van 1.3 na 1.8 of iets dergelijks
eey,
ik wil in mijn 1.3 golf van '89 een groter motorblok inbouwen. nou was mijn vraag moet ik veel ombouwen als ik er bijv. een 1,8 inleg of 1.8 gti. En kan ik dat makkelijk laten wijzigen op mijn papieren en ga je dan echt gek veel meer verzekering betalen of belasting ? of is gewoon ff na rdw laten keuren dat alles netjes ingebouwd is en krijg je nieuwe papiertjes. en ik heb golf 2tjes 3 deurs gezien waar de achterste ramen open geklapt kunnen worden is dat ooit standaard gelverd op een bepaalde type golf of is dat eigen fabrikase van iemand. of iemand een idee om dat makkelijk in te bouwen alvast bedankt mc gulf :thumbup: |
dat zijn happich klapramen.
|
bij een vermogenswinst van meer dan 40% moet je naar lelystad voor een aantal tests รก 700 euro ongeveer.
correct me if i'm wrong |
met dat vermogen moet ik dan kijken na het aantal kw's wat meer wordt ?
|
kw, pk, jij mag kiezen ;)
|
ik denk dat het hem dan niet wordt
dan ma lekker zachtjes rijden zodat me auto kunnen zien :P ik heb namelijk 40 kw en als ik er een 1.8 in gooi gha de 40% wel over iemand nog van die zijramen liggen die je kan openklappen voor een zacht prijsje ? |
zacht prijsje.. die ramen gaan vanaf 350/400 euro ongeveer.
En als je een bestaand mk2 blok erin lepeld kost de keuring niet zoveel. Ga maar eens lezen op het forum, zijn al tientallen topics over geweest. |
Golf is al als gti geleverd dat is een ding wat zeker is.
Dus als alles netjes is omgebouwd en de ophanging is dik in orde moet een kleine keuring genoeg zijn. Omdat er een typer goedkeuring is, Echter met de jetta is de discussie pas begonnen vrees ik :mad: |
jha ik heb het een en ander al over gelezen en iedereen zegt wat, en het spreekt allemaal tegen.
de ene zegt kan gewoon met een kleine keuring een ander met 40% vermogenwinst grote keuring etc..... heeft nog nooit iemand het rdw goed benaderd met deze vraag ? |
zat mensen, gebruik de zoekfunctie maar eens :rolleyes:
|
Mijn ervaring met de RDW tot nu toe, verschillende mensen van dezelfde afdeling hebben verschillende antwoorden.
Denk dat het bij een Golf vrijwel geen probleem moet zijn. Bel naar de RDW, geloof 09000739, dan keuze 4 en dan keuze 3 en dan vraag je of ze je willen doorverbinden met de technische helpdesk. En dan kun je aan die man vragen wat er mogelijk is en welke keuring er eventueel moet volgen. Voor een golf moet er een typegoedkeuring zijn dus het lijkt me vrijwel zeker dat je zonder al teveel problemen daar een gti blok in kan leggen. Wel moet je dan de ophanging perfect maken en de remmen aanpassen!! Mits dat netjes is gebeurd moet het zonder problemen lukken. |
wat bedoel je dan met remmen aan passen achter ook scijfremmen plaatsen
of voor alles vernieuwen zoals geventileerde schijven en rem blokken ? alvast bedankt |
Quote:
Wat je zou kunnen doen is (correct me this time when i'm wrong) een eventuele 1.8 met een ECU er in proberen te lepelen en deze (tijdelijk) te begrenzen. je dient dan wel een testbank te hebben... Hoop dat je hier iets aan hebt :) |
jha dat zou nog een idee kunnen zijn
maar moet eerst ff met de rdw bellen om te kijken wat de eisen etc. zijn gr mc gulf |
Ik zou me het gedoe niet op mijn nek halen en gewoon iets anders zoeken met een zwaardere motor erin al, als je perse iets snellers wil. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook, of je moet al heel veel werk in je auto gestoken hebben...
|
ik zie het juist als een uitdaging om hem om te bouwen en dan weet ik wat ik handen heb omdat ik dan alles zelf heb gezien en gedaan
en ik vind het ook nog erg leuk ik heb deze auto heel goedkoop gekocht dus van een bekende vandaar dat ik niet gelijk 1 met grote motor heb gekocht |
All times are GMT +1. The time now is 14:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.