![]() |
Vw golf 1 gti Pirelli W64 (te koop ...)
zal mijn projectje ook eens voorstellen dat ik al tijdje heb (is de golf van Supersprint op het forum geweest):
VW golf 1 GTI Pirelli 1800cc bwj 1983 oorspronkelijk afgeleverd in Duitsland kleur: L94F antraciet metallic opties van fabriek: -W64 golf plus gti pirelli -m430-568 warmtewerend gekleurd glas -m560 schuifdak -m571 mistlicht reeds veranderd: -spaghetti + volledige 63mm lijn van Supersprint -verlagingsveren H&R 4cm -nieuwe distributieriem, delco, rotor, k&n inlegfilter, olie, bougies Beru ultra x platinum,... + spinnenkop/voorontsteking afgesteld op max pk (want was totaal verkeerd afgesteld) plannen: -paar plekjes bijwerken en gedeeltelijk laten bijspuiten in carrosserie (volgend jaar wordt carrosserie gans gespoten) -15" pirelli velgen (reeds liggen hier, maar worden terug gelakt zoals origineel af fabriek) -extra setje 14" pirelli velgen (als "wintervelg) -schroefkit (vaste verlaging ligt veel te hard) -iets speciaal met interieur (reeds aangekocht, maar moet nog iets mee gedaan worden) fotoke (was vandaag ook te bezichtigen op retro mania, maar dan nog zonder het rood op de grille en met de compomotive TH2's ) |
de 15" pirelli velgen die erop gaan komen (zo waren ze bij aankoop, worden terug mooi gelakt zoals van fabriek uit)
|
Heb hem staan te bekijken vanmiddag,en voornamelijk je wielen...ziet er goed uit!
|
heb lang getwijfeld of ik zou gaan met de golf, want de gti wielbogen zaten er niet op, rood lijntje op de grille miste nog daarstraks (ondertussen erop gezet) en de velgen zijn van kameraad (mocht ik effe lenen tot mijn Pirelli velgen gereed zijn)
de week die nu komt gaan we paar plekjes aanpakken zodat die kunnen bijgespoten worden en dan kunnen de wielbogen eindelijk terug geplaatst worden |
vandaag naar autobekleder geweest voor wat staaltjes, zijn aangevraagd, hopelijk kan ik ze deze week nog eens langs de auto houden om te kiezen
|
![]() Foto uit de oude doos, gemaakt verleden jaar op het Golf 1 IG Treffen te Wolfsburg, zo stond je huidige GTI er toen bij. |
yeps, heb der ook nog gevonden van toen
dit jaar gaan we der ook mee naar de golf meeting in wolfsburg ;-) |
sinds vandaag is hem weer een beetje origineler ==> 14" pirelli velgen liggen derop
|
Hey Golf16v,
je bent goed bezig, hij is zeker in goede handen gekomen. Ben benieuwd als die klaar is. |
fotokes van de iets originelere toestand nu:
|
Nu nog de spatbordverbreders er weer op en klaar is Kees.
|
Foto van de auto met Compomotive velgen ?
|
op de eerste foto liggen ze der op he ;-)
zal eens foto zoeken met zijaanzicht |
daarnet al maar begonnen met demonteren
bumper voor en achter + gti spoiler zijn der al af heb der nog niet meer vanaf gedraaid, want moet der nog mee rijden dadelijk naar de "werkplaats" |
gisteren dus al vanalles gedaan met mijne schoonpa:
-spatbord gedemonteerd -nieuwe onderkant geplooid voor het linkse spatbord(aan kant van voorfront) en ingelast/met lood afgewerkt (omdat we het originele spatbord wilden behouden -achterste hoek uitgeslepen en ook wat gecleand :D ==> originele antennegat weg gedaan (zie niet graag zo een telescopische antenne |
![]() volgens mij was dit em op retro mania. super dikke wielen, mocht je ze ooit in de verkoop gooien! |
dat was hem inderdaad ;-)
wat foto's van gisteren: nieuw hoek gezet in spatbord vooraan + afgewerkt met lood (behandeld met tanik vandaar de kleur op foto) antennegat weg: het hoekje achteraan de flank uitgeslepen (achterpaneel moet ook nog stuk uitgeslepen) |
Quote:
Zoals dat slangetje daar binnenin op die plaatst hangt, geen wonder dat zoveel Golf 1 mét standaard schuifdak op die plaats doorroesten...het afgevoerde water blijft er zo quasi binnen daar achter die wielkast. Een kleine tip van op 't forum van de Golf 1 IG waar je het slangetje heen moet leiden (nl. naar buiten!) om doorroesting op die plek in de toekomst te voorkomen: klikkerdeklik! Zie vooral foto daar. |
Quote:
Je zou haast zeggen dat je de uitlaat naar het midden hebt verplaatst :D |
vandaag nog verder gelast deraan (tot 22h)
achterkant is nu gereed en derna nog stukken gaan halen dervoor |
All times are GMT +1. The time now is 12:12. |