Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Vraag mbt gasklep 1800 dx (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54746)

arno2000 05-05-2009 13:07

Vraag mbt gasklep 1800 dx
 
Hallo,

IK heb een vraag mbt de volgas schakelaar die op de gasklep zit van een 1800 gti. Ik twee gaskleppen liggen die allebei hetzelfde zijn maar voorzien zijn van een andere type volgas schakelaar contructie.

De bovenste foto is zoals het was maar deze is volgens mij kapot De onderste is zoals het gaat worden en heeft een andere aansluiting. Kan ik de stekker eraf knippen en hier twee standaard schuifstekkers aanmaken en deze aansluiten op de nieuwe gasklep? En werkt alles dan ook weer zoals het hoort. Ik snap het is lastig te omschrijven maar weet hier iemand wat van?

oude gasklep



nieuwe gasklep



stekker


Groet, Arno

Hight 05-05-2009 16:39

ik helemaal niks van die troep op mn DX...

gti-pirelli 05-05-2009 16:49

Ik heb ook geen stekkers op mijn gasklep zitten

arno2000 05-05-2009 17:54

Quote:
Originally Posted by Hight
ik helemaal niks van die troep op mn DX...
Ok das vreemd.

Ik moet er wel bij zeggen dat de oude klep uit duitse auto komt en de tweede klep (met de schakelaar bovenop) van een amerikaanse motor is. Dus misschien heeft dit iets te maken met de emmissie eisen daar.
Weet iemand precies wat dit schakelaartje doet?

gti-pirelli 05-05-2009 20:20

volkswagen heeft ook uitvoeringen speciaal voor koude landen, misschien is dit ook zoiets? heb je geen onderdeel nummer ?? Ik heb hier nog 2 gaskleppen liggen van een dx en zijn beide gelijk en zonder stekker

sciroccoGTII 05-05-2009 22:16

Lijkt ij een JH gasklephuis deze heeft dus wel deze stekkers.. Je weet zeker dat het een DX is? Jh is in principe gelijk alleen lagere compressie en hydraulische klepstoters, late dx`en hebben dit ook.

arno2000 06-05-2009 07:20

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
volkswagen heeft ook uitvoeringen speciaal voor koude landen, misschien is dit ook zoiets? heb je geen onderdeel nummer ?? Ik heb hier nog 2 gaskleppen liggen van een dx en zijn beide gelijk en zonder stekker


Ik zal even kijken naar de onderdeel nummers.
De gas klep met de schakelaar bovenop komt van een amerikaanse
motor af. Ik heb niet naar de motorcode gekeken maar dat moet
een dx zijn. Het is een 1800 met komstoters en alles is identiek
aan mijn oude dx. Zal het vanmiddag eens bekijken allemaal.

Groet, Arno

arno2000 06-05-2009 17:13

Nou even gekeken en op mijn oude blok staat duidelijk dx maar op de nieuwe staat er helemaal niks.

Dit is mijn nieuwe blok




Lijkt me toch een dx of zie ik het verkeerd

gti-pirelli 06-05-2009 17:33

Volgens mij is het geen dx hoor. Een dx heeft geen watergekoelde oliekoeler maar een thermostaathuis voor de olie en een radiateur. Ook heeft een dx een koude start voeler zitten op de plek tussen de peilstok en waterspruitstuk.

Als dit een gti motor is dan moet de nokkenas ook 5x gelagerd zijn. Alle hydro klepstoters hebben maar 4 lagerschalen.

arno2000 06-05-2009 19:29

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
Volgens mij is het geen dx hoor. Een dx heeft geen watergekoelde oliekoeler maar een thermostaathuis voor de olie en een radiateur.

Ook heeft een dx een koude start voeler zitten op de plek tussen de peilstok en waterspruitstuk.



Als dit een gti motor is dan moet de nokkenas ook 5x gelagerd zijn. Alle hydro klepstoters hebben maar 4 lagerschalen.


