![]() |
afdraaien vliegwiel???
Hallo allemaal!! Ik heb een golf 2 16v met een 020 bak kan iemand mij misschien iets vertellen over het afdraaien van het vliegwiel en de nadelen ervan??[/b]
|
Bij het afdraaien van het vliegwiel wordt er een bepaald gewicht af gedraaid. Dat mag duidelijk zijn :P
Het vliegwiel wordt dus lichter, waardoor de motor sneller in de toeren klimt en dus sneller geaccelereerd kan worden = VOORDEEL Afhankelijk van het afgedraaide gewicht KAN de motor wat onrustiger gaan lopen in z'n stationair toerental = NADEEL :?: |
Je zal wel de motor moeten laten balanceren omdat je vliegwiel op je krukas is afgewogen en gebalanceerd
|
Voor het mooie balanceer je een vliegwiel met krukas er aan, het hoeft niet per se.
|
Quote:
Jaa en alle poelies, en drijfstangen en zuigers...breng het morgen weg te balanceren. |
Je krukas word niet samen met drijfstangen en zuigers gebalanceerd voor de duidelijkheid. Zuigers en drijfstangen worden uitgewogen.
|
maar een lichter vliegwiel helpt alleen met motor acceleratie .op een standaard motor zijn de voordelen minimaal en de kosten niet waard
|
het gaat mij niet om de kosten maar meer om hoeveel ik ervanaf kan laten draaien en of er iemand ervaring mee heeft, omdat het vliegwiel aan de bak-kant zit.
|
Een van de nadelen is dat bij gas los de auto ook harder op de motor remt. File rijden etc wordt een stuk vervelender. Oh ja, en als je er teveel afdraait kan het ook lastiger wegrijden worden omdat de motor sneller afslaat.
|
die van mij is ook afgedraaid maar ik ondervind er totaal geen nadelen mee. Hij komt nu lekker snel op toeren alleen is het niet alleen bij het vliegwiel gebleven...... :shock: ;) 8)
|
All times are GMT +1. The time now is 07:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.