Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   passen deze velgen?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51707)

Thomas 14-02-2009 22:42

passen deze velgen?!

Beste forumgangers, hier even een vraagje voor de mensen die al ervaring hebben met brede velgen onder een golf mk3.
Ik vroeg mij af als het mogelijk is zowel vooraan als achteraan 16 inch met 9J breed te monteren. De wagen zou ik bovendien 3 tot 4 cm willen verlagen.

Let op, ik gebruik hem als daily dus kzou echt niet willen dat hij ook maar ergens raakt, zoals bij het kort afdraaien ofzo...

Iemand ervaring hiermee?! Let me know

Salu...

Thomas 15-02-2009 10:21

Niemand een ervaring te delen?!

classic-edition 15-02-2009 11:37

Het is combinatie van vele factoren.

Schokbrekers + Veren (of schroefset)
Et-waarde van de velgen
bandenmaat
Schermen origineel of aangepast.

Maw is moeilijk te beantwoorden zonder bovenstaande info.

gr

Marco

passatje2 15-02-2009 11:59

dat is mogelijk maar......
hij raakt de randen achter er moet al 215/40 of 195/45 op.
de randen moeten eigenlijk wat naar binnen en als je het toch wil doen koop een schroefset en anders bumpstops ertussen(tussen de veren dan voor en achter)

Baasje! 15-02-2009 12:15

9j onder een mk3 gaat prima mits je een stugge verenset hebt. Ik rij zelf met et 15 9j rond en het loopt niks aan. Voor betwijvel ik, vind het sowieso niet mooi maar dat is een tweede;)

Jurgen Santana 15-02-2009 12:44

Quote:
Originally Posted by passatje2
dat is mogelijk maar......
hij raakt de randen achter er moet al 215/40 of 195/45 op.
de randen moeten eigenlijk wat naar binnen en als je het toch wil doen koop een schroefset en anders bumpstops ertussen(tussen de veren dan voor en achter)

Je bedoelt dat de randen naar buiten moeten mag ik hopen :D

Thomas 15-02-2009 19:07

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Het is combinatie van vele factoren.

Schokbrekers + Veren (of schroefset)
Et-waarde van de velgen
bandenmaat
Schermen origineel of aangepast.

Maw is moeilijk te beantwoorden zonder bovenstaande info.

gr

Marco

Wel, de vraag is in mij opgekomen toen ik de set van erwin zag staan hier op het forum. Neem nu dat ik deze onder mijn wagen zou willen leggen.
Schmidt Revolution 9jx16 et 32, en daarbij is mijn golf (nog niet) verlaagd en ook zijn de kassen gewoon standaard...

jettaracing 15-02-2009 20:46

Met et 32 zit je tegen je veerschotels aan aan de voorzijde ,dus dat past niet , je zult sowieso met spoorverbreders moeten werken ,en dan kom je al snel op et 20 voor het goed past!
Ik zit er namelijk ook al mee met de jetta ,en heb die velgen gepast op de mk3 variant ,en kom dan met et30 tegen de veerschotels aan .
Vóór is het dan ook wel erg breed ,met 9 j ,en dan heb ik er ook nog spatbordverbreders eromheen (origineel vr6/gti verbreders) .
Als ik ze er wel onder ga monteren ga ik wel de randen van de voorschermen aanpassen .

Thomas 16-02-2009 20:30

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Met et 32 zit je tegen je veerschotels aan aan de voorzijde ,dus dat past niet , je zult sowieso met spoorverbreders moeten werken ,en dan kom je al snel op et 20 voor het goed past!
Ik zit er namelijk ook al mee met de jetta ,en heb die velgen gepast op de mk3 variant ,en kom dan met et30 tegen de veerschotels aan .
Vóór is het dan ook wel erg breed ,met 9 j ,en dan heb ik er ook nog spatbordverbreders eromheen (origineel vr6/gti verbreders) .
Als ik ze er wel onder ga monteren ga ik wel de randen van de voorschermen aanpassen .

Dit dacht ik wel ja, zoveel aanpassing ga ik niet doen voor een daily, gewoon wat minder breed is in mijn geval een betere optie.

Bedankt voor de reactie

Baasje! 16-02-2009 21:41

Je randen (laten) aanpassen steld niet veel voor hoor, ik heb het ook op mn daily en je kan dan toch weer een stukje lager! Maar nogmaals, 9j is erg breed voor de voorkant, liever 7,5 of 8j en dan achter 9j:)

MKII Vr6 24-02-2009 21:50

Ik had bij mijn cabrio brock 9jx16 rondom en banden 215/40/16.
Als schokbrekers had ik een vaste set van 80/60 en de banden raakten achter alleen als ik echt door een diepe kuil reed, en voor als ik het stuur helemaal tot op het einde draaide en tegelijkertijd een oprit op reed.
Verder had ik nergens last van.

Hier een foto

All times are GMT +1. The time now is 15:04.