Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Cal-look '64 - Building a 1915cc (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52237)

JesseVW 27-02-2009 20:23

Cal-look '64 - Building a 1915cc
 
Lees hier wel eens mee en dacht zal mijn project hier ook eens neerzetten. Ik heb mijn kever nu zo'n 2,5 jaar. Het is een java-groene 64'er opgebouwd als een California looker uit de jaren 70. Het uiterlijk en interieur is nu naar mijn wens en is de motor aan de beurt. Die zal zoals het hoort in een cal-looker ietwat meer vermogen krijgen :).

Wat foto's van de kever:




Interieur opnieuw bekleed



Dan de motor, het is de bedoeling om een 1915cc (69mmx94mm) met de volgende setup.

AS41
DPR C/W 69mm
SCAT I-Beams
Mahle cilinders/zuigers 94mm
041 VW koppen (39x35.5mm) ported by Remmele
Weber 48 IDA's
Engle FK-8
CB Straight cuts
CB lightweight nokvolgers
Manton lightweight stoterstangen
Bugpack 1.4 klepstoters
12lbs vliegwiel
Kennedy Racing Stage 1
Daikin Super Disc
123 Ignition

Foto's van de spullen

Nieuw carter met krukas en koppen.



Krukas, nokkenas, stoterstangen, etc



30 pk koelhuis met doghouse en koelbeplating



Vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat.



Deadline is budel 2009 zou moeten lukken lijkt me.

De Limburger 27-02-2009 20:29

Dat wordt vet man..heel mooie auto.
veel succes met bouwen
Gr Ronnie

levis 27-02-2009 22:16

echt een dikke cal-looker!

wat voor banden heb jij nu achterop zitten?

JesseVW 27-02-2009 22:34

Thanks!

Bridgestone Duelers 205/70 r15 en vooraan toyo 310 135 r15

Gijs 27-02-2009 23:16

Oeh gaaf ding zeg! :cool: Dit ga ik in de gaten houden :)

Edition-Blue 27-02-2009 23:18

Idd ziet er la heel goed uit !
Succes met de motor !

JesseVW 25-03-2009 20:52

Weer wat gedaan en gekocht :)

Setje IDA's







Proefmontage van krukas, pulley en vliegwiel.




Ben ook bezig om de spruitstukken te matchen met m'n koppen.




Verder wil ik de volgende mods gaan doen in mij carter (dit carter is van John Maher als voorbeeld)






JesseVW 03-05-2009 12:55

Spullen zijn twee weken terug naar de Otto Bros gebracht. Hoop het vrijdag op te kunnen halen dan gaan we zondag beginnen met het bouwen van het blok :).

Stoterstangpijpjes gekocht van Pauter




Ook nog Bugpack 1.4 klepstoters gekocht en een Mitsuba brandstofpomp. Een 4 QT oliesump van Gene Berg is nog onderweg.

Monster tach en 2 VDO metertjes gemonteerd.



JesseVW 08-05-2009 08:53

Gister me spullen opgehaald bij Otto Bros, bedoeling is om zondag een proefassemblage te maken om zo te bepalen welke shims etc ik nodig heb. En of alles in elkaar past etc :)





Koppen alvast bezig met klepveren monteren. Damn die hebben ff wat meer spanning dan die enkele van Remmele :P.


Boeie 08-05-2009 14:55

Heel fraai Jesse! Maar dat wist je al :)

::Michel:: 11-05-2009 17:56

Godver wat een heerlijke Kever


Ben benieuwd naar het eind resultaat

Tjaap 11-05-2009 22:11

wow, serieuze motor!

Martijn65 12-05-2009 14:46

Succes manneke! see you at the strip ;) :P

JesseVW 17-05-2009 22:43

Vandaag proefassemblage in elkaar gezet van de nieuwe motor. Morgenavond wat spelingen opmeten. Dan kan die in de komende twee weken voor het echt in elkaar.

Krukas en nokkenas in het carter. Rechte vertanding gaat gieren :D







Carter dicht, pulley erop en 1 cilinder met zuiger ervast opgezet. Nu de deckhoogte (squish) bepalen om de kijken welke shims ik nodig heb voor mijn compressieverhouding.



Lieuwe 18-05-2009 16:08

Goed bezig Jesse :thumbup:

VKM 18-05-2009 18:31

Voor de technische anafabeten onder ons . . .

wat zijn precies shims ?

gr
VKM

a.busser 18-05-2009 18:46

Mooi werk!
hoeveel pk hoop je te krijgen?

snader 18-05-2009 19:59

Quote:
Originally Posted by VKM
Voor de technische anafabeten onder ons . . .

wat zijn precies shims ?

gr
VKM



dat zijn ringen van een bepaalde dikte, die je onder je cilinder legd

Wim. 18-05-2009 22:25

En door die ringen stel je de ruimte af tussen de zuiger en de cilinderkop.
Die ruimte noem je de squish, en daarmee kan je de compressieverhouding regelen :)

Je bent idd goed bezig Jesse! hele mooie kever, en deze motor maakt hem nog veel mooier! :D Wat ga je trouwens qua uitlaat doen?

JesseVW 19-05-2009 05:47

Thanks guys!

@A.Busser
Geen idee. Hoop sowieso boven de 120 pk.

@VKM
Wat Snader zegt :). Maar ik heb ze denk ik niet nodig. Zit allemaal precies op 1.5mm zonder shims dat is precies goed voor mijn CR van 10:1

@ Wim
Uitlaat heb ik er nu al onder zitten. Is een 1 1/2 inch merged spruitstuk met een EMPI Phatboy uitlaat.


All times are GMT +1. The time now is 16:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.