Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   rara wat is het? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51331)

Pedaalemmer 04-02-2009 19:56

rara wat is het?
 



Zit achterop cockpit van een corrado g60. Op het tuitje zat een slangetje hoe belangrijk is dit? En is het erg als het niet aangesloten is?

sixpack 04-02-2009 19:58

verbruiks meter/sensor?

Pedaalemmer 04-02-2009 19:59

(2) 191 907 346J
sender - vacuum / 2 BAR / PG
housing / blue
for vehicles with multi function indicator

Pedaalemmer 04-02-2009 21:24

Quote:
Originally Posted by sixpack
verbruiks meter/sensor?


Zo te lezen op het engelse golf 1 forum wel...maar moet ik dit afdoppen of maakt het niet uit?

sixpack 05-02-2009 06:53

zou ik wel doen.. :thumbup:

Pedaalemmer 05-02-2009 08:36

Vandaag eerste kilometers gereden zonder dat hij aangesloten is en het is inderdaad de verbruiks meter die nu wel erug zuing is :D

Stijn 05-02-2009 08:43

Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).

Pedaalemmer 05-02-2009 09:04

Quote:
Originally Posted by Stijn
Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).


Hahah dat snapte ik al, heb een andere teller unit geplaatst waar het niet opzit, de sensor heb ik los geschroefd van de oude teller en aan het slangetje laten zitten.

Vains 05-02-2009 09:29

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Hahah dat snapte ik al, heb een andere teller unit geplaatst waar het niet opzit, de sensor heb ik los geschroefd van de oude teller en aan het slangetje laten zitten.


Deze regelt idd het verbruik enz van de MFA. Probeer maar eens om een vacuumpotje van een G60 teller op een 16V teller te zetten, dan verbruikt hij maar 3 liter op 100 km :cool:
Dus hetpotje is wel degelijk belangrijk...

Pedaalemmer 05-02-2009 13:29

Quote:
Originally Posted by Vains
Deze regelt idd het verbruik enz van de MFA. Probeer maar eens om een vacuumpotje van een G60 teller op een 16V teller te zetten, dan verbruikt hij maar 3 liter op 100 km :cool:
Dus hetpotje is wel degelijk belangrijk...


Bedoel je dat hij dan letterlijk meer gaat verbruiken? Of het verbruik verkeerd aangeeft?

breadfan83 05-02-2009 13:35

Quote:
Originally Posted by Stijn
Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).


Kan de motor daarvan gaan stotteren / haperen?

Vains 05-02-2009 13:42

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Bedoel je dat hij dan letterlijk meer gaat verbruiken? Of het verbruik verkeerd aangeeft?


Hij geeft dan de verkeerde waardes aan vanwege een andere waarde in onderdruk. Het is dan niet het echte verbruik.
Daarom moet je altijd een g60 drukdoosje monteren bij een g60 tellerbak en blok.

@Breadfan: het kan dat de wagen anders gaat lopen. Maak maar eens een sneetje in het vacuumslangetje op het inlaatspruitstuk, dan loopt de wagen niet meer zo soepel...
Mijn corrado g60 liep toen ik hem kreeg niet zo lekker, hij hield voornamelijk in als ik doortrok. Toen bleek er een scheurtje in het vacuumslangetje te zitten. Deze heb ik vervangen en de wagen liep weer perfect!

breadfan83 05-02-2009 15:00

Quote:
Originally Posted by Vains
@Breadfan: het kan dat de wagen anders gaat lopen. Maak maar eens een sneetje in het vacuumslangetje op het inlaatspruitstuk, dan loopt de wagen niet meer zo soepel...
Mijn corrado g60 liep toen ik hem kreeg niet zo lekker, hij hield voornamelijk in als ik doortrok. Toen bleek er een scheurtje in het vacuumslangetje te zitten. Deze heb ik vervangen en de wagen liep weer perfect!


Probleem bij mij was eerst 't zelfde, al was het niet zo vreselijk goed merkbaar.

Reden voor m'n vraag is namelijk dat de auto stotterde. Ik heb toen de stelschroef op 't gasklephuis verdraaid tot ie goed ging lopen.

Daarna is het dash er uit geweest, en zag ik dat datzelfde slangetje waar het bij Henk om gaat los was. Nu dit weer vast zit loopt ie weer te stotteren. Die schroef maar weer even terug draaien dus, en dan moet ie weer goed lopen.

Kan natuurlijk ook meehelpen dat de uitlaat helemaal door was. :D


All times are GMT +1. The time now is 01:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.