ontstekingsprobleem
ik heb een nieuw hobbyproject golf gti 1.8 dx , maar geen vonk
heb reeds al contactslotblokje ,ontsteking,ontstekingsmodule ,bobine vervangen maar nog steeds geen vonk ps als ik snel contact aan en uit zet geeft de bobine een vonk maar met starten geeft deze niks ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en ik denk misschien zelf zekeringkast??? |
Ik denk slecht contact rond het contactslot?
|
ok weet jij welke draad of draden dat kunnen wezen?
zwart/geel is wel aan gerommeld zal het morgen wel even nalopen |
Nee, ff weerstandjes van de draden doormeten en kijken of er wel stroom doorheen loopt
|
ja idd meten is weten
bedankt ze hebben ook het een en ander omgestekkert want de schakelaars en tacho is allemaal van mk2 16v de bedrading is een rampenplan alles met die knijpstekkers en kroonsteentjes etc. want als ik het slot op contact zet krijgt de bobine wel 12v ontsteking krijgt ook 12v |
Nouw heb ik een 1.6 gtd in me golf 1 gebouwd! Ik heb een zekering kast van een golf 2 gebruikt(eerste typen golf 2) is zelfde als een golf 1 gti! Nu wou ik er geen mk2 dashboard in de auto hebben in verband met de mk2 kabelboom. Wat je kan doen is een dashboardkabelboom van een golf 1 vinden en de dashboard kabelboom van de golf 2 eruit en die van een golf 1 erin! Klaar is kees:)
|
ja iddben ik ook van plan maar ik ben hem eerst lopend aan het krijgen heb net de bedrading naar bobine toe witte stekker rood/zw en zwart doorgemeten zijn goed contactslot bedrading ook allemaal goed tot de zekeringkast dus misschien is deze zekeringkast stuk , maar type 2 t/m 87 is de zekeringkast hetzelfde als van type1?
|
als ik trouwens contact aan zet blijft de brandstofpomp direct alsmaar doorlopen bij 16v zoemt hij een paar sec en bij dx volgens mij helemaal niet als je contact aanstaat normaal gesproken
|
De brandstofpomp is dan buiten het relais om aangesloten
|
heb juist hetzelfde probleem gehad met mij GTI... Maar dan het KR-blok...
Je ontsteking kan perfect werken zonder al de rest. Gewoon zorgen dat de 15 aankomt bij de Bobijn van je contact... Om mijn problemen met mijn kabelboom opgelost te krijgen,heb ik alles eruit gegooid en een complete nieuwe gemaakt... :thumbup: |
dus als ik een andere gestuurde plus op de bobine zet zal het probleem verholpen zijn, ik ga het morgen eens proberen
ik laat het wel weten of het idd zo is |
onsteking stuurt aan via massa door het uit een aan schakelen laad je de bobine op via de module dat wat normaal de onsteking doet ,,,, met andere woorden de onsteking is stuk,,,de rest werkt immmers,,,,
|
ik heb een nieuwe ontsteking geplaatst , maar nog steeds geen vonk ,is er een manier om hem buitenom te laten vonken met bv rechtstreeks spanning ergens op te zetten , kan het misschien aan de zekering kast liggen??
|
ik heb op de bobine kabels twee zwarte op nr 15 12v en groen en rd/zw ook 12v is dat goed??
binnen in de auto heb ik een loze stekker met witte behuizing waar rd/zw op zit van de bobine en een groen/wit hoort deze loos of moet deze ergens op ,heb verder niet echt een stekker of aansluiting waar hij zomaar op kan |
Zwart/rood schakeld je brandstofpomp relais
|
probleem opgelost ik heb biij de gti andere draadboom met zekeringkast geplaatst weer vonk toch allen bedankt voor jullie hulp
|
All times are GMT +1. The time now is 18:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.