Bedankt voor je reactie:

Mijn oude dx heeft dezelfde olie koeler.
Geen idee over die koude startvoeler Zit ook niks op mijn oude blok. Ik heb alles al overgebouwd.

5 keer gelagerd zie foto. De meest linkse valt buiten de foto.



gti-pirelli 06-05-2009 19:54

Dat is een goeie :) Snap er dan ook niks van. Ik heb een dx gehad, en heb nog een ouwe liggen en daar zit dat allemaal wel op. Zal dit dan geen jh zijn met een dx kop?

Maar jij hebt alles van jou dx afgehaald en hierop gezet ? Is het geen ev ????

sciroccoGTII 06-05-2009 22:34

Ik zou het ook zeggen dat het een EV is.. Maar die moet in principe gelijk zijn aan een DX een vroege EV heeft ook gewoon mechanische kop. GTI hoeft niet altijd 5x gelagerd te zijn hoor een DX is er ook hydro en EV ook. Alleen hydro heeft 4 lagerkappen i.v.m oliesproeier. Warmteregelaar zit gewoon op de juiste plek. btw. ik zou die `oliekoeler` gelijk een rottrap meegeven! Stel hij lekt van binnen lekt het koelwater je blok in. Ik haal ze er altijd gelijk tussen uit. Monteer een gewone oliekoeler kost de wereld ook niet.

Hight 07-05-2009 11:21

EV heeft toch de wateraansluiting op de kop meer naar links zitten ?

sciroccoGTII 07-05-2009 16:04

Nee mike dan ben je in de war met de EG. Dat is een 1600.

Hight 07-05-2009 16:20

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Nee mike dan ben je in de war met de EG. Dat is een 1600.


owja, sorry about that...

Kan t niet zijn dat die stekkers erop zitten omdat je een cabrio heb uit 85?

:rolleyes:

arno2000 07-05-2009 20:31

Ik word hier allemaal niet zo vrolijk van. Heb het blok een jaartje geleden gekocht en ben nu pas aan het ombouwen begonnen. Zijn er verder nog punten waar je een dx aan kan herkeken?

Hoeveel pk heeft een ev dan?

gti-pirelli 07-05-2009 20:43

een ev heeft hetzelfde vermogen. Het is een motor uit een golf2. Dat zou heel goed kunnen omdat jou cabrio stamt uit de golf2 tijd. Uiterlijk zijn ze bijna allemaal gelijk dus wel moeilijk te zeggen.

arno2000 08-05-2009 07:27

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
een ev heeft hetzelfde vermogen. Het is een motor uit een golf2. Dat zou heel goed kunnen omdat jou cabrio stamt uit de golf2 tijd. Uiterlijk zijn ze bijna allemaal gelijk dus wel moeilijk te zeggen.


Dat zou kunnen maar mijn orginele blok is wel een dx.
En de gti uit een golf twee heeft de gasklep aan de linkerkant zitten. Dit blok had al een inlaatspruitstuk erop met de gasklep aan de goede kant.
Het blok komt wel uit een amerikaan en heeft ook een veel kleiner/korter uitlaatspruitstuk. Ik denk dat dit te maken heeft met de emissie eisen daar.

Als dit een ev zou zijn. werkt mijn huidige injectie systeem hier dan wel op?

sciroccoGTII 08-05-2009 18:59

Jazeker werkt dat..EV is gewoon exact hetzelfde als deze ook met mechanische stoters is. EV is gewoon de nieuwe DX. Latere EV heeft hydrostoters. K-jet zit ook gewoon op een EV. Zou me helemaal geen zorgen maken.

arno2000 08-05-2009 22:21

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Jazeker werkt dat..EV is gewoon exact hetzelfde als deze ook met mechanische stoters is. EV is gewoon de nieuwe DX. Latere EV heeft hydrostoters. K-jet zit ook gewoon op een EV. Zou me helemaal geen zorgen maken.


Ok thanks dan kunnen we weer verder.


All times are GMT +1. The time now is 10:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.