Mijn MK2 1800 8v. *Donor KR*
Kon een poosje niks posten maar dankzij Stijn is het opgelost. Mooie reden om even mijn auto neer te zetten.
Gaat om een MK2 1800 automaat uit 1987. Voorzien van leder interieur, schroefset, 15inch lenso's met nieuwe Toyo's etc. Fotos zeggen meer denk ik. Aanstaande zaterdag laat ik hem polijsten en dan is het enige nog een ander blok. Twijfel enorm tussen aantal blokken, KR/G60/20VT.... Dillema is dat ik me automaatbak graag wil houden! |
Ziet er super uit :thumbup: Hoe kan het dat je een blauw kenteken hebt ? :confused: 1987 ? :D Ik dacht blauwe waren alleen voor 1978 en vroeger? Wou namelijk ook altijd een blauw kenteken op de motor, maar dat mocht niet omdat hij uit 1980 was :shake:
|
Dat is een leuke auto! Alleen vind ik die blauwe platen helemaal niks :screwy:
|
Mooie auto , echt super!
|
Blauwe platen mag ook eigenlijk niet. Dat ik hem kocht was hij behoorlijk in de Oldskool style met 13", stickers, imperial en noem maar op. Vandaar dat ik toen die platen erop heb gezet. Nu staat het eigenlijk niet zo meer maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben....
|
g60 met automaat :D
|
Dan zit je met het "probleem" dat een auto-bak eerder schakelt dus heeft de G60 (hoge toeren) niet heel veel zin...
|
Ziet er netjes uit! Maar die platen...
Heb je ook foto's van het interieur? Ben ik wel benieuwd naar! |
Mooie wagen !
|
|
Mooie mk2!!! Ziet er super uit... G60/KR heb ik nog niet met een automaat bak gezien, wees uniek :D
|
Denk dat ik maar is ga speuren naar een KR. Even kieken wat ik allemaal nodig ga hebben! En volgens mij is er een turbo op te bouwen??
|
Mooie mk2, ben altijd fan geweest van een zilveren mk2.
Maar ik lees daar een grote contradictie: KR/G60/20VT en automaat ??? Ik neem aan dat die blokken in je opkomen vanwege hun kracht en sportieve karakter. Automaat = cruisen. KR/G60/20VT = cruisen maar ook het blok extreem in toeren gooien en zelf bepalen wanneer je hem in de volgende versnelling gooit. Daarom wil je toch zo een blok, voor de fun en sportiviteit. Bij een KR bijvoorbeeld zit al de kracht bovenin en een automaat zou gewoon doodzonde zijn. Automaat en sportieve motor past niet samen, zelf niet in een Mclaren SLR. |
Goed punt. Ik weet dat mijn automaat bij gewone rijstijl ff rond de 3000 schakeld. Maar als ik hem doortrap schakeld hij terug en duurt het veel langer eer hij door schakeld. Ook dan geen profijt van een sportief blok?
|
Lang lopen twijfelen over de aanschaf van een mk1. Maar aangezien mijn mk2 er nog goed strak uitziet toch besloten een donor te gaan zoeken. Vandaag een mk2 KR 16v gehaald. Ding ziet er niet uit, suicide-doors, doorgelaste motorkap en cleane achterklep maar blokje is super. Helemaal droog en loopt als een zonnetje! Van de week garage(s) opruimen zodat ik aan de gang kan!
|
Ben benieuwd :D
|
suicide doors? die zilveren? (alfa kleur achtig)
|
is dit niet die golf die hier pas te koop stond met die 13" ats eronder. ziet er goed uit .
|
Mooi hoor ! Ik ben benieuwd naar de ombouw :thumbup:
|
Quote:
Eh ja... vertel is! |
All times are GMT +1. The time now is 09:08. |