Chriskee.'s Golf II 1.8
Hallo mensen :)
Ik zal me even kort voorstellen, voordat ik over de Golf ga praten. Ik heb Chris Dreessen, 18 jaar jong en doe dit jaar eindexamen Havo :rolleyes: Ik ben eigenlijk rond mijn 16e besmet geraakt met het Golf II virus toen een vriend van me een Golf II GTD had. Een auto waar toen heel veel aan gedaan was, met "subtiel en clean" als motto. Hijzelf rijdt nu in een Golf II GL 1.6 uit 1989. Dit motto heb ik in de loop van de tijd overgenomen, en toen ik tegen een Golf aanliep hier in de buurt, kon ik het niet laten om even te gaan kijken. De auto was niet gekeurd, en had hier en daar toch wat minpuntjes, maar goed, ik zag de schoonheid van de auto en besloot 'm te kopen. Het is een Golf II 1.8 U9 van 21 juni 1990. 10 januari 2009: De auto vroeg in de morgen opgehaald in een naastgelegen. Zo kwam ik ermee thuis: Toen de sneeuw zo goed als weg was de auto even afgespoten en een lijstje opgemaakt: - De verstraler in de grill is kapot, - Glaasjes van de kentekenverlichting zijn kapot, - Dashboard lampjes kapot, - Tussendemper lek, - De pakking van de kleppendeksel is niet meer 100%, - De verwarming doet het alleen nog maar op de hoogste stand, - De einddemper is oerlelijk, - De achterlichten vind ik niet mooi, - en nog wat dingen. 14 januari 2009: Via de zaak wat onderdelen besteld: - Oliefilter - Luchtfilter - V-snaar - Distributieriem met rollen - Kleppendekselpakking - Bougies - Rotor - Verdelerkap - Dashboard lampjes - Achter ruitenwisser 17 januari 2009: De bestelde onderdelen gemonteerd en meteen de auto in zijn geheel nagekeken. De tussendemper is niet meer te repareren, dus moet nieuw besteld worden. Dan ook maar meteen een nieuwe einddemper bestellen. Ook erachter gekomen dat de wiellagers achter wat speling hebben, maar dit is met wat vet gelukkig verholpen. Verder zag de auto er super uit! Mooie schijven en rondom vrij nieuwe remblokken. Vriend van me had nog originele achterlichten liggen, dus deze had ik ook meteen gemonteerd. En de ruitenwisser platgelegd en een andere kentekenplaathouder gemonteerd. Zo stond de Golf er de dag erna bij: 20 januari 2009: Tussendemper nieuw besteld, meteen ook maar alle rubbers, klemmen en de buis naar voren erbij gepakt. Erna naar Heuts gereden voor een einddemper, en ben uitgekomen op een prachtige Remus sporteinddemper. Eigenlijk het mooiste model voor een Golf II vind ik. 21 januari 2009: Er maar eens mee naar de keuring gereden, na 3 maanden wordt het toch wel tijd, liever een afkeur (gratis) dan een boete voor het niet keuren. De glaasjes van de kentekenverlichting zijn nog kapot, het glas van de verstraler is nog kapot en de demper is ook nog lek. Gelukkig dat het een kennis van ons is, hij had de auto goedgekeurd, met de intentie de uitlaat eventjes te kitten als ik een steekproef zou krijgen. Prima geregeld dus :D 22 januari 2009: Vandaag had ik de uitlaat vernieuwd. En het was geen pretje.. De Remus heeft een veel scherpere bocht naar de tussendemper toe dan de vorige uitlaat, dus paste het geheel niet. Gelukkig zit de uitlaat er nu onder, en niet onder spanning :) Zo ziet het eindresultaat er uit: Dat is de status van de Golf tot nu toe. De plannen die ik er nog voor heb zijn de onderstaande: - G60 bumpers - Verlagen - Ramen tinten - Heldere koplampen (verstralers zijn besteld) - Zwart-rode achterlichten - Ander stuur - Pioneer DEH-50UB (besteld) - Speakers, sub en versterker kopen (waarschijnlijk Hifonics) - Nieuwe voorruit (deze heeft een scheur van een paar decimeter) - En vast nog wat spullen die ik vergeten ben erbij te zetten.. Maar het voornaamste bij de Golf is om alles strak te maken, en niet al te veel poespas of tüpperware. Strak en clean. En omdat ik alleen een zaterdag baantje heb, zal het allemaal niet zo snel vorderen. Maargoed, alvast bedankt voor het kijken :) |
die treserplaten zijn behoorlijk zeldzaam aan het worden, maar zijn wel mooier met ook de zwarte lichten (als die ook Treser waren zijn ze een stuk gewilder dan de Hella's)
|
Met de zwarte achterlichten valt die minder op.
