Camber/Shim Plaatjes Achteras?
Ik wil op m'n achteras ook wat camber zetten, nu heb ik alleen geen flauw idee of daar plaatjes/shims voor te krijgen zijn. Om tussen de achteras en de remtrommel te zetten.
|
Er zijn plaatjes die je tussen de astap en de achteras zet, om (negatief) camber op de achteras te krijgen.
Via Ebay kan je die wel kopen. |
Op Ebay zijn daar naar verluid shims voor te krijgen...
Ze zijn wel van plastic, maar afgaande op de verhalen tot nu toe, maakt dat niets uit... Misschien op WheelWhores mensen die je exacte links kunnen geven? |
Dit vind ik ook wel interessant...
Is dit een veilige manier om camber op je achterwielen te krijgen? Zijn er andere opties? Groeten Martijn |
Iemand dan misgien een link, wat heb egt geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
En der is toch wel een bedrijf in Nederland wat zoiets levert? |
http://www.eibach-suspension.co.uk/p1350643.htm
en http://www.vag-tuner.com/acatalog/C...orrection_.html Plaatjes voor tussen de asstomp en de achteras, je verandert de Toe- en Cambersettings voor max. 1,5 graad |
Shims bestellen via een bedrijf:
http://www.vag-tuner.com/acatalog/C...orrection_.html De installatieguide: http://www.gti-vr6.net/library/susp...nst_rear_shims/ En een HEEL handig topic hierover: http://www.edition38.com/forums/ind...howtopic=170138 Edit: Net te laat, doch laat ik de handige topics staan... |
Quote:
:confused: zet je lijkt mij tussen je achterbrug en je astap in :confused: EDIT, zie net dat er een paar helemooie linkjes worden gepost :D |
Quote:
lees de links boven jouw post eens door:) Staat al meerdere keren dat de shim tussen de brug en asstomp komt te zitten. |
Jah dat bedoelde ik ook. Jammer dat het dus alleen maar uit de US of GB te bestellen is.
|
Ik heb de achterwielen ook negatief staan. Hiervoor is een astap voor trommelrem gebruikt met een op maat gemaakt passtuk voor montage tegen de achteras, evenals bevestiging voor de ankerplaten voor de achterremmen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TJY8C6P4 http://www.mijnalbum.nl/Album=6CKWDBCI http://www.mijnalbum.nl/Album=U34DB3F7 |
Klinkt misgien simpel, maar kan je niet gewoon bij de onderste 2 bouten een ringetje tussen de achterbrug en astap in zetten, want dat is volgens mij hetzelfde als zo shim plaat doet?
|
de klemkracht wordt geleverd door de bouten, de astap blijft op zijn plaats zitten door afschuifkrachten. Als je een ringetje plaatst ben je die afschuifkracht kwijt (beide oppervlakken raken elkaar niet volledig meer). Dan zit je astap nog maar met 4 zielige boutjes vast aan de achterbrug. Dat is (zachtjes uitgedrukt) een gevaarlijke situatie.
De shim zorgt er juist voor dat beide onderdelen nog een volledig raak(opper)vlak hebben. |
Ja indd, Blikopener schreef dit ook ooit eens, dat ze daarmee gewoon op het circuit reden en dat gewoon hield...
2 ringetjes tussen de onderste bouten zou de truc moeten doen.. Waarom zou je de achterwielen eigenlijk iets meer camber willen geven, voorwielen zijn toch eigenlijk belangrijker om negatief camber te hebben?? @Herrum hoe zit het met ongelijke slijtage van de achterbanden? Valt het wel mee, is de corrado meer voor straatgebruik of vooral circuitgebruik? |
Quote:
Dus een plastic plaatje geeft wel die draagkracht? Klinkt me raar in de oren.. @ Berserker, meestal is het voor de looks.. |
Quote:
het plastic plaatje zorgt voor de afschuifkracht tussen astap en plaatje en plaatje en achteras. Dus JA ;) Of het verstandig is om daar een plastic plaatje voor te gebruiken is een ander verhaal. Ik zou eerder een stukje van een (gebruikte ) astap frezen, zoals bij Herrum gedaan is, of een alu/stalen shim gebruiken. |
Banden slijten aan de binnenkant natuurlijk meer maar met zijwaartse kracht (in de bocht) heb je veel meer grip door meer loopoppervlak op het asfalt.
Maar til er niet te licht aan hoe de astap aan je as vast zitten. Gebruik ook altijd nieuwe boutjes als deze los geweest zijn. Op circuit is een ding maar op de openbare weg rijden ook nog andere mensen. Als het alleen voor de looks is dan zou ik het niet doen. Ik zou het ook niet doen met ringetjes maar gewoon wat (laten) maken of met de daarvoor bestemde shims. Als je een beetje nadenkt heb je het wel over je eigen of iemand anders zijn leven. Het laatste wat je wilt is dat er ook maar iets mis gaat met je astap als je volgas een bocht instuurt. Bildon.com cataloguspagina |
Het gaat er mij dat mijn achterwielen nogal ver uitsteken, en daardoor kan ik niet zo laag achter. Als ik dus een klein beetje camber zet kan hij weer iets lager.
En vind het er erg mooi uitzien... Ik zat dan zelf aan zoiets te denken? |
Denk er wel aan dat je bij verlagen van dit type achteras met neg. camber een toespoor krijgt van je achterwielen. Ze willen als het ware allebei naar het midden toe lopen.
|
vandaar dat die ronde shims uitgevonden zijn, daarmee stel je de sporing en het camber tegelijk af. Door de shim te draaien krijg je een andere waarde voor sporing en camber.
@ Oldschool, zo werken die ronde plaatjes ook! |
All times are GMT +1. The time now is 21:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.