'86 golf 2 16v
Tijd om m'n nieuwe (daily) project eens voor te stellen...
Twee weken geleden gekocht, afgelopen zaterdag opgehaald :) Een originele nederlandse 2 GTI 16V met slechts 158.000 km's. De auto is (op de schade na) in een goede originele staat met alle details nog aanwezig. Het interieur is ook nog compleet en gatenvrij (op de bestuurdersstoel na, maar er zitten ruim 2 interieurs bij :) )Ook kreeg ik er een nieuwe originele stikkerset bij, evenals naafkapjes voor het GTI staal. Er zit nu nog 15" G60 staal onder maar dat moet ik nog omruilen voor het originele 14". ok heb ik een aantal weken geleden een set BBS design 5000 gekocht welke ik nu aan het opknappen ben en onder deze golf komen samen met een schroefset. Zijn ook de enigste aanpassingen die ik doe, verder houd ik de auto helemaal origineel ;) Het leuke aan dze auto is voor mij dat de boekjes er nog bij zijn waarin ik ontdekte dat de auto nieuw geleverd is door de VW dealer die bij mij in het dorp was welke ook een goede vriend van m'n vader is. Hij wist deze auto zich ook nog goed te herinneren aangezien het de eerste GTI 16v was die hij verkocht had, maar ook vanwege de onmogelijke plaats waar het slot voor het Bosch alarm moest komen, namelijk het linker achterscherm..... Waarschijnlijk heb ik deze auto vast wel eens gewassen nadat ie een beurt gekregen had :) De schade: En na een keertje wassen en wat poetsen: Verder heb ik de achterremmen al losgemaakt omdat ze bleven hangen en gisteren een defecte schakelstang, nu ff tijdelijk gerepareerd, nieuwe is besteld... Volgende week steek ik het schroefset over van m'n bruine '86-er en komt er een nieuwe distributie op evenals olie en filter. Dan maar eens rustig gaan sparen om de auto over te laten spuiten en nog meer (nieuwe) originele delen te kopen. Grz Niels |
Gaaf, vooral het verhaal erachter!
|
Beter....!!! Weer een nieuw project in goede handen...
Veel plezier Niels. gr, Lars |
weer een originele 16v op het forum;)
beetje jammer van de schade maar das ook wel te overzien toch? groet frank |
Word vast wel weer wat moois en inderdaad leuk dat je die history zo ontdekt :)
|
heb je 14 inch velgen anders heb ik ze wel .
wil het wel ruilen tegen het 15 inch staal. |
kijk kijk, gaat weer de goede kant op met het wagenpark...
|
Deze had ik ook zien staan, maar had net het erf vol gekocht :D . Leuke auto, beetje tlc en dan heb je een pracht wagen. Veel plezier ermee :thumbup:
|
Ben er zeker wijs mee, het is echt een eerlijke auto. De schade valt inderdaad mee, misschien een andere deur en scherm in kleur zoeken voor tijdelijk, achterscherm moet wel strakgemaakt en gespoten worden. Dan zouden ook gelijk de andere kleine plekjes meekunnen.
Ik zoek trouwens nog een GTI 16V embleem voor in de grille, dus als er iemand nog één heeft liggen..... ;) @ red bull, er hoort 14" staal bij, maar daar lagen nog geen banden om. Deze wielen zijn dus nog van de vorige eigenaar ;) |
Nu herken ik hem, die was van Maikel :).
|
U gaat door voor de koelkast :)
|
Btw voor het embleem zou ik een ad hier maken. Dat is niet nieuw te krijgen.
|
Quote:
Dacht ook al... bekende auto.. bekende achtertuin :tongue: Maar hier is zeker iets heel moois van te maken! |
Zo... Na een weekje 16v-loos heb ik vanavond eindelijk weer een rondje gereden :)
Vorige week dinsdag liet ie me staan onderweg, eerste gedachte kapotte brandstofpomp. Die maakte namelijk herrie en de auto kwam duidelijk zonder brandstof. Zaterdag een andere pomp gehaald bij Jan (golf mkII 16v) en gemonteerd. Toen nogsteeds geen brandstof. Het zou de opvoerpomp nog kunnen zijn, dus die getest en daar kwam brandstof uit. Van alles gechecked maar 0 bar druk op de spinnekop :( Volgende idee was het brandstofpomp relais aangezien ik de pomp wel hoorde als het contact aan zette, maar niet als ik startte. Vanavond dus wel en was ik het ff kwijt. Toen alle leidingen losgemaakt en de pomp laten lopen maar nergens brandstof dus het moest de opvoerpomp wel zijn. En jawel, toen de auto toevallig aan één kant opgekrikt stond geen brandstof. Dus weer snel ff naar Jan geweest (bedankt :thumbup: )en een andere opvoerpomp er in en jawel! Na veel starten (alle leidingen vol lucht natuurlijk) weer brandstof :) Enne Gerard: :thumbup: Ook de verdelerkap en rotor vervangen, komend weekend hopelijk de distributie, bougiekabels, olie en schroefset en weer een heerlijke auto.... Hij loopt nu in ieder geval al een stuk beter :D |
Quote:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: De laatste twee voor Gerard natuurlijk ;) |
Goed Bezig! deze 16V is gelukkig in goede handen gekomen, er zijn er al te veel verprutst en gesloopt.
veel rijplezier er mee! |
Weer 1'tje bij de liefhebber, had deze ook al zien staan op het forum.
Goede basis voor een mooi project!! |
Niels hebben we nog up-dates...???
|
Euh... behalve een kapotte ruitenwisser (asje dol, fijn met 140 in de regen, komt ineens de wisser je zijraam wissen... :screwy: ) niet zo veel... Hopelijk kan ik eerdaags bij een vriend van me binnen om de veerpoten om te wisselen met het schroefset van de bruine 86-er en verder onderhoud te plegen.
Verder bezig m'n BBS-en te ontlakken en twijfelen over de kleur van de velgen... ;) @ Bugs en Skinnmeister: |Thnx, ik doe m'n best :) Grz Niels |
Leuke 16v Niels! Goede basis voor een échte en nette klassieker :cool:
|
All times are GMT +1. The time now is 00:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.