Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   G-lader blok aankoop tips...? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=557)

Tommy 07-01-2004 14:54

G-lader blok aankoop tips...?
 
Hey hallo,

Ben tegen een G40 blok(incl. polo) aangelopen, en wil er wel serieus om gaan kijken. Nu weet ik inmiddels een paar dingen waar ik op moet letten:

Intercooler aanwezig, Rekeningen van onderhoudt en revisie lader, olie op het blok e.d. zoals elke auto. rare geluiden bij de lader.. ratelen en rammelen, olie bij de slangen naar de lader...

Iemand nog wat toe te voegen...?

MelG60 07-01-2004 17:21

Als het een los blok is effe G-lader uit elkaar nemen.

Tommy 07-01-2004 17:56

Blok is niet los... ik denk dat het zo meenemen is of niet...

Heb nog gevraagd, geen papieren/rekeningen/certificaten of iets dergelijks bij, en de polo is van '87....

Is de gok te nemen? of is het echt erg oppassen, het moet me bij elkaar 650 euro gaan kosten... wel veel geld, maar een G40 zou ik graag hebben! ik wil zien of ik nog wat aan de prijs kan veranderen, omdat er geen papieren e.d. bij zitten!

iemand nog extra dingen om op te letten?

MelG60 07-01-2004 21:19

Als de G-lader rot is heb je 500 euro weggegooid.... Is een groot risico wat je neemt! Als ik iets koop moet de G-lader open zo niet dan zal er wel wat aan de hand mee zijn, er is geen enkel excuus om die Lader niet even te openen.

RubenG60 07-01-2004 21:49

zei ik je ook al thom,controleren laten dat ding ;)

Tommy 07-01-2004 22:00

hmmm... en die polo staat dus niet in de buurt.. :(

Tommy 07-01-2004 22:08

Stel ik ga kijken en hoor de motor draaien... geen rare geluiden bij de lader... en alles ziet er netjes uit... Is er dan nog zo veel kans dat de lader kapot kan zijn?? Is het dan niet mn of meer uit te sluiten?? Revisie kan ik op zich nog wel er bij betalen mocht het nodig zijn...

de lader heeft 30.000 gedraaid zegt de eigenaar... Tis niet min of meer uit te sluiten of de lader niet meer te helpen is door hem in werking te zien en horen??

MelG60 07-01-2004 22:35

Tja blijft koffiedik kijken als hij niet open mag, zijn een hoop boeven daar buiten die zo mensen lopen te neppen. Ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft of keiharde afspraken maken over de G-lader met de verkoper (bv dat je geld terugkrijgt als de Lader kapot is)

Tommy 07-01-2004 23:01

Quote:
Originally Posted by MelG60
Tja blijft koffiedik kijken als hij niet open mag, zijn een hoop boeven daar buiten die zo mensen lopen te neppen. Ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft of keiharde afspraken maken over de G-lader met de verkoper (bv dat je geld terugkrijgt als de Lader kapot is)


Tsja.. ik heb niet gevraagd of ie open mag... maar lijkt me ergens wel logisch dat ie em niet open wil hebben... toch? Ik zou het zelf ook niet willen... Den ook niet dat ie zegt neem de lader maar even mee om te laten testen.... tis een gewone particulier... en afspraken maken heeft dus geen zin.

Iemand met verstand ervan... ik zou et niet weten, zin om te kijken? :D

Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen? Ik was in eerste instantie vol goede moed, maar heb het idee dat ondanks de na mijn idee lage prijs ik er maar beter helemaal niet aan kan beginnen?

een 2e hands lader zou eventueel moelijk te bemachtigen zijn? wat mij betreft mag er nog 'een paar honderd' euro bijkomen als ik maar weet dat ik wel een 'goeie' lader en blok heb, en er gewoon mee uit de voeten kan en een jaartje of 2 er mee kan rijden zonder iets in de soep te draaien of zonder alles te moeten vernieuwen opeens... begrijp best dat de lader gereviseerd moet eens... maar dan heb ik zoiets of ik dat dan nu gelijk doe over over een jaar... dan mag het wat mij betreft nu wel... moet toch eens... of denk ik nu te makkelijk?

