ontsteking 16v uit elkaar halen
Hallo Forummers
Ik wil mijn ontsteking uit elkaar halen om bij de hall-gever te komen omdat ik daar draadbreuk heb. (van een MKII 16V) Kan iemand vertellen hoe ik de rotoras eruit kan krijgen? (volgens mijn handleiding is het een kwestie van de spie eruit tikken maar deze zit muuravst alsof hij één is met de rotoras) Het kan toch niet zo zijn dat de spie er alleen op een bepaalde stand uitgetikt kan worden? En kan het naar beide zijden of kan deze maar één richting op? Weet ook iemand waar het pijltje op de behuizing van de ontsteking betekend? Bedankt alvast [IMG] [/IMG] |
aan het eind van de as zit er een pen doorheen, die eruit tikken (let op zit veerdruk achter)
dan haal je de hele as er zo uit |
Quote:
Ik heb al geprobeerd dat asje eruit te tikken (na verwijderen van het veertje wat eromheen zit) maar krijg er geen beweging in. Kan dat ding zo vast zitten en moet ik misschien meer kracht gebruiken? Kan dat asje maar één kant opgetikt worden of maakt dat niet uit? |
poe..al n tijdje geleden ...
dacht beide kanten op ging bij mij vrij makkelijk eruit (met doorslag en stalen hamer, as ondersteunen met hout o.d. anders as krom) |
Ik snap er niks meer van!!! :screwy:
Heb het spul strak in de bankschroef gezet en er behoorlijk op geslagen, maar nul komma nul beweging. Dat ding kan toch niet zo vast zitten??? Als ik het veerringetje eraf heb (ligt naast de ontsteking op de foto) moet hij er toch uit kunnen? Misschien toch maar naar een ander uitkijken dan :confused: |
het is een spanbus die er in zit, die zit idd erg goed vast.
Ik heb het zelf wel eens gedaan, met een doorslag (drevel) en een zware hamer. Persen is het mooist, misschien dat je dat in de bankschroef lukt? |
Bankschroef iets open zetten
Ontsteking erop liggen en dan met een stevige doorslag en middelzware hamer het eruit tikken Kan ind stevig vast zitten |
Eindelijk gelukt het ding los te krijgen. Vergde behoorlijk grove klappen, en ik ben al snel bang dat ik iets krom of stuk sla.
Alles netjes schoongemaakt en gesoldeerd en weer in elkaar. En natuurlijk geen enkel teken van leven met starten. :( Kan ik de signalen van de hallgever met een multimeter meten of alleen met een testlampje? Hoe moet ik m dan instellen en waar meten? Bedankt voor de reacties tot dusver! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 22:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.