Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   oliedruk lampje en zoemer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52706)

hanwik 11-03-2009 23:07

oliedruk lampje en zoemer
 
ik zit weer met het volgende probleem met de G60, sinds vanavond begon het, zogauw ik de 2250tpm raak, gaan het oliedruk lampje en zoemer aan, zogauw ik dan weer over de 2500tpm ga, stopt het weer, doe ik dit niet dan blijft het gewoon doorgaan, hoelaag ik ook in de toeren raak, zelfs als ik de motor uit laat vallen blijft hij dan gaan, als ik even over de 2500tpm ben geweest, kan ik weer onder de 2250tpm gaan rijden en dan is ook niks aan de hand, het oliepijl was aan de lage kan, maar nog niet echt te laag, toch heb ik er 2 liter bij gegooid.

joostvw 12-03-2009 00:35

olie pomp ff checken? misschien functioneerd die wel zo slecht dat ie aleen met zo'n hoog toerental aan zn juiste druk komt?

scarie 12-03-2009 21:32

kijk een bij corrado daar heeft ook iemand het zelfste probleem met zijn g60
daar staat heel andere uitleg bij.

hanwik 13-03-2009 07:36

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=51594
die bedoel je?

ik ga volgende week even langs de garage, oliedruk laten meten, ik kwam er gister achter dat het ook alleen is als de motor echt goed op temperatuur is, en echt alleen als ik meer dan 5 sec op 2250 toeren blijf hangen, als ik maar even op 2250 toeren ga hangen gebeurt er ook nog niks, nu ben ik ook aan het bedenken misschien had ik dit "probleem" al langere tijd, maar is het me gewoon nooit eerder opgevallen omdat ik meestal opschakel bij 2000 toeren, tenzij ik flink optrek voor de autoweg ofzo, dus ik blijf normaal niet lang op 2250 toeren, als ik een tijdje tussen de 2250 en 2500 blijf gaat die ook weer uit, en als ik ook maar 1 millimeter over de 2500 ga, gaat hij altijd direct uit, erg apart dus.

Arne 13-03-2009 09:15

Kijk je massakabels ook eens na. En meet de weerstand eens tussen de oliedrukschakelaar en minpool accu. Als deze te hoog is krijg je ook problemen. De drukschakelaars kun je trouwens ook wel even vervangen, zijn niet zo duur. Meteen op draadbreuk controleren.

hanwik 16-03-2009 11:46

het probleem heeft zich niet meer voorgedaan sinds er iets anders is gemaakt aan de auto, namelijk mijn dynamo laadde niet bij en acculampje brandde niet, bleek kabelbreuk te zijn, die kabel is weer gemaakt, sindsdien nooit meer oliedruk lampje of zoemer gehad

scarie 20-03-2009 21:57

ik heb nu ook het probleem bij mijn gti 8v. als ik boven de 1500 toeren ga begin het te knipperen maar geen zoemer.

hanwik 20-03-2009 23:24

nee want onder de 2000 toeren werkt de lage druk sensor zover ik weet, en die doet alleen het lampje inderdaad

scarie 21-03-2009 12:33

ja maar het lampje blijft knipperen vanaf 1500 tot..... eens ik onder de 1500 ga stopt het lampje met knipperen raar?


All times are GMT +1. The time now is 07:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.