Niet aan beginnen dus?? Ik zou erg graag een G40 blok willen in mijn Jetta... maar jah.

whelp..

MelG60 07-01-2004 23:10

Effe voor de duidelijkheid: ik wil je niet er vanaf lullen ik wil je alleen waarschuwen dat een kapotte lader geld kost! Het is voor mij een beetje uit de buurt misschien dat een andere Fries je er bij wilt helpen?

Tommy 07-01-2004 23:14

polo staat in Gelderland....

Maar kun je me een idee geven van hoevel geld dan ongeveer? misschien is het me dan de gok wel waard....

MelG60 07-01-2004 23:17

Als je G40 kapot is zal een goede 2dehands tussen de 500 en de 800 kosten, revisieset is 300 Euro incl montage 400 Euro.

Tommy 07-01-2004 23:21

op de laatste bedragen had ik gerekend... maar aan de lader is toch wel te zien of revisie voldoende is, of dat er een nieuwe op moet?? of moet ie dan echt eerst percé open??

Tommy 07-01-2004 23:23

als duidelijk is dat hij met revisie weer goed is dan ga ik er wel voor namelijk!!

Carlos 07-01-2004 23:25

Quote:
Originally Posted by Tommy
Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen?


Hmmz hoe wil je dan dit hele blok "ffies" over gaan zetten, laat je het doen of ga je het zelf doen :?: :?

Tommy 07-01-2004 23:31

Quote:
Originally Posted by Carlos
Quote:
Originally Posted by Tommy
Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen?


Hmmz hoe wil je dan dit hele blok "ffies" over gaan zetten, laat je het doen of ga je het zelf doen :?: :?


haha.. naja zo erg is het ook weer niet.. wat ik wou zeggen is dat ik geen verstand heb van laders.. geen idee waar ik op moet letten... snap de techniek ervan wel op zich.. naja... iig.

het ombouwen en het blokplaatsen gaat zeker lukken. Maar ik kan niet beoordelen of een G40 blok goed is of niet... helaas

Tommy 07-01-2004 23:37

en misschien ook een zinvolle bijdrage?? want wat jij vraagt had ik mezelf ook wel gesteld hoor... ;) Heb er wel over nagedacht...

Turtle turbo 08-01-2004 00:38

Misschien handig om te vragen wat de Glader druk is, want je kunt aan de buitenkant niet altijd zien en horen of de verdringer kapot is(bv een stukje afgebroken). Alleen helaas weet ik niet wat de standaard laadruk moet zijn van een G40. En proberen erachter te komen hoe de eigenaar ermee omgegaan is mbt warmrijden/ afkoelen of onderhoud. Want 650 euries is wel goekoop voor Glader en blok. Is altijd een risico om een G lader te kopen die 30.000 gelopen heeft en zeker voor die prijs waar geen papieren bij zitten.

Tommy 08-01-2004 00:47

vragen naar de druk is niet zo betrouwbaar natuurlijk... zou ik zelf moeten ondervinden, laten meten. Een kapotte verdringer wil niet zeggen dat er geen revisie meer mogelijk is trouwens?? (op alles voorbereid zijn)

Turtle turbo 08-01-2004 01:05

Wat betreft de druk uiteraard met je eigen ogen zien , als dat niet mogelijk is zou ik de gok niet nemen. Risico is dan te groot dat je een oor aangenaaid wordt zeker na 30.000 km en zonder papieren. En verdringer kapot dan ook niet meer aan beginnen. Want ten eerste een ander verdringer vinden die kans is vrijwel nihil en bovendien stel dat de verdringer kapot is dan gaan de kosten ver boven de 400 euro lopen, omdat afhankelijk van hoe de verdringer kapot is revisie zelfs niet meer mogelijk is. Mijn persoonlijke mening is dan spaar door en zoek verder naar een goed blok waar de historie en papieren wel van aanwezig zijn.


All times are GMT +1. The time now is 07:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.