Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   temperatuurs regeling kachel defect (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51883)

vw stephan 18-02-2009 22:27

temperatuurs regeling kachel defect

beste vw kenners,

ik rij sinds een week of 3 een uitgebouwde golf 1 diesel van het bouwjaar 82'

ik heb sinds het begin al problemen met de kachel hier even wat feitjes.

* hij blaast goed in alle standen

* voor word hij altijd snel warom

* zijroosters blazen altijd de koude lucht van buiten ( kan niet anders las ik al)

* mijn schuifje van blauw naar rood gaat wel heen en weer maar ik heb het gevoel dat hij niks doet hij kan ook niet helemaal naar rechts ( rood dus)

mijn kachel blaast dus WEL warme lucht maar GEEN koude lucht. hierdoor word het vaak snikheet in de auto en moet ik met raam open rijden maar dit is niet fijn in de regen.

ik hoop dat een van jullie tips voor me heeft.

groetjes stephan

ScareMercy 18-02-2009 22:39

Even de schuifjes nakijken onder je dashboard, je kunt het meestal al goed bekijken als je de radio verwijderd. Degene voor de warme lucht zit tegen je motoruimte aan achter de middenconsole, die zou kunnen blijven hangen.

vw stephan 18-02-2009 22:45

super ik ga het zsm nakijken de auto staat nu in een loods op te drogen na lekkage door de kachel heen.

bedankt zover!

ronnie_v 19-02-2009 20:48

controleer ook even je kachelkraan. De schuif die hier in zit, wil wel eens "oplossen". Daar zit je kabel vd warm/koud schuif ook aan. De kraan bevind zich in een koelwaterslang in de buurt van je schutbord.

vw stephan 19-02-2009 22:50

beste ronnie, als die schuif dan weg is. kan ik er dan gewoon een nieuwe in zetten?

greets

stephan

vw stephan 15-03-2009 16:40

kachel

beste mensen ondanks een aantal reacties heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen. als ik mijn schuif naar links doe blijft er bij de vooruit warme lucht komen. ik kan dus geen koude lucht blazen.

heeft iemand mischien een pdf handleiding waar ik iets mee kan?

gr stephan

Kaj_A 15-03-2009 17:15

Dit zelfde heb ik vorige week gehad. Het bleek dat in m'n motorruimte (vlak bij het voorraam in het midden) het schuifje vast bleef zitten, terwijl ik in de auto de schuif wel naar koud en warm kon doen. Dit schoon gemaakt en kabel goed gelegd en toen deed ie het weer.

golf mkII 16v 15-03-2009 18:47

Klembeugel van de kabel[buitenkabel]wil nog wel eens verdwijnen

Sjoes 85 15-03-2009 21:28

vaak zijn deze schuiven ook gewoon lek, dat ze in dichte stand nog steeds koelvloeistof doorlaten. Dan heb je ook steeds warme lucht. Heb ik al bij twee golfjes gehad. dit mechanisme krijg je nog nieuw bij VW (kost ongeveer 27 euro dacht ik) en kun je eenvoudig zelf inbouwen. Zet dan meteen de klemmetjes nieuw! En let op dat je de koelvloeistofslangen ff dichtknijpt, anders loopt er wat weg.

arno2000 15-03-2009 21:39

8 euro bij de volkswarenhaus

kachelkraan

Sjoes 85 15-03-2009 21:41

oei das goedkoop! voortaan moet k dus ff wat beter speuren voordat ik naar de dealer ga. Thanks voor de tip:)

vw stephan 17-03-2009 09:43

kachel helpers

beste mensen echt super bedankt voor de tips vooral de foto is erg handig ik ga vanavond eens speuren in me golf!

ik heb nu al 2 lekkage problemen opgelost dus nu alleen nog de kachel en de electirsche ramen en dan ben ik bijna klaar!

jullie horen nog van me!

1982kameiX1 17-03-2009 11:13

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
oei das goedkoop! voortaan moet k dus ff wat beter speuren voordat ik naar de dealer ga. Thanks voor de tip:)

Aan je aantal posts te zien had ik dat al wel van je verwacht :) , tja, je leert elke dag weer.

en

"vw stephan: ......hij kan ook niet helemaal naar rechts ( rood dus)....."

dat is bij mijn scirocco ook, ik dacht dat dat zo hoorde?

golf mkII 16v 17-03-2009 20:15

Niet helemaal naar rechts is de buitenkabel die niet goed zit
Klemmetje bij de kraan los en de handel helemaal naar rechts duwen en dan opnieuw vast zetten

golfcabriolet 18-03-2009 02:27

Quote:
Originally Posted by arno2000
8 euro bij de volkswarenhaus

kachelkraan

Maar niet ORIGINEEL !!!!

1982kameiX1 18-03-2009 09:23

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Niet helemaal naar rechts is de buitenkabel die niet goed zit
Klemmetje bij de kraan los en de handel helemaal naar rechts duwen en dan opnieuw vast zetten

thanks!, das een mooi klein klusje voor dit weekend.
(jammer dat ik zo druk ben met andere dingen. die scirocco gaat de komende 3 jaar zeker 325 dagen paar jaar binnen staan...)

vw stephan 18-03-2009 20:28

heej een goede tip van die kabel ik ga het dit weekend nakijken!

Sjoes 85 18-03-2009 21:40

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
Aan je aantal posts te zien had ik dat al wel van je verwacht :) , tja, je leert elke dag weer.

en

"vw stephan: ......hij kan ook niet helemaal naar rechts ( rood dus)....."

dat is bij mijn scirocco ook, ik dacht dat dat zo hoorde?

ja idd thanks, weet je wat het is: t spul is moeilijk te krijgen allemaal dus als de dealer nog wat heeft ben ik daar al heel blij mee.
Van de andere kant: als de dealer t nog heeft is t ergens anders natuurlijk ook te krijgen! Les weer geleerd idd:-)

vw stephan 09-04-2009 15:36

heej mensen,

ik ben de laatste tijd zo druk dat ik bijna niet aan me golfje toe kom. ik heb op de site van volkswarenhaus gekeken voor die kachel kraan die kost inderdaad 8 euro maar hoe zit het dan met verzendkosten vanuit duitsland?

ik heb een site gevonden www.autobedrijfmuurling.nl

hier kost hij 12 euro

alle onderdelen onder vervaningsonderdelen zijn van golf 1

als iemand weet hoe het zit met verzenden vanuit duitsland hoor ik het graag

groeten stephan

Kaj_A 10-04-2009 19:39

Komt denk ik op dezelfde prijs dan. Je doet toch niet moeilijk over zo'n klein verschil in prijs? Kopen waar jij het makkelijkst vindt.

All times are GMT +1. The time now is 11:07.