Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Probleempje radio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56050)

Jesse 08-06-2009 12:10

Probleempje radio

Hoihoi,

Ik heb een beetje issues met mijn radio

geluidsdingetje ingebouwd, alles prima, stekkertjes netjes aangesloten, radio aansluiten, doet het niet.

alles doorgemeten, stroom waar stroom op moest, alles prima, oude radio (originele radio) deed het toen hij er in zat ook gewoon prima, enige wat gebeurde was dat de cdspeler een rondje deed.

Dus ik denk, mooi, ding terug naar sony, wordtie wel gemaakt, pluggen en gaan

krijg ik vandaag dat ding terug, doettie het nog niet.

Ik (nouja, ik en een vriend die toevallig monteur is) hebben een loos kabeltje ergens onder het dashboard vandaan getrokken, waar gewoon mooi spanning op stond, zodat de bende niet via het contact hoefde.

Hij pakt hem daar dus niet op, maar het aparte is dat hij het ook niet over de constante spanning doet, terwijl hij dan in ieder geval een teken van leven zou moeten geven.

Moet ik nou weer terug met die radio? Wil nou op zich wel eens een keer een muziekje in die wagen. Of ligt het aan mijn bedrading? Iemand enig idee?

(lang verhaal, maar dat maakt het tenminste duidelijk ofzo)

Jesse 08-06-2009 16:02

mja, maar weer opgestuurd richting heren sony, bende doorgemeten, gaf gewoon netjes 12 volt... vervelende mensen daar, nergens wat aan doen

gti-pirelli 08-06-2009 16:54

heb je ook al de constante stroom en de geschakelde bij elkaar op gedaan? Bij de kabelboom van de radio. Als je dat niet doet dan doet hij het ook niet

Ebut 08-06-2009 17:07

Niet alle aansluitingen van radio's zijn achterop gelijk. Moest toen ik mijn JVC in de Jetta bouwde ook de pluskabel verzetten.

Jesse 08-06-2009 18:13

ja nee dat heeft een vriend van me die monteur is ingebouwd

gewoon volgens het draadschema aangesloten zeg maar

@gti-pirelli

gewoon aan elkaar bouwen bedoel je?

gti-pirelli 08-06-2009 18:24

ja die draden kun je gewoon aan elkaar doen. Dus de auto geeft continu stroom op die aansluiting zet je de rode en gele van de radio.

Jesse 08-06-2009 18:26

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
ja die draden kun je gewoon aan elkaar doen. Dus de auto geeft continu stroom op die aansluiting zet je de rode en gele van de radio.

ah zo

nee hij zit gewoon op het contact. Of meer een draad die stroom geeft als de motor loopt. Maar dat is ook gewoon 12 volt, en daar loopt het ding ook gewoon over, komt gewoon dezelfde stroom vanaf. Zou in principe geen verschil moeten maken.

Vandaar ook de radio terug naar Sony

gti-pirelli 08-06-2009 18:31

maar heb je wel stroom op beide draden staan want anders doet de radio het niet. Of het nu continu stroom is of niet. Je moet zoiezo continu stroom op de radio zetten omdat je anders telkens je instellingen kwijt bent anders.

Jesse 09-06-2009 09:51

de continue stroom zit gewoon van de oude radio aansluiting (rode draad) op de even uit mijn hoofd gele van de radioaansluiting (of de rode, een van de twee) en de andere stroom-in van de radio gaat over het contact, dattie het dus alleen doet als het contact omstaat en dat de instellingen behouden blijven. Zo van, dan kan ik de accu niet leegtrekken. En inderdaad, op allebei de draden staat gewoon netjes 12 volt, ook op de constante, als het contact uit is.

edit: nou is mijn antenne toch kapot, dus op zich heb ik instellingen alleen maar nodig voor het hervatten van de cd van waar hij gebleven was voordat ik de auto uitzette, maar whatever :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 22:41.