Golf 1.5 Slecht starten bij warme motor
hallo
mijn golf 1.5 benzine start slecht met warme motor. Als ik me auto pak en nog koud is nog niet mee gereden dan is het sleutel om draaien en starten geen enkel probleem. maar rij ik bijv. naar de supermarkt en de auto is warm loop naar binnen haal wat op en probeer de auto weer te starten krijg ik hem slecht aan. als ik dan wat met gas speel krijg ik hem beter aan als zonder te spelen met gas maar toch wil die slecht starten heb al even gezocht maar kan het antwoord er niet op vinden MVG johan |
Hoi, ik heb dit probleem ook. :(
Koude motor geen enkel probleem, maar warm is een ander verhaal. Heb er ook al achter gezocht maar vind ook geen oplossing. :confused: In de handleiding staat wel dat je moet spelen met de gas, echt waar! :screwy: Grtz Serge |
heb het ook gehad met mijn 1.5 jb moter!
9 van de 10 1.5jb tjes hebben hier last van!dus het is niks ernstig! en als je het mij vraagt is er ook niks aan te doen. |
in de handleiding staat niet dat je moet spelen met het gas, maar dat je moet starten en dan het gaspedaal langzaam omlaag moet drukken (dan pakt hij aan het eind wel aan). en zeker niet gaan pompen. dan verzuipt hij alleen maar :rolleyes: . :thumbup: maar meestal start hij zonder gaspedaal ook prima hoor. heb nu het gaspedaal echt niet meer nodig om te starten. alleen bij koude start als choke. :) . dus waarschijnlijk is er een ander probleem. :rolleyes: denk aan ontsteking. ik had eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal en heb gewoon even onderhoud gedaan. verdelerkap, rotor, bougies, condensator en contactpunten vervangen. was ook hard nodig. en nu is het gewoon aantikken en lopen. bij koud weer even 2 maal op het gaspedaal zoals dat voorgeschreven staat. wil niet direct zeggen dat het bij jou hetzelfde is maar je kunt zeker even naar de staat van het spul kijken. :) en net wat marc zegt. het is inderdaad bij die oude golfjes van vroeger uit al zo'n beetje standaard dat de warme start af en toe wat langzamer is. :)
|
Heb zoiets ook gehad met mijn '79er GTI.
Bij mij zat er toen een scheurtje in de verdelerkap. Tijdens het afkoelen, sloeg er vocht op de contactpunten.. Alex |
Bij de JB staat er in het boekje dat je voor het starten het gaspedaal tot de bodem in moet stampen en tijdens het starten los moet laten. Werkt bij mij perfect, als ik dat niet doe heb ik er ook last van.
|
oke , bedankt voor jullie Antwoorden zal morgen even kijken naar de verdelerkap enz.
en een keer testen wat ScareMercy vertelt Mvg johan |
misschien moet je dit topic ook eens doorlezen............ ;)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31597 |
Quote:
idd gaspedaal fungeert dan als choke. Moest dit vroeger ook steeds doen. :thumbup: |
Quote:
Helpt inderdaad tegen het probleem van een oververhitte startmotor icm slechte bekabeling, maar helaas niet tegen dit probleem. Zou mischien iets mee kunnen helpen omdat hierdoor het toerental van de startmotor iets omhooggaat, maar is niet de beste oplossing. |
Ik herken dit probleem ook nog van mijn inmiddels overleden JB motor. Het spelen met het gaspendaal staat ook in het instructieboekje en het werkt zeker.
Is gewoon een motor met gebruiksaanwijzing :) Overigens mochten jullie nog iets nodig hebben qua motor ombouw onderdelen van een JB nodig hebben. Ik heb alles bewaard (caburateur, motorboom, spuitstuk, etc..) PB dan maar. |
nou heb vandaag even naar de contact puntjes gekeken en die waren smerig dus die schoon gemaakt.
meteen ook maar is de handleiding erbij gepakt en is doorgelezen. hier staat in Starten bij bedrijfswarme motor : * Tijdens het starten het gaspedaal langzaam intrappen * Pedaal na het aanslaan van de motor direct los laten Starten bij hete motor : * Voor het starten het gaspedaal geheel intrappen en in de volgasstand houden - NIET POMPEN ! * Pedaal na het aanslaan van de motor direct loslaten. dus die binnenkort een keer proberen maar een iedere bedankt voor de reacties |
Hier het zelfde probleem, ik heb een 1.5 aut. 79'.
René (Tiefleger) |
Ik heb nu last van "inhouden" tijdens het rijden bij een constante snelheid. Hij bokt dus een beetje. Als je gas bijgeeft dan is er niks aan het handje. Is 2 weken geleden bij de garage afgesteld voor CO, daarvoor ben ik er de weg niet mee opgeweest.
Wat zou dat kunnen zijn? |
mijn 2 golfjes 1 1.5jb automaat hebben het ook! had gelezen dat het kan zijn dat de benzine verdampt in de carburateur door de warme motor en dan met starten even de tijd nodig heeft om weer nieuwe te krijgen..??
koud slaat hij meteen aan , warm moet je een beetje met het gas spelen ,maar slaat dan pas laat aan , is wel irritant als je ergens staat en iedereen kijkt je aan , zon automaat klinkt al zo raar met starten :P maar goed , verder loopt het perfect! dus gewoon een motor met gebruiksaanwijzing ;) |
Quote:
Als iedereen dat nou is wist, dan hoeven ze ons niet aan te kijken, als wij ons gebakje weer starten. René (Tiefleger) |
ach de mensen hoeven niet te kijken he. De meeste auto's halen niet eens de 10 jaar..
|
Bekend 'probleem'. Ik heb er zelfs nog last van nadat ie een uurtje heeft staan afkoelen.
|
Ook hier hetzelfde "probleem". Heb het ook bij mijn 1.5 automaat.
|
Nou ik heb de contact puntje schoon gemaakt en daarna stukje wezen rijden even snel ferweda naar binnen en toen ik terug kwam was me motor iets koeler als bedrijfs temperatuur.
en heb de handleiding maar gevolgd en werkte goed bij mij Starten bij bedrijfswarme motor : * Tijdens het starten het gaspedaal langzaam intrappen * Pedaal na het aanslaan van de motor direct los laten Mvg Johan |
All times are GMT +1. The time now is 17:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.