets aan hebben .

Mvg,

tim_j 07-07-2009 13:24

MH motor met Pierburg 2E carburateur.

tim_j 07-07-2009 15:00

als die in zijn Vrij staat, en de koppeling op laat komen wat gebeurd er dan?

whiteboost 07-07-2009 16:51

Als ik dat doet , gebeurd er niets ..

Carel Ha 07-07-2009 19:06

zou het ook niet kunnen zijn dat de koppelingskabel is gebroken of gewoon dat de platen aan mekaar zijn vast geplakt doordat je auto vrij lang stil heeft gestaan. Theoretisch gezien zouden ze vanzelf ook wel weer los moeten komen, anders moet je idd de platen/drukgroep vervangen. Je kan dan alsnog je auto verplaatsen mocht je dat willen doen zonder hem af te laten slepen. Moet je hem de straat op duwen en dan eerst in zn eerste versnelling zetten en dan starten en dan begin je meteen te rollen en dan kan je natuurlijk ook door schakelen zonder de koppeling te gebruiken en weer terug weet niet hoeveel km je moet maar dat moet je wel kunnen natuurlijk. veel succes ermee

whiteboost 07-07-2009 19:23

rijden doet hij , en in achteruit ook ondertussen .. heb de koppelingskabel aangespannen zoals hier boven iemand vermelde . nu zit ik dus nog met het probleem van het slecht slecht lopen .. soms als ik start draaid hij normaal maar dan als ik achter de wagen staat , lijkt het net of er lucht uit de uitlaat ploft ..

tim_j 08-07-2009 11:46

controleer je bougie's eens. en meet de bougiekabels door.

en reinig je carb eens.

whiteboost 08-07-2009 12:06

Bougie's zijn vervangen , alle 4 vonken ze ..
carbu wou ik proberen te reinigen , maar krijg deze er niet af , lijkt net of ik speciale sleutel voor nodig heb ..
en als hij in zijn vrij staat , en laat de koppeling opkomen gebeurd er niets , is dit normaal ? of zou hij dan moeten uitvallen met een schok ?

tim_j 08-07-2009 13:20

Quote:
Originally Posted by whiteboost
Bougie's zijn vervangen , alle 4 vonken ze ..
carbu wou ik proberen te reinigen , maar krijg deze er niet af , lijkt net of ik speciale sleutel voor nodig heb ..
en als hij in zijn vrij staat , en laat de koppeling opkomen gebeurd er niets , is dit normaal ? of zou hij dan moeten uitvallen met een schok ?


oke, hoe is de kleur en toestand van de bougie's?
zijn de afstanden in de punten hetzelfde?
zijn er onderling andere kleuren?

Carb reinig ik altijd met remreiniger, daarmee laat ik de carb zitten waar die zit.
ik spuit dan de gasklep in en veeg deze af met een doekje, dat deed bij mij de motor soepeler lopen.

als je in de vrij de koppeling op laat komen en er zijn GEEN bij geluiden, lijkt de drukgroep/koppeling/druklager in orde.

wanneer die gaat kraken en poetsen in een versnelling is er iets met je koppelingskabel of bak,

de kabel kan te slap staan waardoor je niet ver genoeg ontkoppeld.

als je kabel wel goed gesteld, zit het in de bak.

whiteboost 08-07-2009 13:56

de bougie's zijn alle 4 zwart . dus staat hij te rijk afgesteld .. is dit bij de regelen ?

ok dus de koppeling lijkt nog in orde , maakt geen geluiden .

golf mkII 16v 08-07-2009 18:01

Pierburg elende
co meten en als het niet goed is bij regelen
Lukt het niet is het raadzaam om een andere carb te zoeken[valt niet mee een goede/goedkoop te vinden

whiteboost 08-07-2009 19:15

hoe valt dit bij te regelen .. maar soms draaid hij echt wel perfect half uur lang .. toen had ik wel benzine filters en de sproeier langs boven uitgedraaid en uit gekuist ..

whiteboost 09-07-2009 12:42

denk dat ik het probleem heb gevonden , de bovenste klep , dat wordt geregeld via de waterkoeling , en dat stand neemt naarmate het koelwater warm is .. denk ik dat het zo werkt .. daar is tussen het geen van het koelwater en de klep zelf , 2 veertjes , 1 veertje is los en vervrongen .. denk dat daar het probleem zal aan liggen .. eventueel iemand dat dit weet ?


All times are GMT +1. The time now is 05:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.