Als de lak onder de Treser plaat mooi is, blijft die er waarschijnlijk af.. Krijg er niet bepaald warme gevoelens bij :tongue: De achterllichten waren trouwens van Hella. |
Afgelopen weekend weer wat dingen aan de Golf gedaan, voornamelijk voor het oog, maar dat is zeer zeker niet onbelangrijk. :cool:
Heb de motorruimte met ontvetter en de hogedrukspuit schoongemaakt, althans voor zover het lukte. Als ik eens tijd heb doe ik het op het werk met de stoomcleaner, dat gaat beter. Ook heb ik de Pioneer radio gemonteerd die zaterdagmorgen was gearriveerd. En als laatste heb ik de sierlijsten en bumpers gespoten met een of andere Michelin bumperspray, dus nu ziet alle plastic weer als nieuw en mooi donker uit :) Hier wat foto's: Alleen zit ik nog met een paar problemen. Mijn verwarming doet het alleen op de hoogste stand, en voor zover ik weet heeft het iets te maken met een tussenweerstand (?).. Wie kan me vertellen waar die zit en waar ik zo eentje nieuw kan krijgen? En mijn temperatuurmeter in het dashboard doet helemaal niets.. Weet misschien iemand waar de sensor zit, op het blok? Dan kan ik deze nameten, verbinden met elkaar, dan zou de meter helemaal om moeten slaan.. Ik zou zelf bij God niet weten waar ik 'm moet vinden.. Thnxx & loeterr :dance: |
Leuk bezig. Word wel wat :thumbup:
Die grille moet je vlug wat aan doen :tongue: |
Dat klopt, maar ik had de lampen gelijk met de einddemper besteld. Alleen duurde het 10 dagen voordat ze de lampen hadden. De einddemper was de dag erna binnen :screwy:
Maar goed, dat wordt zo snel mogelijk verholpen. Quote:
:shame: |
Ik denk weet bijna wel zeker dat je aanjager schakelaar kappot is. Kwaaltje namelijk..
|
Onder je dashboardkastje zit die weerstand. Even die onderbak eraf schroeven en dat zwarte schuim omlaag trekken.
Daar achter zit de waaier van de motor en de weerstand, metalen plaat. Gaan vaak stuk inderdaad, bij de dealer hebben ze die iig, duur. |
Topic eventjes opgeschoond, eerste post wat overzichtelijker gemaakt :redface:
|
Quote:
Werk zelf bij de automaterialen en heb ze hier op voorraad liggen, kunnen 2 type's zijn (aansl. a/d binnenkant verschilt), kosten ong. €25,- |
Toevallig bij Heuts?
Maar dan weet ik in ieder geval wel ongeveer de prijs :) Dankje |
Mooie brul pijp klasse :)
|
Leuke auto en hij komt er al steeds beter bij te staan.Succes met de volgende plannen die je hebt.
|
leuke auto, alleen egt wat aan die grill gaan doen ;)
en even laten struikelen paar leuke wielen er onder en hij is af :thumbup: maar ziet er goed uit. Gr jeroen |
28 januari 2009:
Vandaag naar een autosloperij geweest, op zoek naar G60 bumpers. Daar na wat rondkijken voor een net prijsje een ongespoten (vrij nieuwe) voorbumper en een zwarte achterbumper gevonden. De lip en knipperlichten uit een andere bumper gehaald en afrekenen maar. Eenmaal thuisgekomen meteen eventjes afgewassen en foto’s gemaakt: 30 januari 2009: Vandaag mijn verstralers gaan ophalen, eindelijk! Als ik weer wat meer geld heb, komen er voor de andere lampen ook heldere in, vind het toch wel heel mooi uitzien. Foto’s: |
ziet er al een stuk beter uit :thumbup:
ga zo door ziet die der over een paar weken/maanden dikk uit !! |
Dat is wel de bedoeling ja, haha :tongue:
Ben alleen nog steeds aan het twijfelen over de achterlichten... Heldere achterlichten? Of toch de Zwart-Rode achterlichten? |
ziet dr goed uit jong :tongue: k zie je topic hier nu pas staan :redface:
de donkere achterlampen stonden hem eigenlijk niet verkeerd hoor ! :) |
Zie nu pas dat je een limburger bent..
Leuk weer eentje erbij.. Gr Ronnie |
Quote:
Hahah :tongue: Nee, die donkere achterlichten kon echt niet :tongue: Ben aan 't twijfelen welke ik wel moet pakken, wil toch wat anders dan de originele.. Quote:
Klopt :) Nieuwstadt is ook nog niet zo super ver hiervandaan.. |
All times are GMT +1. The time now is 15:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.