Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   schakelaar verwarming doet niet meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5598)

MKII freak 25-10-2004 18:17

schakelaar verwarming doet niet meer
 
Volgens mij is deze vraag nog niet zolang geleden voor bij gekomen,maar kon hem niet zo snel weer terug vinden.Het volgende is het geval:
Mijn moeder rijdt ook een GTI,edition blue om precies te zijn.En nou doet die 3 standenschakelaar het alleen nog op stand 3.Er zit trouwens al een nieuwe schakelaar in.Maar hij doet het alleen op stand 3.
Wie weet hier nog wat op,laat het maar weten en alvast thanx. :wink:

bartman 25-10-2004 18:40

Je moet onder je dashboard je blazer losmaken. Daar moet ergens een weerstandje zitten. Vervang deze en voila! Je kan ook dat codensatorke dat er op zit vervangen als je handig bent!

Marco 25-10-2004 19:53

Het is meestal de temperatuurszekering. Zit achterop het aansluitblokje van de blazer die idd rechts onder je dashboard zit. Clipje aan de onderzijde eraf, dan kleine slag draaien en je hebt em in de hand.
Als je de stekker eraf hebt, kun je dat plaatje waar de connector op zit, eruit halen. Aan de achterzijde daarvan zit tussen 2 contacten een zilver busje met aan 1 kant een wit stukje, dat is de temperatuurszekering. De waarde hiervan is 85 graden als ik me niet vergis. Ga naar de electronica speciaalzaak en vraag hierom. 99,9% zeker weten dat ze em hebben liggen.

De oorzaak dat deze stuk gaat is dat iedereen altijd rond rijdt met de blazer aan op stand 1, let er maar eens op. Op een gegeven moment gaat de motor slijten, deze gaat vervolgens zwaarder lopen, trekt meer stroom en hoppakee temp. zekering stuk.

Een enkele keer wil het nog wel eens voorkomen dat de grote weerstand erachter stuk is, maar ik kan me daar eigenlijk maar een enkel of 2 gevallen van herinneren

vwleusden 25-10-2004 20:47

Maar dan loopt je motor nog steeds zwaar met als gevolg dat die zekering dus weer kapot gaat ;) dus dan moet de oplossing ook komen voor die motor. Smeren :confused: of is er een lagertje gaar ofzo ?

Marco 25-10-2004 21:02

Meestal is het zo dat als je die zekering vervangt het weer een hele lange tijd goed gaat, als ie nu direct weer stuk gaat dan zou ik idd eens kijken naar ander motortje.
Reviseren is niet de moeite waard, dat heb ik al eens nagevraagd bij Bosch servicepunt.

Erwin16v 25-10-2004 21:57

Het asje van de motor gaat zwaar draaien en die is goed tesmeren als je hem in handen hebt dan kan je vaak wel voelen dat hij zwaar draait als je hem smeert kan je heel goed merken dat hij weer een stuk lichter draait

MKII freak 26-10-2004 10:11

Motortje loopt lekker soepel,maar ik heb elleen ff het weerstandje vevangen en nu blaast ie weer als een gek.
Moeders bedankt via deze weg alle tipgevers;D

bartman 26-10-2004 11:57

voila weer een tevreden persoon en iets bij geleerd!!!!

Marco 26-10-2004 16:58

Quote:
Originally Posted by Erwin16v
Het asje van de motor gaat zwaar draaien en die is goed tesmeren als je hem in handen hebt dan kan je vaak wel voelen dat hij zwaar draait als je hem smeert kan je heel goed merken dat hij weer een stuk lichter draait


Dat is idd een mogelijkheid, niet met een te dun smeermiddel en niet teveel want dat trekt ook weer vuil aan.

Chrispy 26-10-2004 18:06

vergeet trouwens niet om ook eens het interieurfilter te wisselen. je zal merken dat de voorruit een stuk sneller ontwasemt. Dit filter kan je vinden onder de afdekkep in de regengoot(onder de motorkap). Recht boven de plek waar de blower zit.

Erwin16v 26-10-2004 21:27

Er zijn maar heel weinig mk2`s die een interieurfilter hebben daar zit gewoon een gaasje voor. Wat je wel kan doen is een stuk panty ofiets dergelijks erover heen trekken dan kan er minder vuil door en gaat er minder vuil door de blower en je auto wordt minder smerig van binnen

kartboy89 12-12-2008 14:02

Kan dit ook zo zijn als stand 2 3/ruit het niet doet? Maar 1 en 4 wel? :screwy:

Alberto 12-12-2008 14:24

Quote:
Originally Posted by kartboy89
Kan dit ook zo zijn als stand 2 3/ruit het niet doet? Maar 1 en 4 wel? :screwy:

golf 2 zonder airco heeft maar 3 standen
0123

wie een interieurfilter wil
ik heb er nog 2 liggen ;)

kartboy89 12-12-2008 16:21

Quote:
Originally Posted by Alberto
golf 2 zonder airco heeft maar 3 standen
0123

wie een interieurfilter wil
ik heb er nog 2 liggen ;)


Ik heb een gti met van die vorst tekens. heb 1 2 ruit en 4.
Maar dan indien het toch gewoon 3 standen zijn. Hoe zou het dan komen dan de laatste en 1ste stand het wel doet.
Want in de eerste stand voel ik toch warmte eruit komen. Als is het maar weinig

Alberto 12-12-2008 16:59

Quote:
Originally Posted by kartboy89
Ik heb een gti met van die vorst tekens. heb 1 2 ruit en 4.
Maar dan indien het toch gewoon 3 standen zijn. Hoe zou het dan komen dan de laatste en 1ste stand het wel doet.
Want in de eerste stand voel ik toch warmte eruit komen. Als is het maar weinig

dan heb je of airco of er heeft airco in gezeten ooit ;)
is jou schakelaar niet overleden ?
heb ze gezien dat ze lekker bruin waren :rolleyes:

1800 16v kr 12-12-2008 19:30

weaarschijnlijk een draad breuk of slecht contact in de stekker


even meten op de stekker met een multi meter
hebje stroom op de stekker
maar doet die niks

dan moet je de smelt zekering vervangen
en moet je er waarschijnlijk 1 van een corrado hebben
deze hebben de zelfde zekering als een golf
alleen dan met extra aansluiting
voor een 4de stand

golf mkII 16v 12-12-2008 20:52

Zwaar lopen van de motor komt ook vaak door vocht wat er in loopt
Ding kun je helemaal demonteren en dan smeren

Djinn_4fun 28-12-2008 19:44

Quote:
Originally Posted by Alberto
golf 2 zonder airco heeft maar 3 standen
0123

wie een interieurfilter wil
ik heb er nog 2 liggen ;)


Wat moet zo'n filter kosten?
En zijn ze compleet?


All times are GMT +1. The time now is 23:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.