Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Heleen heeft een vraag... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52914)

Heleen 18-03-2009 12:48

Heleen heeft een vraag...
 
En aangezien dat nogal eens voorkwam en voor zal komen dacht ik: ik maak er maar gelijk een apart topic van. Als het niet mag dan hoor ik het wel :thumbup: .

Ten eerste: hoe groot is de kans dat een gelast (origineel) spruitstuk met nieuwe voorpijp weer openbarst? Aangezien de garage zich daar nogal dubbel over heeft uitgelaten.

Ten tweede: een 'tik' ergens thv de dynamo die ook versnelt bij het optrekken/rijden plus flikkerende dashboardverlichting (en in het verleden gewoon alle verlichting), een zoem die verdwijnt wanneer ik de verlichting uitschakel, dat wijst toch alleszins op een electrisch probleem, maar waar zou het allemaal in kunnen zitten?

Ik zou normaal gesproken ook tegen mezelf zeggen: breng dat ding toch gewoon naar de garage. Maar daar leer ik niets van en de ene garage spreekt de andere altijd tegen (neem gisteren als voorbeeld: de wegenwacht komt en zegt: ga naar een garage, het is je startmotor en misschien ook je accu, ik ga naar de garage en daar zegt ie: wat doe je hier, je startmotor is het zeker niet en je accu zal gewoon bijladen als je nu naar je werk rijdt... ) en bovendien heb ik best last van die economische crisis :redface:

Ik zal eens kijken of ik vanavond een geluidsfragment kan posten, zal nooit optimaal zijn vanwege ruis enzovoorts maar wie weet komt er iets zinnigs uit. En zoals ik in een ander topic al zei: als iemand zaterdag niets te doen heeft en niet al te ver van Breda woont... ik houd me aanbevolen!

Arne 18-03-2009 12:51

Heb je een multimeter? Ik zou eens beginnen met meten namelijk :)

denzo 18-03-2009 13:06

weet je ook wat voor een motor of motor code je heb?

een gelast spruitstuk kan best lang goed blijven en ook heel snel kapot gaan,dat ligt eraan waar het lek zat en hoe goed iemand kan lassen.

die tik van jou kan ook door een lek in het spruitstuk komen.

ook kan het zijn dat een klep wat geluid maakt of klep stoter.
maar daarvoor moeten we je motor code hebben.

verder over je elektrisch probleem lijkt het vanaf hier op een massa probleem of er zit ergens misschien wel wat los.

zuivere311 18-03-2009 15:35

:goodpost: Meer hoef ik niet te zeggen.

Benji-GT 18-03-2009 16:23

Kijk bij je dynamo eens naar je Koolborstels, heb ze vandaag ook voor 13,- vervangen. 2 schroefjes los en je pakt hem eruit. Ze mogen niet kleiner zijn dan 5mm namelijk. Bij mij hoorde ik hem laatst bij het gas geven ook zoemen met het toerental mee.

Laadt de accu wel bij ?

The Skinnmeister 18-03-2009 16:30

Quote:
Originally Posted by zuivere311
:goodpost: Meer hoef ik niet te zeggen.


Das juist :thumbup:

Golf_1_gts 18-03-2009 16:43

Inderdaad! Ga zo door!

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Das juist :thumbup:


Quote:
Originally Posted by Zuivere311
Meer hoef ik niet te zeggen.

Heleen 18-03-2009 18:47

Goed bezig jongens.

De uitlaat laat ik dan maar even voor wat ie is, ik heb de rekening al gezien en voor dat geld rijd ik zeker nog wel weer terug naar Balkbrug als het moet want ik heb tenslotte garantie.

Betreft het klepperende geluid: even mn ogen goed open doen scheelt al een stuk. Ik zag dat de V-snaar wat aan het zwabberen was, althans zo zag het eruit. Bij motor afzetten kwam toevallig het juiste stukje naar boven, waar de V-snaar inmiddels al een stukje losgespleten is. Na nader telefonisch overleg met Edward, die overigens vindt dat ik de V-snaar zelf moet kunnen vervangen, besloten om dat eerst maar eens te (laten) fixen, dat zou al de helft kunnen schelen. Even afwachten dus wat er dan nog overblijft...

Overigens doet mijn achterruitenwisser het niet meer en nu meen ik me vaag te herinneren dat dit ook wel een typische Golf II kwaal is... hij geeft wel de impuls, die is en blijft hoorbaar. Dit is volgens mij toch ook redelijk makkelijk te verhelpen?

Oh en de auto is een Golf II 1.8 16v KR.

Berserker 18-03-2009 18:47

Quote:
Originally Posted by zuivere311
:goodpost: Meer hoef ik niet te zeggen.


Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Das juist :thumbup:



Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Inderdaad! Ga zo door!


