Hopper's golfke 1 gti 2.0 abf webers
Eey, Ik heb dus een golfke 1 gti gekocht van 1981.
specificaties: golf 1 gti bouwjaar 1981 1600 8v 110 pk chromé bumpers en bagetten bbs rm weitec verlaging koffer gecleaned nu klein achterlichten inplaats van grote klein daschboard gti interieur Omdat foto's meer zeggen dan woorden, voila: Plannen met de golf zijn: - eerst en vooral de kas strippen en parelstralen. - aangezien het een gti is op papier komt hij terug volledig gti look - grote achterlichten inlassen - elektrisch recaro interieur golf 2 ( licht grijze ) - golf 2 dasboard met 16v logo - kas oplassen en spuiten in het oak green - 1800 16v turbo motor inleggen - stand alone motormangement van kronenbrug motorsport - kantel schuifdakje insteken - happich klapruitjes - groen ruitjes - brembo 4 pots remklauwen vooraan - 16v remklauwen achteraan - weitec schroefkit - .... Motorplannen: - 1800 16v turbo - je pistons - carillo zuigers - krukas uitbalanceren - sachs koppeling - garret rs28 turbo - kms stand alone motormanegment - sper differentieel - motorkblok en boit laten coaten - alle boutjes en moertjes laten geelverzinken |
Wat fotokes van de motor
Hier zijn al wat foto's van mijn motor:
pg blokje 83mm geboord 2L 16v ABF kop met nieuwe kleppen geleiders seals en dikkere veren + ABF nokkenassen - Dikke scirocco inlaat erop - Rvs spruitstuk - Injector rail - Waterpomp van SKF |
Hoi,
mooie plannen heb je! Word n mooi project, ga m zeker volgen... Suc6 ermee Gr Pim |
Snap zelf niet zo goed waarom je dan een Golfje 1 koopt die geheel omgebouwd is naar kleine achterlichten incl. verchroomde bumpers etc. Ding ziet er nu super uit, zonde om te ' slopen '.
Maar goed; de plannen zijn super. Het blok ziet er veelbelovend uit, hoop dat je de kas ook zo netjes aanpakt!! :) |
lijkt me ook zonde deze te slopen..
van de andere kant, deze is waarschijnlijk wel helemaal hard, en gti op kenteken staat ook niet meer op elke straathoek. |
True.. vooral niet in opgewonden staat.
|
Quote:
Hey als ik sebiet foto's erop zet van hoe de kas nu staat zal je zien waarom ik dit doe de kas is op sommige plaatste echt rot. Het was helemaal niet mij bedoeling om de kas te herlakke enzo maar ik haalde er een zijpaneel af en ik zag al direct roest. Dus vandaag mijn beslissing om voor een volledige restauratie te gaan |
Wat foto's van de kas
Hey omdat ik al van een paar man commentaar heb gekrege van waarom breek je zoiets moois af zet ik hier een paar foto's hoe hij echt is onder zijn mooie lak.
ophanging van de lichten ook niet meer goed dus daarom de grote achterlichteen terug motor er aan't uithalen en hoger en hoger hehe en hier staat hij terug op zijn 4 wieltjes de motor kabelboom er ook al uitgehaald en gemarkeerd al een gedeelte vande vloer proper gemaakt ondertusse verbreed staal kunnen kopen voor een prijsje Staat lekker niet? hehe |
Goed bezig! Is weer eens wat anders n ombouw van kleine naar grote achterlichten.
Gr Pim |
als dat zn slechtste plekjes zijn heb je echt een super exemplaar te pakken.
|
Quote:
Ik ging er ook van uit een super rotte kas te gaan zien. De "schade" die jij aan de Golf hebt is echter voor een paar honderd euro, en 'n uurtje of twee lassen, makkelijk verholpen. Zou zonde zijn als je deze gaat slopen eerlijk gezegd. |
hij word ook niet gesloopt.. slechts overnieuw gedaan... Hij zal er vast mooier op worden.
|
Plannen klinken goed!
Maar vind het toch ook een beetje zonde van zo'n mooie orginele GTI. Als je er toch een ander interieur erin wil en andere motor etc had je in mijn ogen beter een simpele casco kunnen pakken. Maar het is jouw keuze :D Het word vast een hele brute MK1. ik ben benieuwd! :) |
stalen bumpers en kleine achterlichten houden.. auto is toch al geen gti meer
|
inderdaad, zeker kleine achterlichtjes houden, blijft de waarde van de auto ook nog een stuk hoger ;) brede achterlichten zou alleen maar dom zijn :D
enne, golf 2 dashboard??? why, gewoon lekker mk1 houden, en dan digifiz erin ofzo? |
Quote:
Waarom zou dat dom zijn? zolang die lichten erin horen zoals hij origineel gelevert is, vind ik dat alleen maar mooier... gewoon origineel maken met kleine aanpassingen. dus gewoon mk1 gti stoelen, mk1 dash, maar wel leuke motor :thumbup: mvg Mike |
ik hoorde iemand een uurtje of 2 laswerk?!?! zeggen. dat achterpaneel gaat hij nog werk mee krijgen als hij dit los haald kom je veel meer tegen!! succes met hersteld van je auto!
|
Ik vind dat je goed bezig bent, en je moet doen wat je goed lijkt en mooi vind.
Ik zal dit Topic zeker gaan volgen en wens je heel veel succes. |
mooi project ga ik zeker volgen.
|
Allemaal bedankt voor de reactie's. De golf komt uiterlijk terug in de origine look dus ook brede achterlichten en "dikke" plastikke bumpers. Waarom een golf 2 dashboard, omdat alles van het interieur van een golf 2 komt.
Volgende week verwacht ik al een eerste bestelling; - deurpanelen - voorbumper - achterbumper - wielbogen - vloermat 3 delig - hoedeplank - raamgeleiders - raammechanisme - alle rubbers voor de deure en de ruiten - origineel gti stikkers voor kofferklep en de zijkant van de wagen - groen voorruit me ingrande zonneband - zonnekleppen - klinken - oranje pinkers - nr plaat verlichting - voorgril - baggetten - rode biesjes voor de voorgril - logo's van vw en 16v en golf enzo - hapich klapramen - kantelschuifdakje - gti voorlip Dit alles is nieuw origineel vw en sommige zaken zo goed als nieuw zoals het kantelschuifdakje enzo |
All times are GMT +1. The time now is 06:53. |