Koppeling V5
Mijn Bora is een caravan trekker geweest, en daar heeft de koppeling het redelijk zwaar mee te voorduren gehad denk ik.
Koppelingspedaal zit vrij hoog, en heel soms slipt deze iets door, bij het vanuit stilstand wegrijden. Heb dus het vermoeden dat deze binnen niet al te lange termijn vervangen zal moeten worden. Is dit een beetje zelf te doen bij een V5? Ervaringen, tips? |
Het is niet veel anders dan bij een MK4, dus redelijk makkelijk zelf te doen hoor
|
Heb alleen ervaring met (voornamelijk) Golf 1 & 2, dus als het hetzelfde is als bij een Golf 4 :D dan komen we er wel.
|
Gewoon beginnen met schroeven Chris, je eindigt altijd wel ergens :D
|
Quote:
Ja, maar hij moet 't de volgende dag ook wel weer doen :tongue: M'n garage zal er rond de €650,- euro voor gaan rekenen, da's ex. versnellingsbak olie..... Dat moet beter kunnen. :tongue: Heb weinig ervaring met dit "moderne" spul :redface: |
ik ruik een sociale klus middag, je hebt laatst met de golf 3 van me mee geholpen, kan niet veel verschillen....behalve dat je bora overal minder makkelijk bij komt vreest ik...
|
heb alvast een werkplaats handboek besteld..... :D
|
zaterdag klus middag ? :)
|
zaterdag 20-06 heb ik overdag nog niets :)
|
Nou wat club havana erbij en jullie hebben weer een sociale activiteit. Gelijk maar een minimeeting erbij doen? Mooi iedereen om 20-06 bij Chris thuis lekker meeten,
|
Quote:
Dan zit ik waarschijnlijk in boxmeer. Heeft ook nog niet zo heel veel haast, maar het moet wel een keer gaan gebeuren... @Pedaalemmer, daar heb je vrienden voor.... |
ff uit het stof.....ik moet ook een nieuwe koppeling.
gaan we aan de bak als het minder koud is? |
Ik heb pas een koppeling vervangen van een Golf 4 V5, maar als je eraan begint haal dan bij voorbaat al het subframe er even onderuit, want zonder speciaal gereedschap ben je heel erg aan het kutten om de bak ertussenuit te krijgen. Je subframe zit namelijk in de weg, daardoor krijg je het stuk van het differentieel er niet goed tussendoor.. Subframe eronder vandaan klinkt heftig, maar gewoon even je stuurhuis ophangen en losschroeven, draagarmen loshalen van de fuseekogels en de koppelstangen even los. Dan de 4 bouten van het subframe en je kan hem laten zaken. Sowieso zo goed mogelijk aftekenen hoe het subframe zit zodat je hem nagenoeg hetzelfde weer terug kan zetten, en daarna sowieso ook uit laten lijnen voor de zekerheid.
Succes ermee in ieder geval! |
Havana Club is tegenwoordig niet meer ons huismerk :) Elixir is de shit. Chris zoals je weet kan ik niks, maar ik heb je kapjes liggen :).
|
Subframe er van onder is handig idd :thumbup:
(moet bij een T5 ook, maar da's geen klusje voor op straat) Ruba is the shit trouwens jonguh :thumbup: |
Quote:
:D :D idd makkelijk Al eens een bak van een T4 gedaan? :eek: moet de motor een halve meter naar voren :screwy: |
Voor die t4 heb je heel mooi gereedschap die wel essentieel is om bak te uitbouwen. Wel erg leuk klusje om te doen.
|
Quote:
Klopt, zo'n spindel dat je de motor naar voren kan draaien.ui |
Jep werkt wel mooi. Heb je ook zo'n ijzeren plaat in het voorfront hangen die ben ik wel eens vergeten :rolleyes:
Naja :D |
Ik heb het zowel bij een t4 als t5 gedaan en ik moet zeggen dat het bij een t5 meer werk is, maar wel fijner werken. Ga binnenkort uitvinden hoe het bij een Bora TDI zit :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 13:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.