Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Welke dynamo's passen op golf 2 gti 16v? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54059)

blackphantom 17-04-2009 13:22

Welke dynamo's passen op golf 2 gti 16v?
 
Mijn dynamo gaat het binnenkort begeven (lagers) nu wil ik deze gaan vervangen door een zwaardere aangezien ik ook een zwaardere accu heb en een behoorlijk audio install.

Ik heb weleens golfjes 2 gezien met een heel ander type dynamo (zag er heel anders uit (ronder).

Dus nu vraag ik me af welke dynamo's kan ik 1 op 1 erin hangen die ook meteen zwaarder zijn (diesel dynamo's?) rond de 90A.

Dan kan ik gaan kijken als ik een gereviseerde kan vinden voor een leuk bedrag.

vw roadwarrior 17-04-2009 20:08

Ben hoer dan ook wel nieuwsgierig naar idd.

Dasher 17-04-2009 20:11

Had op mijn 16V kr een dynamo van een Passat...........was iets van 95A volgens mij.

Paste 1 op 1.............zelfs het kabeltje. Was een 87er KR en een dynamo van 1996.

carbreaker de autosloper 17-04-2009 20:17

v8 audi 5 cil ng en ik dacht dak er es 1 van een 740 volvo op de cros auto gezet heb

Losha 17-04-2009 21:43

zelf de lagers vervangen of laten reviseren geen optie ?
zat met hetzelfde probleem en erg veel types zijn er niet die passen, idd eigenlijk alleen van passat, die dikke ronde's zijn type 3, andere poelie = niet 101

D-ion 19-08-2010 09:08

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn gti 16v pl, die in nijn golf 1 hangt.
Accu laadt niet goed bij. En je hoort mijn lagers gieren.. Ik ga dan denk ik ook maar vOor een 95a van een passat.
Even een kort vraagje tussendoor ( als dat mag ). Moet je dynamo geaard zijn via het montagevlak op de motor? Ik. Heb namelijk de motor + dynamo(steun) gespoten en maakt dus geen contact.

Alvast bedankt.

golf mkII 16v 19-08-2010 10:11

Quote:
Originally Posted by D-ion
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn gti 16v pl, die in nijn golf 1 hangt.
Accu laadt niet goed bij. En je hoort mijn lagers gieren.. Ik ga dan denk ik ook maar vOor een 95a van een passat.
Even een kort vraagje tussendoor ( als dat mag ). Moet je dynamo geaard zijn via het montagevlak op de motor? Ik. Heb namelijk de motor + dynamo(steun) gespoten en maakt dus geen contact.

Alvast bedankt.

Vaak zit er ook een apart massakabeltje aan/dus ja moet massa maken
Heb voor mijn golf1 wel eens een dynamo weg gebracht[naar een rivisie bedrijf] en deze konden ze ombouwen tot meer amp +- de helft meer

D-ion 19-08-2010 10:56

Oke bedankt. Ik ga vanmiddag even langs de sloop en haal er eentje voor een passat.. Koste niet zo veel.. En ga dan gelijk ff een massa kabeltje maken.
Maar nog even over die oude dynamo die er nu op zit.. Als de motor draait geeft deze wel gewoon 14volt aan als ik de volt meter op de accu hou. Heel vaag dus dat ie 3 verschillende accu's niet bijlaadt toch?

golf mkII 16v 19-08-2010 18:59

Had ik laatst ook bij een golf
Op de multimeter 13.8v en de accu niet laden[controle lampje brande zwak]
Andere spanningsregelaar erin het was over

D-ion 19-08-2010 19:57

Mijn controle lampje brande volle pijp. Andere spannings regelaar erop en ik was er van af.. Maar ik heb het zelfde probleem als de andere jongen. Na een nacht staan, heeft ie genoeg power om een paar keer goed te starten. Maar zodra ik meteen na een kort stukje rijden hem uit zet gedraagt de motor zich alsof er geen stroom is... En dan (weer) na een nacht stilstaan weer WEL genoeg stroom... Heel vaag

golf mkII 16v 19-08-2010 21:04

De pluskabel naar de startmotor te veel weerstand
Of de massa die slecht is

D-ion 19-08-2010 23:18

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
De pluskabel naar de startmotor te veel weerstand
Of de massa die slecht is



Oke.. Maar hoe kan het dan dat ie wel 14,4 volt aangeeft? Dat snap ik dus niet

jan_gti_16v 20-08-2010 03:30

mischien de accu een keer checken???

je meet bij draaiende motor de spanning die de dynamo aan de accu geeft...

als de accu zwak aan het worden is kan die dit niet vasthouden als de motor niet draait...

ff de accu tester erop en je weet genoeg...

wat je trouwns ook nog kan controleren is hoeveel ampere de dynamo levert...

ff de ampere tang der omheen gooien met zoveel mogelijk verbruikers aan en dan ff kijken wat ie levert...

jan_gti_16v 20-08-2010 03:34

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Vaak zit er ook een apart massakabeltje aan/dus ja moet massa maken
Heb voor mijn golf1 wel eens een dynamo weg gebracht[naar een rivisie bedrijf] en deze konden ze ombouwen tot meer amp +- de helft meer


idd je kan bij een revisie bedrijf vragen of ze het een en ander aan kunnen passen...

heb het zelf ook is laten doen zodat als de auto liep en er veel power gevraagd (tijdens spl wedstrijden) werd hij niet onder de 13 volt kon komen...


All times are GMT +1. The time now is 09:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.