GTD'tjes
Wie hebben er allemaal een GTD.
we kunnen hier tips etc met elkaar delen. ik trap af. ik heb er een uit 1990 een witte buitenkantniet moeders mooiste maar motorisch nog in hele goede staat. km stand is nu 304.000 en dat blijft ook wel zo voor 1 week lang dan krijg ik me nieuwe KM kabel binnen aangezien de oude kapot is gegaan. auto is nog Geheel standard, maar daar komt verandering in. wat er al gedaan is. kruiskoplampen in originele look zwarte C stijlen achterste wielkast verbreders eraf komen van een 84 model op dieselpomp opgeschroeft |
leuk idee dit topic, ik vind GTD's wel tof.
leuke golf heb je maar zou die NL sticker vervangen of erafhalen.. |
dit is mijn Golf GTD van 1986 (kenteken '87)
ik heb hem van mijn broertje gekregen omdat die een nieuwere wilde. ik ben ermee aan de gang om hem weer netjes te maken en apk waardig. ik heb er ook nog een Donor naast staan van '89 (een gewone TD). |
is de jouwe niet een TD CL met intercooler? (mondy)
wel leuk met een intercooler heeft de mijne (nog) niet... heb wel zat mensen gezien met een (G)TD dus hopelijk volgen er nog meer. |
Quote:
ik dacht dat de intercooler juist kenmerkend was voor de GTD? als die er niet opzit heb je toch een TD of zie ik dat nu verkeerd? |
nee dat is niet zo dat er perse een intercooler op moet zitten.
|
het is officieel volgens de papieren een golf turbo diesel met 59 kw.
maar er ligt echt een GTD motor erin :D met een IC. en is geen achterafbouw of wat dan ook. @ joostvw: er komt een andere achterklep op die minder roest heeft. en auto word matzwart dus je zal geen stickersmeer zien @ vwjopie: GTD kenmerk is toch echt de Intercooler wat er bij zit. dan kan je elke TD een GTD noemen. |
Volgens mij heeft toch echt niet elke GTD een intercooler hoor.
En als er wel een IC op zit is het niet meteen een GTD, dan heeft hij volgens mij nog wat andere sportieve kenmerken... |
Heb zelf een Golf III GTD en heb geen intercooler... Het heeft vooral te maken met de ''sportieve'' uitrusting van de auto (GTI uitrusting dus)
Geloof ook niet dat de intercooler onderscheidend is of het een TD of GTD is.... Maar weet niet of mijn GTD hier überhaupt tussen hoort...tis namelijk een III en geen II... |
De échte GTD's zijn zowiezo altijd 59kW met een SB motorcode. Qua opties zitten er volgens mijn sportstoelen in Ã* la GTI, toerenteller en nog wat van die prul dingen :)
|
ik had ook een GTD met intercooler, SB motor, 4T versnellingsbak etc.
Is toen naar DomiG60 gegaan, die heeft hem opgeknapt en weer verkocht. rijdt nu nog steeds ergens in friesland rond, jongen zit niet op het forum. Maar deze had indd ook een geruit GTI interieur erin. |
zie dat je ook nog 3 kapjes mist Mondy:
|
Quote:
voor zover ik weet hadden alleen de latere GTD's een intercooler. en 1 van de eerste zoals ik hem heb niet. |
Klopt, de vroegere GTD's hebben geen intercooler.
Heb er net nog ff een oude Golf folder bij gepakt (1989) en de SB met intercooler is er ook als CL geweest. Volgens het RDW is de witte in de bovenste post ook een CL en dus geen GTD. |
Ah oke! Ben ik ook weer iets wijzer geworden :)
|
@ arjenE: ja idd ik mis die kapjes alleen die krengen ken je nie echt vinden zeg maar :D
weet je toevallig iemand of instantie die ze nog heeft ? @ tiefflieger: zoals ik al beschreef officieel is mijn golf een CL :D maar dat mag de pret niet bederven aangezien ik een echte SB blok erin heb die fabrieksaf is gemonteerd :D |
Quote:
staat GTD'tjes als topic niet I, II, III, V of VI |
Ok, bij deze dan mij compleet orginele Golf GTD Special uit 1996 met wel 75 hele diesel pk's....
Wel 75 hele betrouwbare pk's moet ik erbij zeggen. Heeft slechts 215000 km gelopen en is in -volgens de VW garage- nog in zeer goede staat. Is een vrij complete Golf. CV met comfortsluiting, eletr. ramen, dak en spiegels + verwarming. Leren stuur, leren pookhoes en mistlampen in de voorbumper. Ben er nog steeds erg tevreden mee.... |
GTD had destijds alleen betrekking op de uitvoering van de carroserie en het interieur. Bij de Golf 2 was het eigenlijk een GTI waarvan het blok door een dieselblokje was vervangen. (in grote lijnen) Leverbaar zijn ze geweest met JR/MF en SB/RA motoren. (70 en 80pk dus, waarvan de laatste met intercooler en watergekoelde turbo)
De 80pk motor is ook geleverd in normale Golfjes. CL en GL-etjes zijn dus ook te vinden met deze motor. Dit is mijn '83 Golfje 2, technisch volledig GTD. Klik Klik Klik Motor ligt er nu weer uit voor wat aanpassingen en reparaties hier en daar... Die moet er volgende week ofzo weer terug in. Dan de wielen ophalen als ze klaar zijn en de klapraampjes erin. Dan kan de wagen naar de See. :thumbup: |
gave wagen hoor...
|
All times are GMT +1. The time now is 11:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.