Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Te hoge temperatuur (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56706)

Luthien 24-06-2009 10:26

Te hoge temperatuur

Middag,

ik heb een mk2 1.3i, waar ik al een tijdje loop te mieren met de temperatuur.
'vroeger' bleef mijn metertje altijd fijn op de 90graden staan als de motor warm was, maar tegenwoordig loopt vaak te ver op.
de ventilator slaat pas aan als de meter op ongeveer 1/3 tussen midden en max staat. hij slaat dus wel aan, maar naar mijn mening te laat.

dat kan theoretisch een fout in de meting zijn - de zwarte zender is gewoon te enthousiast - of de aansturing naar de ventilator is lek.

welk onderdeel doet dat laatste, en wat is het meest waarschijnlijk?
thx

Lucien

Nol 24-06-2009 11:46

In je radiator zit een sensor, welke de ventilator aanstuurt, kan zijn dat deze door vervuiling niet meer de goeie temp meet, kost geloof ik twee tientjes

Gr Nol

Luthien 24-06-2009 12:59

Quote:
Originally Posted by Nol-MKII
In je radiator zit een sensor, welke de ventilator aanstuurt, kan zijn dat deze door vervuiling niet meer de goeie temp meet, kost geloof ik twee tientjes

Gr Nol

thx

ga ik die eens bekijken.

Madison 25-06-2009 00:43

Ik had dit ook met m'n 1e 1.6(PN)was toen de sensor.
Gewoon proberen ;)

Vliet 25-06-2009 14:29

Ook gehad met mijn golf. Was de temp. sensor in de radiateur waardoor de ven. niet aan sloeg.
Als je er boven hangt recht onder, of als je dr onder staat links beneden in de hoek.

Luthien 26-06-2009 19:32

Quote:
Originally Posted by Vliet
Ook gehad met mijn golf. Was de temp. sensor in de radiateur waardoor de ven. niet aan sloeg.
Als je er boven hangt recht onder, of als je dr onder staat links beneden in de hoek.

heb 'm gevonden
ik wilde 'm even doormeten, maar uiteraard heb ik geen thermometer, morgen even halen en dan eens doormeten.

Arne 26-06-2009 19:36

Hoeft niet joh, multimeter of stroomzoeker erop, en in een pannetje kokend water. Dan maakt ie contact, zet je je kookplaat uit, en t water koelt af, moet ie uitschakelen.

Nol 27-06-2009 01:39

Quote:
Originally Posted by Arne
Hoeft niet joh, multimeter of stroomzoeker erop, en in een pannetje kokend water. Dan maakt ie contact, zet je je kookplaat uit, en t water koelt af, moet ie uitschakelen.

Klopt, maar dan weet je nog niet bij welke temp ie dat doet... Want vent slaat wel aan..

Ik persoonlijk had gewoon een andere gehaald, was t dat niet geweest had je er een reserve gehad en moet je verder zoeken naar de oorzaak..
Maar ga er wel van uit dat 't dat is! :)

Gr Nol

Madison 27-06-2009 08:45

En zoveel kost het niet,dus de gok kun je gewoon wagen.

Luthien 27-06-2009 08:46

Quote:
Originally Posted by Nol-MKII
Klopt, maar dan weet je nog niet bij welke temp ie dat doet... Want vent slaat wel aan..

Ik persoonlijk had gewoon een andere gehaald, was t dat niet geweest had je er een reserve gehad en moet je verder zoeken naar de oorzaak..
Maar ga er wel van uit dat 't dat is! :)

Gr Nol

ik ga 'm er eerst eens uithalen, want mijn koelwater / reservoir is nogal ranzig, dus misschien is ie gewoon vies en kan daardoor niet goed meten.
als ie schoon is haal ik een nieuwe.

thx

All times are GMT +1. The time now is 09:02.