prachtige wagen !!
en ik vind de velgen ook wel zeer mooi alleen een dunner bandje en verlaging zou niet slecht zijn grtz jelle |
Quote:
Een andere bumper, met chroomstrip, zoeken dus! Gaat wel lukken. Prachtige cabrio overigens! De velgen lijken mij 13", 14" zou iets mooier zijn. Maar deze 13 inches hebben wel een prachtig model! Auto zelf ziet er ook nog goed uit!! |
mooi man en zeker met die kilometer stand.
Orginele velgen eronder en zuinig op zijn. |
Dank voor de positieve reacties!
Kleine update: de verwarming werkt toch, maar de warme lucht blijkt niet uit de grote luchtroosters links en rechts te komen, alleen bij de ruiten en bij de voeten. Ik had alleen bij de grote roosters gevoeld.... Vandaag is mijn koelvloeistof-temperatuurmeter er mee opgehouden. Kan de voeler de oorzaak zijn? Tijdens een wat langere rit wilde de motor niet meer stationair blijven lopen en sloeg bij elk stoplicht af. Da's best lastig! |
mooi man. heb zelf ook zo'n cabrio. dan van 81. heeft nu 115000 gelopen en nu 3 jaar in bezit. staat altijd onder de carport en heeft in 3 jaar nog maar 3000 gelopen. ook origineel pvc dak nog en absoluut geen puntje roest te vinden (altijd in een garagebox gestaan en werd zelfs door het oude mannetje in de was gezet), kleur is (zedern grün metalic). komt uit duitsland en heb de volledig afgestempelde boekjes erbij. alle rekeningen en zelfs de aankooprekening nog :) . soms zijn ze nog wel te vinden :thumbup: . en wat betreft die koude lucht? uit die grote roosters komt ook alleen maar koude lucht. die kleintjes zijn voor de warme lucht. stond er ook even raar van te kijken maar het zij zo. :) heb je het trouwens wel goed dat het een 1.6 is? wat is de motorcode? die van mij is een 1.5 jb, maar op de cilinderkop staat ook 1.6 (volkswagen fratsen). en dat is trouwens toch geen lhasa grun??? die temperatuur meter kunnen meerdere dingen zijn. maar de temperatuur sensor zit als je voor de auto staat aan de rechterkant naast de cilinderkop. zit maar 1 draadje op. als je deze eraf haalt en tegen het blok duwt zou de meter helemaal uit moeten slaan (is massa schakelend) doet hij dit niet. dan klopt er iets anders niet. :)
wat een geweldig verhaal weer. :redface: succes ermee :) |
De motorcode is EW (1595cc), 55kW/75PK. Die motor is voor het eerst geleverd in augustus 1983, mijn auto is van september 1983. Vandaar waarschijnlijk het lage chassisnummer: 952.
Als kleurcode staat LA6Y op de sticker in het boekje en de auto. Het is maar net hoe het licht er op valt: soms lijkt hij groen, soms blauw. Het koelvloeistofmeterprobleem was eenvoudig te verklaren....slangetje van het koelcircuit was losgeschoten, niveau stond erg laag. Daardoor kwam er dus geen vloeistof in de radiateur, dus kon de thermostaat ook niks meten. Simpel dus. Slang vastgezet, vloeistof gelijk maar zoveel mogelijk vervangen en alles werkt weer. Nu maar aan de slag met het probleem dat hij niet stationair wil blijven lopen als de motor warm is. Van de week maar eens wat zaken vervangen: benzine en luchtfilter, bougies, kabels en olie. Ik heb ook een bus carburateurreiniger gekocht. Ga ook nog wat slangen vervangen, want die zien er ook niet meer helemaal jofel uit. Eens kijken of hij daar beter van gaat lopen. |
Hee Nijmegenaar,
Gefeliciteerd met je cabby, ik heb er een van 20 jaar jong and still going strong... kom eens kijken op golfcabrio.com daar vindt je meer cabrioooooooten :thumbup: Grtzzz |
Zo...vandaag druk geknutseld: bougies en kabels vervangen, vacuümslangen vervangen, carburateur geprobeerd te reinigen (spuitbus), olie ververst, alle stekkers in de motorruimte schoongemaakt en met contactspray ingespoten (oxidatie). Hij loopt nu weer lekker en blijft ook stationair draaien als hij warm is! Om te testen natuurlijk even een ritje gemaakt in de zon met de kap omlaag! :drive:
Gelijk ook maar een lichtzoemer ingebouwd en de stoelrails ingevet. Morgen maar eens aan de schoonmaak: scharnieren en allerlei hoekjes en gaatjes schoonmaken, smeren en beschermen. Voor iedereen die last heeft van dashboardverlichting op waxinelicht-niveau: even de lichtschakelaar eruit halen en de koperbaantjes van de dimmer goed schoonmaken en inspuiten met contactspray. Dit doet echt wonderen voor de lichtsterkte van alle dashboardverlichting! Leuk hoor, zo'n auto waar je zelf wat aan kunt doen! Hier wordt tenminste niet direct een diagnosecomputer aan gehangen als er iets is.... |
All times are GMT +1. The time now is 06:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.