Dop koelvloeistoftank vast
Is het gebruikelijk dat de dop van de koelvloeistoftank zo hard wordt aangedraaid dat hij niet meer open kan ofzo? :mad:
Ik en nog 2 andere hebben geprobeerd de dop open te draaien..maar echt geen beweging in te krijgen.. De auto heeft een uur stil gestaan..je voelt dan nog wel wat warmte..maar kan me niet voorstellen dat er nog zoveel druk op staat (?) Tips? |
Hahaha keertje naar de sportschool? ;)
Dikke waterpomptang wil vast wel helpen. |
Haha :D
Oki doki..wist niet zeker of ik er een tang op kon zetten ivm beschadiging van de dop/schroefdraad :rolleyes: Quote:
|
Wel met beleid hè...
|
en de goede kant op draaien :D
|
Whaha..elke keer als ik weer van die lekkere noob vragen heb laat jij me weer lachen met je opmerkingen :D
Quote:
Dit was bij mijn vorige vraag toen over welke koelvloeistof ik nodig had: "Niet helemaal afvullen he, maar tot het max. tekentje :)" |
Quote:
Genoeg mensen die onbewust de verkeerde kant op proberen te draaien, zo heb ik in het begin van het leren sleutelen aardig wat moertjes en boutjes naar de kl*te gedraaid op stage :rolleyes: |
Hmz..je gaat me hopelijk toch niet vertellen dat je met de klok mee moet draaien om hem open te krijgen :D
Quote:
|
ps: was uiteraard niet lullig bedoeld dat van dat lachen, aangezien het me zo had kunnen gebeuren :thumbup:
Alle tips zijn welkom :) Quote:
|
Quote:
Dat snap ik :D en als je hard genoeg met de klok mee draait gaat ie vanzelf open :D :thumbup: |
Haha :D :thumbup:
Quote:
|
Stalen pijp d'r op lassen. :thumbup: :D
|
Ben vrijdag langs de volkswagen dealer gereden om te vragen of zij de dop los konden draaien..die moneteur ook als een gek aan dat ding draaien..maar geen beweging in te krijgen :(
Hij durfde er geen tang op te zetten want als de dop zou breken of de koelvloeistofbak zou scheuren hij geen nieuwe had..en is btw duur om te laten monteren.. Duss...ik weet niet wat ze bij Bolku tuning er mee hebben gedaan...maar ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen om te vragen of hij het ff kan fixen... |
:confused: zet er gewoon een waterpomptang erop, als hij toch los moet :confused:
volgass |
1) Nieuwe dop bestellen
2) Nieuwe dop ophalen 3) Oude dop verwijderen met tang, desnoods slopen. 4) Nieuwe dop monteren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? |
Ik heb dit ook eens gehad. Niet met de dop van het koelvloeistofreservoir, maar met een bierfles. Na uren eraan gedraaid te hebben kwam ik erachter dat het geen schroefdop was.
Anders probeer nu ook eens een flessenopener? |
loctite ertussen gedaan?
|
Ok..na lang twijfelen toch maar de waterpomptang er op gezet...oorzaak bleek dat hij wat scheef op het schroefdraad zat ..heb gelukkig zonder schade kunnen loswrikken...
maar goed..snap best jullie kritische opmerking..maar was bang dat ik de tank zou beschadigen..aangezien ik niet weet hoe ik een nieuwe moet inbouwen en het toch mijn enige auto is.. was ik wat huiverig om de tang te pakken... nu zal ik ophouden met zeuren..slotje en zeker bedankt voor de tips :thumbup: |
mooie prusters bij de vw dealer dan
|
Geweldig topic. :D
|
All times are GMT +1. The time now is 13:52. |