Goed bezig!!!!! :rolleyes:

golf mkII 16v 18-03-2009 20:14

Heb int andere topic ook al gereageerd
Kom gerust langs :thumbup:

joostvw 18-03-2009 21:36

ik heb eventueel morgenmiddag wel tijd voor die v-snaar en woon in de buurt. maar zaterdag niet hoor.

achterruitenwisser deed het bij mij ook niet maar hebben ze in de garage toevallig voor mij al gerepareerd, waren de kabeltjes in het sharnierpunt van de kofferklep die slecht waren.

Heleen 18-03-2009 21:41

Ik moet om 12 uur beginnen dus om 11 uur vertrekken (ik kom graag op tijd :D ). Maar toch bedankt! Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ga proberen om het morgenochtend voor elkaar te krijgen. Zou zomaar een hele handvol andere problemen en probleempjes op kunnen lossen...

joostvw 18-03-2009 21:46

o nee dan gaat het niet lukken, ik moet tot half 11 naar school ;)

Heleen 18-03-2009 21:50

Helaas, helaas... ik ga je niet aanzetten tot spijbelen :cool: Ik ga gewoon eerst ff kijken of een van de garages hier op de hoek het even tussendoor wil doen (jaja chickenshit, ik weet het) en zo niet dan ff kijken of ik een v-snaar kan scoren en dan waag ik de gok maar gewoon. Heb nu uitgebreide beschrijvingen en weet wie ik eventueel telefonisch kan bereiken dus alle hulpdiensten zijn alert :D

joostvw 18-03-2009 22:07

ik kan niet eens spijbelen want is toetsweek ;)
maar succes iig!

Heleen 18-03-2009 22:16

Haha wauw, ik heb altijd gedacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar... die goeie, ouwe tijd... :rolleyes:

mellowyellow20VT 19-03-2009 03:16

Quote:
Originally Posted by Heleen
En aangezien dat nogal eens voorkwam en voor zal komen dacht ik: ik maak er maar gelijk een apart topic van. Als het niet mag dan hoor ik het wel :thumbup: .

Ten eerste: hoe groot is de kans dat een gelast (origineel) spruitstuk met nieuwe voorpijp weer openbarst? Aangezien de garage zich daar nogal dubbel over heeft uitgelaten.

Ten tweede: een 'tik' ergens thv de dynamo die ook versnelt bij het optrekken/rijden plus flikkerende dashboardverlichting (en in het verleden gewoon alle verlichting), een zoem die verdwijnt wanneer ik de verlichting uitschakel, dat wijst toch alleszins op een electrisch probleem, maar waar zou het allemaal in kunnen zitten?

Ik zou normaal gesproken ook tegen mezelf zeggen: breng dat ding toch gewoon naar de garage. Maar daar leer ik niets van en de ene garage spreekt de andere altijd tegen (neem gisteren als voorbeeld: de wegenwacht komt en zegt: ga naar een garage, het is je startmotor en misschien ook je accu, ik ga naar de garage en daar zegt ie: wat doe je hier, je startmotor is het zeker niet en je accu zal gewoon bijladen als je nu naar je werk rijdt... ) en bovendien heb ik best last van die economische crisis :redface:

Ik zal eens kijken of ik vanavond een geluidsfragment kan posten, zal nooit optimaal zijn vanwege ruis enzovoorts maar wie weet komt er iets zinnigs uit. En zoals ik in een ander topic al zei: als iemand zaterdag niets te doen heeft en niet al te ver van Breda woont... ik houd me aanbevolen!


Zal ik mijn gele BENZ bus weer eens vol gooien met gereedschap en je waggie komen maken ;) :D

Heleen 19-03-2009 11:53

Hahaha nou je bent van harte welkom! En ik woon inmiddels iets dichterbij ;)

Volgende vraag: een stuiterende olietemperatuur, kan dat komen doordat de oude olie+filter er nog steeds op zit? (don't blame me: ik heb om een grote beurt gevraagd bij de garage en hij heeft er drie weken gestaan).

En mijn achteruitrijlichten doen het niet. En nu dat geklepper verdwenen is hoor ik weer een zoem, blijft continu, ook bij optrekken etc. Het lijkt niet zo doordringend als destijds met de brandstofpomp en ik vraag me nu af of ik ook niet op elke slak zout aan het leggen ben :).

denzo 19-03-2009 16:54

dat was wel een hele grote beurt dan :D :D :D

mijn olie temp schommeld altijd tussen de 88 en 104 graden van mijn 16v.

waar komt de zoem weg???

Heleen 19-03-2009 17:11

Voor mijn gevoel (vanuit bestuurdersstoel) links onder motorkap. Zou het de stuurpomp kunnen zijn? Want de stuurbekrachtiging werkt ook niet al te jofel. Het punt is als je echt gaat luisteren dan hoor je het niet meer :screwy:


All times are GMT +1. The time now is 06:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.