Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   ontstekingsprobleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54800)

franco16v 06-05-2009 18:47

ontstekingsprobleem
 
ik heb een nieuw hobbyproject golf gti 1.8 dx , maar geen vonk
heb reeds al contactslotblokje ,ontsteking,ontstekingsmodule ,bobine vervangen maar nog steeds geen vonk ps als ik snel contact aan en uit zet geeft de bobine een vonk maar met starten geeft deze niks
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en ik denk misschien zelf zekeringkast???

Mot 06-05-2009 19:04

Ik denk slecht contact rond het contactslot?

franco16v 06-05-2009 19:09

ok weet jij welke draad of draden dat kunnen wezen?

zwart/geel is wel aan gerommeld zal het morgen wel even nalopen

Mot 06-05-2009 19:29

Nee, ff weerstandjes van de draden doormeten en kijken of er wel stroom doorheen loopt

franco16v 06-05-2009 19:34

ja idd meten is weten

bedankt ze hebben ook het een en ander omgestekkert want de schakelaars en tacho is allemaal van mk2 16v de bedrading is een rampenplan alles met die knijpstekkers en kroonsteentjes etc.
want als ik het slot op contact zet krijgt de bobine wel 12v ontsteking krijgt ook 12v

oettinger_18 06-05-2009 22:00

Nouw heb ik een 1.6 gtd in me golf 1 gebouwd! Ik heb een zekering kast van een golf 2 gebruikt(eerste typen golf 2) is zelfde als een golf 1 gti! Nu wou ik er geen mk2 dashboard in de auto hebben in verband met de mk2 kabelboom. Wat je kan doen is een dashboardkabelboom van een golf 1 vinden en de dashboard kabelboom van de golf 2 eruit en die van een golf 1 erin! Klaar is kees:)

franco16v 07-05-2009 13:21

ja iddben ik ook van plan maar ik ben hem eerst lopend aan het krijgen heb net de bedrading naar bobine toe witte stekker rood/zw en zwart doorgemeten zijn goed contactslot bedrading ook allemaal goed tot de zekeringkast dus misschien is deze zekeringkast stuk , maar type 2 t/m 87 is de zekeringkast hetzelfde als van type1?

franco16v 07-05-2009 13:23

als ik trouwens contact aan zet blijft de brandstofpomp direct alsmaar doorlopen bij 16v zoemt hij een paar sec en bij dx volgens mij helemaal niet als je contact aanstaat normaal gesproken

golf mkII 16v 09-05-2009 07:13

De brandstofpomp is dan buiten het relais om aangesloten

Golf_MKI 10-05-2009 10:51

heb juist hetzelfde probleem gehad met mij GTI... Maar dan het KR-blok...

Je ontsteking kan perfect werken zonder al de rest.

Gewoon zorgen dat de 15 aankomt bij de Bobijn van je contact...

Om mijn problemen met mijn kabelboom opgelost te krijgen,heb ik alles eruit gegooid en een complete nieuwe gemaakt... :thumbup:

franco16v 10-05-2009 17:58

dus als ik een andere gestuurde plus op de bobine zet zal het probleem verholpen zijn, ik ga het morgen eens proberen
ik laat het wel weten of het idd zo is

carbreaker de autosloper 10-05-2009 21:18

onsteking stuurt aan via massa door het uit een aan schakelen laad je de bobine op via de module dat wat normaal de onsteking doet ,,,, met andere woorden de onsteking is stuk,,,de rest werkt immmers,,,,

franco16v 18-05-2009 20:41

ik heb een nieuwe ontsteking geplaatst , maar nog steeds geen vonk ,is er een manier om hem buitenom te laten vonken met bv rechtstreeks spanning ergens op te zetten , kan het misschien aan de zekering kast liggen??

franco16v 19-05-2009 20:28

ik heb op de bobine kabels twee zwarte op nr 15 12v en groen en rd/zw ook 12v is dat goed??
binnen in de auto heb ik een loze stekker met witte behuizing waar rd/zw op zit van de bobine en een groen/wit hoort deze loos of moet deze ergens op ,heb verder niet echt een stekker of aansluiting waar hij zomaar op kan

golf mkII 16v 20-05-2009 12:41

Zwart/rood schakeld je brandstofpomp relais

franco16v 03-06-2009 14:01

probleem opgelost ik heb biij de gti andere draadboom met zekeringkast geplaatst weer vonk toch allen bedankt voor jullie hulp


All times are GMT +1. The time now is 18:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.