parelmour spuiten.
zoals je op de foto,s kunt zien moet ik mijn auto spuiten.
als ik het linker voor scherm ga spuiten moet ik dan ook mijn deur gedeeltelijk mee spuiten i.v.m. kleurverschil?????? graag jullie reactie hier op. thanks |
Nee dat hoeft niet, waar je wel op moet letten bij parelmoer is of je kleurverschil hebt.
Dit kan komen doordat als je bijv. van boven naar beneden eindigt met spuiten en in de fabriek is het van links naar rechts gedaan. Dus altijd eerst een proefvlak spuiten!! |
thanks. :thumbup:
de auto is over gespoten. kan ik er dan vanuit gaan dat er van boven naar beneden is gespoten??? greetz |
Aan de foto's te zien moet je het linker achterpaneel ook spuiten.. dan is het een kleine moeite om het portier ook mee te nemen. Wat sowieso aan te raden is in dit geval.
|
@Denzo
Je mag nergens van uit gaan.... persoonlijk eindig ik altijd links naar rechts... maar dat hangt dus af van de spuiter... vandaar het proefvlakje... :) @Lennart ik zie niks op het linkerachterpaneel... alleen schaduw en lichtreflectie... kan aan mij liggen... :D |
Primer op de dorpel en wielkast
|
Quote:
okee thanks ik ga me best doen op een proefvlakje.. links achter en onder ga ik alleen bij werken en daarna g60 lijsten overheen maken. greetz. |
Het is onmogelijk om het scherm strak af te spuiten zonder kleur verschil.
Je weet niet welk merk lak er nu op zit, Welke tint ze hebben gebruikt, Welke spuit er is gebruikt, Hoeveel druk er is gespoten, En ga zo maar effe door. Gewoon uitspuiten op het voorportier zoals het hoort. |
best een put werk voor een spuitbus amateur zoals ik haha.
bedankt voor jullie input. ik ga dus eerst een proef stukje maken ,dan voor scherm spuiten en dan er achter komen dat ik alsnog de deur moet doen vanwege kleurverschil. daarna erachter komen dat het niks lijkt en alsnog bij een spuiterij langs moet. :screwy: foto,s van resultaat volgende week. |
dit is niet te doen met een spuitbus..
|
idd, dit gaat hem niet worden. zou gewoon ff knap doen en het door een spuiter laten doen.
|
Zoals MIVW zegt is de enige juiste manier......
En met een spuitbus gaat dit niet goedkomen...zou gewoon wat meer uitgeven en het gelijk goed laten doen bij een autoschadeherstelbedrijf. |
Gelijk naar de spuiter gaan, je krijg nooit een mooi resultaat, met een spuitbus!
En een spuiter houd er niet echt van als er eerst met een spuitbus is gekloot! Dan is het gelijk netjes! |
Ik moet hier echt even op reageren...
Ik heb namelijk verschillende erkende autoschadeherstelbedrijven als klant en wat kopen die bij mij? juist... spuitbussen. Vooral parelmoer en metallic... natuurlijk niet de Motip en Dupli-Color spuitbussen aangezien dat altijd benaderingskleuren zijn maar de spuitbussen die ik zelf afvul met autolak. Voor een leek is het verschil nauwelijks te zien en zeker niet als je de (2K) blanke lak mooi polijst. @Lennart Nu dat ik thuis ben zie ik het ook... bij die computer op het werk zag het er uit als lichtreflectie... wat een beetje grafische kaart al niet voor verschil maakt... :) |
Goh, ben benieuwd.. er hebben al 2 schadeherstellers gereageerd dat het met een spuitbus niets wordt.
Ik heb zelf nog nooit van een hersteller gehoord die panelen spuit met een spuitbus.. Bijwerken/spiegels spuiten/kleine details zou kunnen, omdat het aanmaken van een lak dan niet handig is, maar grote panelen spuit je niet met een spuitbus. Valt helemaal niets af te stellen aan een spuitbus :shake: |
Ik denk zo dat je als je mijn klanten belt deze ook zouden zeggen dat het met een spuitbus niets word.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze 2 of 3 spuitbussen van dezelfde kleur kopen voor alleen een plekje bijwerken hier en daar op een auto... Nog even voor de goede orde... als ik het heb over spuitbussen dan heb ik het over zelf afgevulde spuitbussen niet over de Motip en Dupli Color spuitbussen. |
nee, dat snap ik. Als je een spuitbus laat afvullen bij een verfhandel/lakhandel zit er een veel mooiere spuitkop op, met een fantastische waaier. En dit is eens een keer NIET sarcastisch bedoeld :)
Heb dit ook een keer gedaan om mijn mintgroene 6N bij te werken. Spuitbus op kleur laten vullen. Als je het netjes doet zie je er heel weinig van terug. Had inbraakschade rondom de deurklink. Omdat het geen metallic lak was kon ik dat heel netjes uitpoetsen. Het spuit heel mooi constant met een mooie brede waaier ipv dat gespetter van een Motip bussie. |
Een enkele keer gebruiken we op ons werk een spuitbus...maar dan voor een schanier...steuntje achter een bumper,stukje binnenscherm oid...maar dan ook alleen eigenlijk bij de 'goedkope' klusjes..Maar geen zichtwerk dus.
|
dat met die spuitbus amateur had ik beter dus niet kunnen zeggen :D ..
een maat van me mengt het verf voor me,dus geen motip bij de gamma weg. maar gewoon reguliere autolak en dan juist gemengt in een goede bus of blik. ik heb de kleur van de auto op laten zoeken d.m.v. een spectrum meter of lamp zoals jullie dat waarschijnlijk noemen. het is rubin rot perleffect van audi. ik begrijp dat sommige van jullie bij een spuiterij werken en dan is het makkelijk om te zeggen van{breng hem naar een autoschade herstel bedrijf} of{geef wat meer uit}. :shake: maar ik doe graag alles zelf en er zit veel verschil tussen 60 en 500 eurie. iemand een suggestie voor een goede verfspuit??????? :thumbup: ik kan namelijk wel een compressor regelen. |
Quote:
Je hebt helemaal gelijk! maar als je het zelf wil doen, doe het dan wel netjes zoals je nu wil doen! Het resultaat is velen malen netter. voor een goede verfspuit, zoek een devilbus, of een sata. |
All times are GMT +1. The time now is 15:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.