Ander blok in ons polootje -- kan sneller?
Oke die 1043cc in het polootje rijdt leuk, maar nog leuker is om het beestje wat meer inhoud te geven. Vroeger dit veel gedaan met alfa romeo en nu binnenkort ook maar eens proberen met dit polootje.
Welk blok raden jullie aan om erin te hangen? Het liefst hou ik het op carbs. Een 1.6 met dubbele webers of iets dergelijks? Leuk projectje dacht ik.. :D :D :D De polo waar het allemaal mee gaat gebeuren: http://home.wanadoo.nl/alfa_romeo/images/polo_miran.jpg |
getune-de 1300 met carb's.... polo zo licht mogelijk maken.. et voila... rijdt echt leuk hoor! en de techniek is lekker simpel! geen lasserij, en niet al te duur...
|
hoeveel pk's heeft zown 1.4? pittig blokje? is een 16v toch?
|
duuuuuuuuuuuuuusssssssssssssssssssssss
abu zul je wel een ander koppie op moeten zetten aangezien de inlaat anders is . betrouwbaar en snel kun je he beste met een 1.4 of 1.3 blok doen .als je zelf niet al te veel sjoege van sleutelen hebt namelijk. klein leuk voorbeeldje van mijn vrouw der p[lo die heeft 140 pk uit een 1.4 met mechanische kop en dellorto carbs |
wat is er allemaal aan die kop gedaan Serge? ook kleppen? of alleen zwaar bewerkt, compressie, nokker en klepveren veranderd? ook een spaghetti?
vind het wel een mooie uitslag iig! :cool: |
dubbele dellorto,kop bewerkt ,klepveren ,286nokker,spaghetty
|
vind ik relatief "weinig" werk/investering voor zoveel winst! erg netjes! veel leukere investering dan een gti blok inprutsen!
|
past er in zo`n karretje geen 1.8 16V uit een golf 2? ja toch!??
|
Quote:
past wel ja, ,maar als je em graag zwaar wil hebben voorin, kun je er beter een paar zakken grind inleggen :D een kr 16v blok heeft "maar" iets van 139 pk dacht ik zo uit het blote hoofd, om daar zoveel werk en aanpassingen voor te gaan maken vind ik die van serge een betere oplossing. |
Quote:
Is dat met of zonder grotere kleppen (37mm?)?? 140pk....geil hoor!!!!!!! |
Hmm, wat kost zo iets dan?
Een 1300 opfokken naar pak-em-beet 80pk. Ik heb namelijk een 1300MH in m'n Golf 2 liggen. Gewoon interesse (ben maar student -> weinig geld) :P |
http://www.vwpolo.nl/bezochte%20mee...03/Dsc01138.jpg
dit is ook leuk.....jammer genoeg staat de motor nu in de garage helemaal kaal. |
begin eens met een kop/inlaatbewerking en nokkenas... 350 euro moet wel ongever te doen zijn lijkt mij...
met veel geduld en oplettend Ebay-en hoeft een snelle 1300 niet heel erg duur te zijn! maar spreid het eens over een jaar of 2, en reken op een euro of 700... 100 euro voor een inlaat, 200 voor carb's, kop laten bewerken bij Serge kost 200 euro, 100 euro voor een nokker, 100 euro voor extra's... bezineslang, gaskabel, pakkingen, verse olie, verse koelvloeistof, en je komt altijd nog meer tegen... dan zit je wel dik over de 80 pk lijkt mij... |
|
|
|
|
|
Nou er hier toch weer een zooi alternatieven betreffende 86c-tuning worden doorgenomen, heb ik ook nog wat vragen. Ik rijd zelf met een HK, en alhoewel de rek in het blokkie met me maat 49 al wat is toegenomen laat 55 pk natuurlijk nog wel wat te wensen over. :biggrin:
Heb nu er nu nog geen geld voor (tis nu nog m'n "spaarpotje"), maar als ik over een 3/4 jaar wat meer centen te makken heb (en wat anders rijd) is het natuurlijk een ideaal projectauto'tje. Zit her en der wel eens wat te snuffelen naar geschikte onderdelen ervoor, maar het meeste wat ik tegenkom heeft betrekking op of HH of GK. Is het kietelgehalte van een HK net zo hoog als bij HH en GK (bijvoorbeeld dat een nokkenas hiervoor ook in een HK past), moet ik naar andere alternatieven zoeken of heb ik nou net het verkeerde blok? Quote:
Leuk, maar hier moet je natuurlijk wel de kosten van al die velletjes schuurpapier meerekenen :p |
Quote:
1mm koperen koppakking(handgemaakt een 115 euro) kopbewerking een 200 euro motorfiets carbs met inlaat 400 euro nokkenas een 170 euro (312 stokje op ebay .de) en dat voor een alternatieveling zoals jij is een koopje :D |
All times are GMT +1. The time now is 09:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.