![]() |
schakelproblemen jetta 1991 1.8
ik heb schakelproblemen met mijn jetta.
hij wil zeer slecht in de versnellingen vooral in de 5 heb t probleem al gevonden maar toch een vraag. t lager in de steunplaat waar de schakelstang doorheen gaat is versleten,dus erg veel ruimte op de schakelstang. nu is de vraag ,.moet ik een nieuwe steunplaat of kan ik alleen t lager vervangen??? alvast bedankt johan joure |
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Golf 2 uit hetzelfde bouwjaar (1991). Hij wil vaak moeilijk in de 5 en soms wil hij de 1 ook lastig pakken. De andere versnellingen gaan eigenlijk nog wel.
|
klopt heb ik dus ook.(ook de 1e)
moet je even iemand laten schakelen en dan onder de motorkap kijken bij dat besproken lager of er veel ruimte zit. ik heb de korte schakelarmpjes al eens vervangen. |
ik heb eens ergens gelezen dat je die 5de versnelling kunt stellen.
|
ja dat zal zo zijn maar t was eerst goed
johan |
Zijn losse bussen
Zit de bal ook nog aan de schkelarm? |
ja bal aan de omkeeras is al vervangen.
johan |
Mijn Golf MK2 1.8i (RP) schakelt ook niet echt soepel,
soms schiet ie door als ik naar de 2 schakel, het welbekende "tandenpoetsen" terwijl ik niks verkeerd doe,gebeurt vooral bij snel doorschakelen. Mij is verteld dat het een Y1 bak is,en dat die dat vaker hebben.Klopt dat? Zit ook in GTItjes? |
Quote:
Hoe zou dit dan in zijn werk gaan (voor ik begin te slopen)? Mijne schakelt eigenlijk perfect, maar de 5 moet je met iets teveel geduld inleggen. Als je wat te snel wilt zit je zo in de 3. |
hier staat een stukje voor de 020 typ.
Fixeerbout van de 5e versnelling afstellen Zie figuur 7.45. Afstellen is noodzakelijk bij te grote of te kleine kracht voor het overwinnen van de vergrendeling van de 5e versnelling. - Zet de versnellingsbak vrij. - Verwijder de kap van de fixeerbout. - Draai de contramoer (2) los en draai de fixeerbout (1) zo ver in tot de pen (3) net zichtbaar wordt opgelicht. - Draai de fixeerbout 1/3 slag terug. - Zet de contramoer vast. ![]() De kracht die nodig is om de vergrendeling van de 5e versnelling te overwinnen, moet u meten met een unster onder de versnellingsknop gehaakt. De voorgeschreven waarde is 40 N (4 kg). Nu weet ik niet of dit wel het goeie is.. Misschien kunnen andere je hier mee helpen ik heb dit maar van een site geplukt. !!! bron; http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/ >versnellingsbak &diff. en dan het stukje; 7.4.5 Schakelmechanisme |
Het is 9 v.d. 10 keer het kunstof busje in de steun die op het stuurhuis zit ,die ruim is .
Die kun je los krijgen bij de dealer ,alleen dan moet wel de schakelstang los voor je die kunt monteren. Ik boor altijd de oude popnagels uit , en snij het oude lagerbusje door en verwijder het . Dan maak ik eenzelfde snee in de nieuwe ,druk het om de schakelstang ,wat vet eromheen ,en dan het opsluitplaatje er weer voor ,popnagels er weer opnieuw in en klaar ! Dat het busje is doorgesneden is hinderd niks ,omdat het afsluitdeksel er weer voor komt ,en het nieuwe busje toch geen kant op kan . |
goeie tip!
|
indd goeie tip
heb de lagerbus vandaag besteld bij de dealer zijn dus inderdaad los te krijgen. johan |
lagerbusjes opgehaald,kwam er alleen achter dat k de verkeerde heb gekregen.
heb gekregen 171 711 067B(kan k wel gebruiken zit omkeeras tussen. moet nu hebben 191 711 208A(lagerbus in steunplaat) johan |
lagerbusjes gemonteerd.......
schakelt weer als nieuw |
All times are GMT +1. The time now is 01:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.