Mijn Scirocco 1 `77 project
Hallo,
Mijn naam is johan en kom uit waddinxveen. Na lange tijd al op dit forum rond te neuzen lijkt het mij wel eens tijd om mijn project even te laten zien. Ik ben al ruim 2,5 jaar in het bezit van deze "brasil braun metallic" vw scirocco type 1 uit `77. Ik heb de auto gekocht van iemand die hem uit duitsland had gehaald en nooit heeft ingevoerd. De duitse eigenaar was de eerste eigenaar en was een oudere vrouwelijke arts. de auto heeft voordat ik hem kocht 6 jaar stilgestaan (binnen). Hij heeft 71.000KM gelopen. Nadat ik hem gekocht had heb ik de originele JB motor volledig gereviseerd en ook de remmen en rubbers etc vervangen. Ik heb een weitec schroefset gemonteerd en bbs-rs velgen opgeknapt en het hart in de kleur van de auto laten spuiten en met vergulde boutjes gemonteerd. Na enige tijd te rijden met deze motor heb ik besloten om er een 1.816v KR in te hangen met 45-webers. de KR motor heb ik volledig gereviseerd en nu ook gemonteerd. Nu ben ik in de opbouw fase en dat gaat niet al te vlot aangezien ik voor m`n werk de hele wereld over reis. ik ben 9 jaar lang automonteur geweest en werk nu in de olie en gas industrie. hier 2 foto`s; [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel. De originele JB motor bewaar ik ook en wielen en ophanging ook. de motorruimte laat ik ook gewoon met accu en alles erin. volgend jaar word de auto compleet binnen en buiten overgespoten in dezelfde originele kleur. Ik wil graag dat ik altijd de mogelijkheid blijf houden om de auto weer volledig origineel terug te bouwen. Ik zal in dit topic foto`s blijven plaatsen over de vorderingen van mijn project. |
[/IMG] |
Superbakkie!
Vond m op origineel staal ook echt mooi uitkijken, zoals ik heb gezien op foto's van de midwinter meet (h) Succes met de verdere werkzaamheden :) |
welkom welkom...
nette rocco heb je daar... en ja een 16v met webers heef al een + bij mij :D succes en natuurlijk veel rij plezier :thumbup: |
Welkom, cool project!
|
super scirocco :thumbup:
|
Prachtige kleur ook :)
|
Quote:
midwintermeeting?? kan me niet herinneren dat ik daar geweest ben?? welke foto`s dan? bedankt voor jullie reacties |
Zwaar vet, leuk blok zo!
|
hele mooie scirocco!!!:D
|
Huib had het er vanmorgen nog over... ziet er goed uit!
|
Quote:
Ooow... Dit is een andere :redface: Vond de kleur al wat anders dan die ik van de foto dacht te herkennen. |
Mooie Scirocco!!
:thumbup: |
geen worden voor wat een mooie scirocco. :thumbup:
|
dank jullie wel voor de leuke reacties.
nou is het zo dat de scirocco wel wat plekjes heeft en een paar hele kleine roestpuntjes. de wielkast links achter heeft lichte bobbeltjes. en de dorpel een beginnend plekje roest en ook aan de onderzijde van de deuren, ook zit er in het voorscherm een klein deukje. verder is de auto keihard en ook de bodem helemaal intact. vandaar dat de scirocco ook waarschijnlijk komende winter de carosserie compleet gerestaureerd wordt. ik zal volgende week als ik terug in nederland ben een paar fototjes van het interieur maken. alleen de bestuurdersstoel heeft het zitvlak wat slijtage. het stof is daar een beetje uitgedroogd. |
Ziet er heel goed uit, hele mooie rocco !
|
En weer een Scirocco 1! :thumbup:
Wel een super mooi ding zeg! en leuke aanpassingen.. :cool: |
Leuke Scirocco met chrome bumpers.
Verder zou ik er ook niet veel aan veranderen. Succes. |
Netjes hoor!
|
hee johan,
goed dat je je hier even voorstelt. Erg mooie scirocco man! Hoop hem dit seizoen eens ergens in het eggie te zien. Groet, Sander (van de bumpers van marktplaats) |
All times are GMT +1. The time now is 21:02. |