Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Stekkertje Carburateur? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52953)

MPortma 19-03-2009 15:43

Stekkertje Carburateur?
 
Hallo,

ik heb de volgende vraag aan jullie, hoort hier een stekkertje op en zo ja , wat doet ie..??



jetta mk1 '82 19-03-2009 16:22

ja er hoort een stekkertje op, als ik me niet vergis is dat het stationair klep !


gr. Martijn

1982kameiX1 19-03-2009 16:37

ja, volgens mij sluit die de stationaire bypass af als de motor warm genoeg is.
(magneet klepje)

jetta mk1 '82 19-03-2009 19:04

als de motor loopt staat er spanning op dit stekkertje zodat hij stationair blijft draaien.


gr. Martijn

golf mkII 16v 19-03-2009 23:05

Naloop koelvan :thumbup:

MPortma 23-03-2009 23:32

kan dat een reden zijn dat ie uitvalt ?

lijkt me niet toch ?

Sjeesbeest 24-03-2009 07:04

Quote:
Originally Posted by MPortma
kan dat een reden zijn dat ie uitvalt ?

lijkt me niet toch ?


Vlotternaald die niet geheel afsluit? Heb net afgelopen weekend hetzelfde euvel verholpen bij een maat van mij...... hij had ook de beruchte Pierburg 2E carb. Bij stationeer draaien zag je boven op de carb bij zo'n rood filtertje een beetje brandstof naar boven komen, en liep dus zo de carb in.

Ook even alle vacuumslangen nakijken, uitvallen kan door teveel brandstof bijvoorbeeld als de vacuum wegvalt bij je vacuumvervroeger. Achterop je carb zullen de meeste vacuumslangetjes ook wel poreus zijn waardoor niet alles werkt naar behoren. Weet uit eigen ervaring dat deze carbs erg vacuum afhankelijk zijn helaas.

frankvr6 24-03-2009 08:04

als ik zo kijk zie je het stekkertje er ook nog hangen onder de benzine slang bij de natte plek

MPortma 24-03-2009 12:17

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Vlotternaald die niet geheel afsluit? Heb net afgelopen weekend hetzelfde euvel verholpen bij een maat van mij...... hij had ook de beruchte Pierburg 2E carb. Bij stationeer draaien zag je boven op de carb bij zo'n rood filtertje een beetje brandstof naar boven komen, en liep dus zo de carb in.

Ook even alle vacuumslangen nakijken, uitvallen kan door teveel brandstof bijvoorbeeld als de vacuum wegvalt bij je vacuumvervroeger. Achterop je carb zullen de meeste vacuumslangetjes ook wel poreus zijn waardoor niet alles werkt naar behoren. Weet uit eigen ervaring dat deze carbs erg vacuum afhankelijk zijn helaas.


ik zal zo ff de motorkap omhoog zetten, hier heb ik wel wat aan denk :)

carburateurtje maar ff uit elkaar schroeven :)

golf mkII 16v 24-03-2009 20:59

Quote:
Originally Posted by MPortma
kan dat een reden zijn dat ie uitvalt ?

lijkt me niet toch ?

Als de motor uitstaat en ook het contact
Bij zeer warme motor gaat dan de koelvan draaien
Dit moet een vaper-lock voorkomen bij starten van warme motor


All times are GMT +1. The time now is 11:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.