Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Radio in middenconsole MKII (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55290)

OldSkool-II 19-05-2009 14:05

Radio in middenconsole MKII

Nu ik tog aan huis gekluisterd ben, zat ik te denken om m'n radio boven de asbak in het middenconsole te gaan plaatsen.

Vind de radio op de originele plek veel te opvallend zitten. Past dit in een origineel midden console, of wat moet er voor worden aangepast. Heb hier ooit wel is how-to van gezien dacht ik, maar die kan ik niet meer vinden.

En dan zoek ik ook een origineel afdekplaatje voor over het originele radio gat, liefst met de tekst golf erop...

Misha 19-05-2009 14:17

Moet je een Votex-console scoren, daar past een radio in.. in de originele zal dat niet lukken denk ik.

Arne 19-05-2009 14:24

In de originele kan het ook, staat ergens een howto op Votex maar ik kan m zo gauw niet vinden. Afdekplaatje met de tekst golf heb ik nog nooit gezien, wel met een VW logo, die kun je gewoon bij de dealert bestellen.

OldSkool-II 19-05-2009 14:40

Votex console is mij te duur, had al wat gemeten, maar met enige aanpassingen moet het wel kunnen.

@Arne: Als jij die how-to nog zou kunnen vinden, zou het voor mij een stuk makkelijker maken.

Arne 19-05-2009 14:44

Hier staat een stukje, het komt gewoon neer op hakken en zagen :tongue:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3609484

Tjaap 19-05-2009 15:12

en als het frontje eraf is past dit er weer in

OldSkool-II 19-05-2009 15:42

Had hem ook net gevonden op Vortex.
Alleen wil ik m'n radio in het vakje boven de asbak, omdat ik de asbak nog wel eens gebruik...
Zal het wel laten zien als het af is...

VeeDubber 19-05-2009 15:52

Ik heb em ook boven de asbak gehad in mijn oude MKII, het past net. Zaag wel secuur want je hebt niet veel 'vlees' om het radioframe in vast te zetten.

Ronin 19-05-2009 16:20

ik heb ook een radio gehad boven het asbakje in m'n golf 2, zoals al gezegd is netjes uitzagen, liever keer bijwerken, wat je hebt vrijwel niets over! om de radio steun te geven heb ik aan de achterzijde ter hoogte van de radio een aluminium balkje vast geschroefd (links en rechts in het middenconsole, en aan het aluminium balkje die "standaard rubber" geschroefd. qua diepte heb je ruimte zat.

golf mkII 16v 19-05-2009 17:48

Quote:
Originally Posted by OldSkool-II
Had hem ook net gevonden op Vortex.
Alleen wil ik m'n radio in het vakje boven de asbak, omdat ik de asbak nog wel eens gebruik...
Zal het wel laten zien als het af is...

Als je een andere optie wilt voor de asbak,moet je de middelste roosters verwijderen en daar de asbak plaatsen[is fabriekaf gelevert op de minder luxe modellen

OldSkool-II 19-05-2009 21:36

Morgen komt m'n nieuwe/andere radio binnen, en dan gaat ik is wat proberen.
Wil hem dus wel helemaal verzonken krijgen, niet dat hij er alsnog op ligt.
Word erg secuur snijden en creatief met een vijltje bezig zijn...

OldSkool-II 20-05-2009 17:28

Nou vandaag maar is aan de gang gegaan. Heb besloten hem tog inplaats van de asbak te doen, omdat zo'n vakje af en toe wel handig is.

Asbak zit nu inplaats van de radio, moet alleen nog iets beter afwerken. Maar m'n lies begon op te spelen, dus daar kijk ik morgen wel naar.

En de asbak:

Wil hem waarschijnlijk wel helemaal gaan verzinken, dus morgen nog is ff creatief met stanley mes en vijl bezig gaan.

gti-pirelli 20-05-2009 17:32

doodzonde dit, sorry maar ik vindt het jammer dat er mensen overal in gaan zitten te zagen

Edition-Blue 20-05-2009 17:51

En ten tweede, het ziet er ook niet uit.
koop dan een votex middenconsole !

Vento Vice 20-05-2009 18:10

helemaal mee eens...

maartenunplukt 20-05-2009 19:43

True maar votex consoles kosten rond de 100 euro, beetje veel voor een stukkie plastic niet? dan beter een middenconsole van 5 euro naar eigen inzicht bewerken, kan de volgende eigenaar altijd weer een ander voor plaatsen als hij wil.

gti-pirelli 20-05-2009 20:25

ik bedoel het ook niet persoonlijk hoor, ieder heeft een auto waar hij of zij blij mee is. Het is een persoonlijke mening :) En ja die vortex is wel duur maar ja hobby mag geld kosten toch ?

Ik betaal zo 70 euro voor een logo (gecombineerd van meerder logo's) maar ja dat is ieder zijn eigen

Alberto 20-05-2009 20:52

heb nog wel 4 van die middenconsole voor wie ook ff wil zagen plaken enz

maartenunplukt 20-05-2009 21:04

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
ik bedoel het ook niet persoonlijk hoor, ieder heeft een auto waar hij of zij blij mee is. Het is een persoonlijke mening :) En ja die vortex is wel duur maar ja hobby mag geld kosten toch ?

Ik betaal zo 70 euro voor een logo (gecombineerd van meerder logo's) maar ja dat is ieder zijn eigen

Geheel waar, maar ik kan begrijpen dat iemand niet een console koopt die meer gekost heeft dan zijn radio, estetisch is een votex console idd 9 van de 10 keer mooier.

OldSkool-II 20-05-2009 21:44

Radio was niet bijzonder duur, en zo'n votex console vind ik gewoon veel te duur...
Zoals ik al zei, wordt de radio nog wel verzonken, maar kon vanwege mijn lies niet verder werken...

All times are GMT +1. The time now is 18:24.