Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Me type 1 stottert en slaat uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52244)

blomdegekste 27-02-2009 21:56

Me type 1 stottert en slaat uit

Hey hallo,

Zoals me topic al luid slaat me type 1 sindskort steeds uit.......Je kan hem gewoon starten en er mee rijden!!Maar dan opeens gaat tie een beetje stotteren en slaat hij uit...
En al start ik hem dan weer doet hij het gewoon weer, maar naar verloop van tijd weer hetzelfde met dat stotteren en uitslaan :confused:

Wat zou het kunnen zijn????

Oja het is een 1.5 automaat uit 83 ;)

Khoor het wel..... :thumbup:

Bootje 27-02-2009 22:09

het kan zijn

- vuil in de tank
- vuil in benzine filter
- benzine slangetjes te dicht gedraaid bij bevestiging?

blomdegekste 27-02-2009 22:16

Vuil in me tank zat ik zelf ook al aan tedenken!!Hoe kan ik dat het beste oplossen?????En me benzinefilter heb ik vervangen(tenminste die bij je motorblok zit dan)Of zit er ook nog eentje bij de tank??

golf1gti83 02-03-2009 08:50

duidelijk onsteking probleem, vuil is een blijvend probleem,
electronische ontsteking? of contactpunten?
bij electronische ontsteking, vaak de hall voeler of schakelapparaat van transistorontsteking

VKM 02-03-2009 09:20

Quote:
Originally Posted by golf1gti83
duidelijk onsteking probleem, vuil is een blijvend probleem,
electronische ontsteking? of contactpunten?
bij electronische ontsteking, vaak de hall voeler of schakelapparaat van transistorontsteking

Zit er echt een hall voeler op een golf 1 ??
Waar zitten die betreffende onderdelen ?

Bij mij is het probleem omgekeerd.

Als ik start loopt ie waardeloos en na 5 minuten als mijn dochter gedumpt is op school loopt ie weer goed.

Reitsma 02-03-2009 18:34

ik heb het s'morgens ook, hij loopt bijna op 3 poten, tenminste zo klinkt het, wil dan niet goed op de choke, ( automatische choke ) alleen als ik meer gas geef,

golf mkII 16v 02-03-2009 18:39

Quote:
Originally Posted by Reitsma
ik heb het s'morgens ook, hij loopt bijna op 3 poten, tenminste zo klinkt het, wil dan niet goed op de choke, ( automatische choke ) alleen als ik meer gas geef,

Voor het starten eers een X gas geven :thumbup:

golf mkII 16v 02-03-2009 18:40

Quote:
Originally Posted by VKM
Zit er echt een hall voeler op een golf 1 ??
Waar zitten die betreffende onderdelen ?

Bij mij is het probleem omgekeerd.

Als ik start loopt ie waardeloos en na 5 minuten als mijn dochter gedumpt is op school loopt ie weer goed.

Op de nieuwere modellen :D Is de ontsteking

JVH 03-03-2009 20:18

Bobine stuk ?
mvg JVH

VKM 04-03-2009 15:15

Quote:
Originally Posted by JVH
Bobine stuk ?
mvg JVH

Als de bobine stuk is blijft hij toch stuk? :confused:
Of kan zo`n ding af en toe weer een goed moment hebben :D

gr

JVH 04-03-2009 20:58

Ik heb het een keer bij een 1.1 meegemaakt als de auto een beetje warm werdt b.v na een paar km dat hij er dan gewoon mee ophied en na een uur gewoon weer startte bobine was dus stuk vandaar.

mvg JVH

racers_elite 04-03-2009 23:29

vuil in de benzine leidingen of in de filters, ik heb da een paar weken geleden ook voorgehad

The_Rabbit 05-03-2009 00:20

Quote:
Originally Posted by racers_elite
vuil in de benzine leidingen of in de filters, ik heb da een paar weken geleden ook voorgehad

Ook voorgehad,vuil in de carburator. Uitgekuist en filter tussen geplaatst,draait weer perfect! :thumbup:

MPortma 06-03-2009 12:12

ik heb dit probleem ook, carburateur schoon gemaakt, luchtfilter nieuw, benzine filter nieuw :\

maar het is er nog steeds, alleen bij mij is het vaak zelfs binnen de 500 meter dat het gebeurt, tamelijk irritant..
ik durf niet meer in mn auto te stappen voor een leuk ritje ergens heen..

VKM 06-03-2009 13:03

Ik heb net een voorscherm bij iemand gehaald en kwam ook op het verhaal van het rottige lopen.

Bij hem was het probleem dat er een pinnetje van zijn automatische choke was afgebroken.

gr.

VKM

ArjenE 06-03-2009 13:40

dat had ik ook met mn mk1, pinnetje was afgebroken, en hij bleef altijd wat op de choke staan.
ook had ik vuil in de tank, meerdere keren filter moeten vervangen en doorblazen.

MPortma 06-03-2009 15:59

bij mij is mn benzine pomp stuk hoor ik net bij de garage :)

VKM 06-03-2009 17:27

Quote:
Originally Posted by MPortma
bij mij is mn benzine pomp stuk hoor ik net bij de garage :)

Dan is ie voor 50 eurootjes weer gemaakt toch ?

MPortma 06-03-2009 17:33

jep, maar waar bestellen :?

Pinda 08-03-2009 22:05

Ik heb het ook gehad met mijn MK1.
Na veel zoeken en dingen vervangen te hebben bleek het mijn radio ontstoorder te zijn die tussen de signaaldraad zat van de bobine.
Deze verwijderd en nooit meer ergens last van gehad.

All times are GMT +1. The time now is 11:40.