Gezocht schade motor?!
Beste forumgangers,
Even kort een woordje uitleg. Ik ben student op de Karel De Grote Hogeschool in Antwerpen, dit in de richting Autotechnologie. Regelmatig heb ik daar labo zittingen waar we allerhande studies, metingen en probleemstellingen voorgeschoteld krijgen. Nu gaat mijn volgende labo over schade analyse, wat inhoud enkele in- en uitlaatkleppen, zuigers en dergelijke te analyseren en zo te achterhalen wat de oorzaak schade en de gevolg schade is of zou kunnen zijn. Om het verslag wat ik hierover moet schrijven wat kracht bij te zetten zou ik graag een volledig schade motorblok onder de loep nemen en hier de nodige bevindingen, foto's en analyses van maken. Dus nu komt het: Ik ben naar een motorblok opzoek van één der welke wagen, liefst VW, waar kleine of grote schade aan is. Het mag dus zeker en vast een blok zijn dat niet meer te repareren is, zoals vastgelopen cilinders, kleppen ingeslagen in de zuigers, en ga zo maar door. Eigenlijk ben ik dus opzoek naar een blok dat bestemd is voor de schroot. Ik had het liefst gratis gehad aangezien ik er zelf na mijn labo verslag ook niets meer mee kan doen, het gaat dan waarschijnlijk geschonken worden aan de school zodat andere studenten er ook nog wat aan hebben. We kunnen natuurlijk wel overeen komen dat je in ruil voor zo'n blokje een lekkere bak, echte, Belgische Jupiler kan krijgen :D ... Tot slot nog even dit, ik ben niet opzoek naar een blok dat schade heeft door een ongeval, zoals bijvoorbeeld een frontale aanrijding. Omdat dan het gevolg van de schade niet bij de motor zelf ligt. Een voorbeeld ter verduidelijking: Een motorblok waarvan de uitlaat klep te warm is geworden. vervolgens zijn er stukjes van de uitlaatklep afgebroken. Daarna zijn deze stukjes terecht gekomen in de verbrandingskamer en hierdoor is de cilinder dan uiteindelijk vast gelopen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Moest het gaan, in de buurt van België, of de grens met Maastricht, want daar woon ik dichtbij, als het niet lukt, wil ik er ook wel even een eindje voor rijden. Wie, ooh Wie wil zo vrijgevig zijn om zijn schadeblokje af te staan voor de studie! Ik hoor het wel, alvast bedankt... |
Heb nog wel een onderblok met de drijfstang er doorheen
|
Quote:
Alvast bedankt voor je voorstel, ik ga eerst even verder afwachten als er iemand een compleet blokje aanbied, anders hoor je het wel van mij... Merci. |
Heb een compleet blok liggen, mag je zo ophalen is een 1.6 16v, enige motorschade is lekke koppaking geloof ik hehe :)
|
Quote:
als dat de enige schade is, waarom schenk je hem dan weg?! |
Upje voor mijn vraag, wie helpt de AutoStudie?!
|
Staat in de weg :)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:57. |