Draadeinden ipv wielbouten
Ik zit met het volgende:
Vanmiddag heb ik een set wolfrace velgen opgehaald en ik zit ermee hoe ik ze zal monteren: Er zitten 16 stuks wielmoeren bij, deze vallen IN de velg en daar centreert hij dus op. Het draad van de moeren is gelijk aan dat van de originele wielbouten van vw. Deze bouten zullen dus altijd kleiner zijn dan het gat en bovendien is er maar een heel klein vlak waar de bout op centreert, kijk maar naar de moer. Nou zat ik te denken om draadeinden te gaan monteren. Wie heeft dit al eens eerder gedaan? Is er standaard iets voor te krijgen? |
ik heb verloopstukjes te koop, dan kun je met conische bouten rijden. zit ergens in het verkooptopic. pm anders maar even bij interesse
|
Raar hersenspinsel; lange wielbouten kopen, kop eraf zagen en met locktite in je trommels/naven draaien..? :screwy:
Maar er zal vast wel iets beter op de markt zijn :tongue: |
bestaan er geen wielbouten dan met een plattere (niet conische) kop?
|
sander zijn oplossing is het makkelijkste...
|
|
Deze gaan combineren, en dan komt alles in orde.
|
koop u gewoon draadeinden die ge met loctite bevestigt
kunt ge krijgen bij sandtler gebruiken wij altijd op de rally/circuit, is veel gemakkelijker om snel wielen te monteren omdat ze automatisch al goed zitten dan |
|
Ik zou alleen wel de draadeinden in je wielmoeren vastzetten met locktite, mocht je ooit weer andere velgen willen en je hebt meer draad nodig dan zit je dan niet met een probleem.
|
Bedankt voor de reacties!
Die adapterbussen zijn inderdaad erg handig, maar ik denk dat het resultaat niet erg mooi wordt. De boutgaten van de velgen steken al iets uit, dan nog de verdikking van de adapterbus en daar bovenop nog weer een bout. Het vastzetten van draadeinden in de naaf lijkt me niet praktisch, dan heb ik een probleem als ik een reservewiel of andere velgen wil monteren. Het vastzetten van draadeinden in de wielmoeren zelf is denk ik de handigste en netste oplossing. |
All times are GMT +1. The time now is 18:08. |