Elektronica ellende
Zo nu en dan heb ik eens tijd om aan de auto te sleutelen, vandaag is weer zo'n dag. Ik had me voorgenomen eindelijk eens naar de ISV te gaan kijken, en uit te zoeken waarom de boordcomputer, de benzinemeter en de koelvloeistofmeter zo raar doen.
Helaas heb ik echt de ballen verstand van elektronica. 'Tuurlijk, ik kan wel een lampje verwisselen en voltage meten oid, maar dit gaat me toch boven de pet. Kortom, ik heb eigenlijk een aantal aanwijzingen voor dombo's nodig, want ik word er nu knap chagrijnig van dat ik elke keer daar een beetje sta te kijken naar die draadjes, maar oplossen ho maar. Laat ik maar beginnen met één probleem: Over de ISV staat helemaal geen spanning. Wat ik ook meet aan het stekkertje, niks, ongeacht of je het contact aanzet. (en de multimeter werkt wel grappenmakers :biggrin: ) Wat kan ik controleren? |
Ik zou de kabel van de ISV eens terug volgen naar de computer, zeer grote kans dat er ergens een draadbreukje zit.
Zo heb ik het zelf gehad bij mijn injectorrails (8v PB) zat in het stekkertje een draadbreuk, eer ik dat gevonden had................................... Doormeten doe je dus in de diode (piep) stand. Suc6 |
Ook geen massa probleem?
|
Quote:
Weet ik niet, er hangt van de cilinderkop wel een zwarte platte kabel los. De enige plek waar ie leek te horen was op de versnellingsbak. De massa aansluiting bij de zekeringskast is vernieuwd. Quote:
Is dat te meten via die grote stekker aan de bovenkant van de computer of moet er wat anders los? |
spanningsregelaar misschien??
daardoor gaan benzine-, en temp.-meter ook wel eens rare dingen doen. |
Quote:
Je bedoelt 1 op dit plaatje?: |
Niemand verder tips?
|
[/QUOTE]Weet ik niet, er hangt van de cilinderkop wel een zwarte platte kabel los. De enige plek waar ie leek te horen was op de versnellingsbak.
De massa aansluiting bij de zekeringskast is vernieuwd.[QUOTE] Dit kan heel goed de massa van het dashboard zijn die zit vast onder het boutje van het kleppendeksel als die er niet aan zit kan je dashboard ook hele rare dingen gaan doen |
Quote:
Waar zit ie vast aan het dashboard dan? Ik bedoel, hij zit nu vast aan dat boutje op het kleppendeksel, maar de andere kant zit (nog) nergens aan vast :o Wie weet hoe je de computer aan de bestuurderskant onder de voorruit kunt controleren? Er zit zo'n grote platte stekker bovenop, en er lopen nogal wat kabels (waaronder die van de ISV :mad: ) naartoe die ik graag zou controleren. edit: Oh ja, hoeveel massapunten zitten er eigenlijk in een golf? 10? 25? |
De isv krijgt zijn aansturing van het kastje dat in een mk2 in onder je middelconsole ligt. Hier moet je dus even zoeken of deze zijn stroom krijgt. (geschakelde plus op de zwarte draad) en uiteraard de massa. De ISV zit apart buiten de zekering kast om gestekkerd. Het is een witte stekker met daarop een witte en een wit/zwarte draad.
|
Quote:
Kan het zijn dat dat alleen met motorcode KR is? Ik heb de middenconsole er dinsdag afgehad, maar daar zit niks anders dan tapijt onder en, richting het dashboard, een mechaniek voor de luchtroosters. Voor alle duidelijkheid, het is dus een PL :biggrin: . Maar ik begin wel moed te vatten, ik begrijp dat met deze informatie eventuele storingen uit te sluiten zijn. |
:o een pl.......tja die heeft hem niet nee.....
|
Quote:
:biggrin: I thought so...! |
All times are GMT +1. The time now is 18:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.