M,n Touareg even opleuken!
Van morgen al vroeg op pad gegaan richting Assen om een setje goedkope rims te scoren :D :D
Daarna gelijk door gereden naar Bovensmilde om een setje dempers en verlagings veren op te halen, ook voor weinig uiteraard :D :D Daarna rap up huus an en alles er onder choppen :cool: :cool: met dit als resultaat. Heb nog wat windingen van de veren afgeslepen net tot ze nog opgesloten zitten. Resultaat, 6cm lager :thumbup: Van de week even opnieuw uitlijnen en we zijn happy de pappy :tongue: Benieuwd wat jullie er van vinden |
... windingen van de veren afgeslepen? :screwy:
Dat doen sommige mensen bij een oude golf twee maar bij een Touareg? Sorry maar dat snap ik echt niet... Geef me anders even tekst en uitleg! Groeten |
Ziet er goed uit!
Alleen met een touareg onder je kont heb je toch wel geld voor echte verlagingsveren?:P |
snap dat van die windingen van de veren afslijpen ook niet :eek: lijkt mij toch wel een beetje link met zo'n auto zou toch maar een setje goeie veren kopen als ik jou was maar ja het is jouw auto:D maar verder ziet het er goed uit
|
Hij kan nog wel 6cm zakken!
|
Even voor de duidelijkheid dit is een originele verlagingset van VW deze is maar 2,5 cm lager :cool:
Dat zet geen zoden aan de dijk, ken je het net zo goed zo laten. Deze set , dempers en veren heb ik dus op marktplaats gekocht en was 1000 KM mee gereden . Dus vanmiddag de set even grondig bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat er wat windingen af konden :D :D Ik heb ze zover korter gemaakt dat ze nog wel netjes opgesloten zitten. Dus er kan niets mis mee gaan, en van slijpen worden ze echt niet zwakker :shake: De vorm van de windingen waren ook dusdanig dat het korter slijpen nix uitmaakte voor de pasvorm. Nou ja en als ik nog lager wil zal ik moeten overstappen op een schroefset, en dan ben ik 2400 euries armer En bij nog lager hoort eigenlijk ook minstens 22inc Nou ja misschien voor later ;) |
Het kan zijn dat je progressieve veren hebt.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De auto wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten je banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk. |
Wat heeft dit betrekking op mijn volgens sommige brute verlagings wijze :confused:
|
ik denk het wel:D
|
Veren van de Touareg korter slijpen... :screwy:
Zal ik de ANWB al effe bellen dat ze binnenkort "a wrek kennen towen"? |
had dat rondje vandaag even gemaakt
had je ook nog een meeting in bergum mee kunnen pakken |
HAHAHAHAHAHA jongens maak jullie geen zorgen hij ligt heerlijk op de weg ben gisteravond ook nog ff aant hoeken geweest!!
Nix mis mee :thumbup: :thumbup: Enne Alberto jammer dat ik eeen BBQheb anders was ik van de partij geweest :D :D |
Ik zie jullie zekers 12 juli in onze achtertuin, MIVW meeting :thumbup: :thumbup:
|
Een "terreinwagen" verlagen, okay.. Maar door de veren af te zagen?! Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik kom je niet graag tegen... :redface:
|
Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek: |
wow, hmmmm tjsa....
ikzelf had die gok nooit genomen met een auto die bijna 2,5 ton weegt. neemt niet weg dat het er gaaf uitziet hoor! Maar om veren korter te slijpen... ik durf het al niet eens op een auto van 900 kilo. |
aantal argumenten:
1: je veren hebben geen draagring meer. 2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt. 3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd 4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen |
Quote:
punt2; zoals de TS aangeeft komen de veren niet los bij volledig uitveren. Punt4 is een kulargument. punt1 en 3 ; :thumbup: |
Quote:
Naja, de sterkte zal wel meevallen. Je zegt dat de veren er nog strak genoeg tussen zitten, maar wat gebeurt er als de auto maximaal uitveert? Valt ie er dan niet tussenuit (achteras), met als je volg dat je dan echt laag rijdt? :) Wat ik ook niet helemaal begrijp (maar dat gaat me overigens niks aan) is dat je een relatief dure auto koop, zeker voor een Volksforummer :D, en deze dan op een Macgyver manier verlaagd. Wat op zich wel weer bij een Volksforummer past ;) |
Het idee is leuk, maar ik begrijp die mensen niet..... Waarom niet gewoon op zoek naar een "normale" oplossing. Je kan wel een Touraeg rijden, maar niet het geld investeren om hem dan juist te verlagen... Wacht dan even iets langer, zodat het goed kan gebeuren.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.