Hittebestige lak hoogglans zwart?
Hoi,
Ik ben op zoek naar een spuitbus hittebestendige lak in hoogglans zwart. Ik weet dat ze bestaan (heb ze al eens op een autobeurs gezien), weet alleen niet waar ik ze kan krijgen. De lokale spuitbussenboeren hier hebben ze niet. Weet iemand van jullie waar ze uit te halen zijn? Alvast bedankt. |
Niemand?
|
Heb nagevraagt bij verschillende leveranciers maar hittebestendig hebben ze allemaal alleen in mat.
Maar tot hoeveel graden moet de lak tegen kunnen? |
http://www.innotec.nl/
mischien hebben zij 't? gewoon bij de automaterialenzaak te krijgen, geloof ik.... |
Je kunt toch matzwart spuiten en deze vervolgens met hittebestendige blanke lak spuiten.
http://winkel.verf24.nl/index.php?m...dex&cPath=42_47 |
Is poedercoaten geen optie?
|
Quote:
Die is/word ook mat. |
ik had laatst spul van motip, na een half jaartje zit er geen verf meer op. dus das 3x niks
|
Quote:
Of jij kan niet ontvetten... :D |
Wilde net zeggen :D Mijn uitlaat zit al 3 jaar goed gebakken :tongue:
Maar volgens mij is hittebestendig zwart inderdaad alleen mat verkrijgbaar... |
hitte bestendige glans folie?
|
Ik heb het inderdaad nodig voor een uitlaat.
Ik heb laatst op een oldtimernbeurs een spuitbus gezien. Had ik die maar meegenomen. Maar ik had ook al gehoord over dat eerst mat en dan blank en dat het dan zou glimmen als een tiet. Maar tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. De uitlaat waar ik het nu voor nodig heb, daarvan is het eindpijpje ook hoogglans zwart. Maar op sommige plekken komt er een beetje roest doorheen. Dus polijsten is helaas ook geen optie. Want dat wilde ik eingenlijk doen. |
Ik zal vandaag een proefstukje spuiten, ben zelf nu ook benieuwt. :)
|
hier het resultaat
links met en rechts zonder hittebestendige blanke lak zit iets meer glans op maar geen hoogglans. Kleur komt wel veel beter uit. |
@ Eentje. Dank je. Hier heb ik wat aan. Het is dus een beetje zijdeglans geworden als ik dat goed zie? Ik neem aan als je er wat meer laagjes overheen doet dat het glans effect wel iets meer wordt?
|
Meerdere laagjes zal het effect versterken maar een hoogglans zal het nooit worden.
|
Spuitbus van Rust-oleum kopen.
Een jaar geleden mijn remklauwen mee gespoten en het zit er nog steeds goed op. Met motip heb ik ook slechte ervaringen. |
Quote:
En dat is wel hoogglans? |
|
Hammerite werkt ook perfect voor dit soort klusjes :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 18:12. |