vriesplug vervangen
Hee,,
ik ben de bezitter van een golf 1, 1.8 DX uit '82. net na de keuring begon me koelsysteem een beetje gaatjes te vertonen, nouw bleek dus dat de vriesplug een klein haarscheurtje zat, dus dan meottiej maar vervangen worden, maar het probleem zit hem in de beschikbare ruimte,, ik heb m met veel moeite eruit weten te krijgen, jullie nog ideeen hoe het makkelijkste is om de nieuwe vriesplug te monteren?? zijn hier nog handige tips/trucs voor?? mij is namelijk verteld dat t gat in het onderblok op moest schuren en dan de vriesplug met vloeibare pakking in te smeren en dan erop slaan?? maar met een dop ofso? want de ruimte is echt klein :P je zit vast tussen de de uiltaat en de aandrijfassen :screwy: en als je de dop te ver slaat verdwijntiej dan in je motorblok of niet?? want er zit nu niet echt een randje op waar hij achter de buitenkant van het blok blijft hangen... alvast bedankt!! :thumbup: |
Enorm veel succes!
Ik heb ooit een vriesplug vervangen voor een voorwarmings-spiraal en was erg blij dat de motor hierbij zich in uitgebouwde positie bevond. Je moet hard rammen, want ook zonder pakking sluit het af: Zo krap. Vloeibare pakking is denk ik niet nodig. Als je de plug/dop eruit hebt, kan je met het vingertje toch wel even voelen of er een randje is waar de dop uiteindelijk op rust? (of dat je de dop ook DOOR het blok naar binnen kan rammen) Anders: Dop fabrieken met permanent repair! BTW: bij mij: |
Dop vol zetten met water en dan een paar uur in de vriezer
Als je er met een brander bij kunt dan het blok iets verwarmen Gaat er dan gemakkelijk in Warm zet uit Koud krimpt :thumbup: :thumbup: Suc6 |
inderdaad dop vol water invriezen. en blok opwarmen desnoods met een verfbrander ipv een gewone brander als je dat niet aan durft! succes er mee
|
heeyy,,
bedankt voor de reacties.. ik had m gewoon met n stale spijker eruit getikt,, en dan met grof geweld (grote hamer) derin geramd! :) alleen beetje kut van de ruimte maar toch.. hij lekt niet meer :D |
Zolang het maar dicht zit he, speknek :tongue:
|
All times are GMT +1. The time now is 16:15. |