Motorcode foetsie
Hallo,
Ik heb een Golf II GTI 8v... Omdat het originele blok versleten was is er een ruilblok ingekomen. Nu is de vraag alleen of dat weer een PF blok is, of een andere.. Omdat het een ruilblok is heb ik niks meer aan de sticker in de achterklep. Nu zit er ook een stikker op het kapje van de distributieriem.. Maar die sticker is helemaal gaar omdat dat dat kapje flink verroest is.. Hoe kan ik nu nog achterhalen wat de motorcode is? :shake: Nog een klein vraagje over stationair lopen... Als ik de motor start loopt hij netjes.. maar als ik hem 1 of 2 minuten laat lopen dan gaat hij ineens naar de 3000 toeren, en daar blijft hij op hangen. Zonder dat ik ook maar iets met het gaspedaal doe. Als ik dan de straat uit ben loopt hij weer normaal. Wat is hier aan de hand! Groeten, Luuk |
Vanaf de distributieriem zijde geteld staat op het onderblok, bij de derde cilinder, direct onder de kop (aan de voorkant van het blok) je motorcode, die is daar ingeslagen in een vlak stukje.
|
Heb je een foto van je blok, mischien kunnen we zo wel zien welke code het is :)
|
Zal vanmiddag effe op t onderblok kijken.. En een foto moet ik ook nog ergens hebben;)
|
Shit, volgens mij zit er een gewone 1.8 in! :eek: :screwy:
Voor zover ik de motor code kon lezen, en ALS ik op de goede plek heb gelezen stond er GX. Heb dat effe nagezocht in de lijst.. En daar staat helaas een gewone 1.8 met 66 kW. Is er iets aan de motor zelf waaraan ik kan zien of het een GTI is of een gewone injectie? |
De slap en boring is het zelfde bij deze blokken dus ze kunnen ook alleen het cilinderblok hebben verwisselt.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html Jou blok zou er zo uit moeten zien; http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=219 Succes |
Hij ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar aan welke specifieke kenmerken kan ik zien of het een GTI is of een normale injectie..?
|
PF heeft Digifant
GX is een KE-Jetronic[spinnekop] Of zoals eerder door TOMVW gezegt |
Heb even gekeken naar de foto op de site van TOMVW, dat herkende ik inderdaad, ik wist alleen niet hoe een KE-Jetronic eruit zag, dus had effe op google gekeken.
Zo te zien heb ik dus een GX blok met Digifant injectie. Nog wat vragen: 1. Is het onderblok van een GX blok 100% hetzelfde qua onderdelen etc. als een PF blok. 2. Hoe zit met de cilinderkop, ik las dat een PF blok een hogere compressie heeft. 3. Past een KE-Jetronic ook op een Digifant aansluiting? |
1. Ja
2.Verbrandingruimte kan anders zijn 3.Nee,injector bussen zijn anders |
OK, bedankt allemaal voor de hulp.
Ik trek nu dus de conclusie dat het blok 100% gelijkwaardig is aan een PF blok. En dat dus ook de compressie gelijk is, omdat er een PF kop op zit. :screwy: Schept een hoop duidelijkheid! :D |
Het zou ook kunnen dat de zuigers anders zijn, maar dit weet ik ook niet zeker. Er is vast wel iemand die dit kan bevestigen.
|
Quote:
Oke tnx, ik zoek wel even rond op internet.. Mocht iemand anders dit weten, Let me know! :D |
Ik zou het voor je na kunnen kijken, maar je kunt het ook even zelf doen:
www.vagcat.com Meld je daar even aan (kost niks) en dan kun je exploded-views zien van alle onderdelen. Dan zoek je even de zuigers op van de motor die je hebt en van het PF blok. Als het onderdeelnummer gelijk is dan zit je goed ;) |
Bedankt! Had al snel eventjes gekeken maar nog niets gevonden.. Zal die site effe proberen, hoe meer ik zelf kan hoe beter ;)
|
Heb me aangemeld bij de site, maar vind het allemaal niet zo duidelijk :confused:
Ik voor een volkswagen, en dan in het lijstje van golf zijn er een aantal te kiezen. Heb gekeken bij Golf Ralley en bij gewone Golf, waren de enigen waar een jaartal van 1989 tussen lag. Maar ik snap er niks van :shake: Excuseer mijn lompheid :screwy: , maar zou je me misschien opweg kunnen helpen :tongue: Edit: GX blok is natuurlijk van een ander jaartal :tongue:, kijk nog effe verder.. Gevonden, maar: piston complete 81 / PF,RV,GU,RH PB (1) 027107065 piston complete 81 / GX (1) 026107065R Zijn dus niet dezelfde.. Begin dat blok steeds minder leuk te vinden :tard: |
Het zou kunnen dat ze wel het zelfde zijn, maar een heel klein beetje afwijken. Wat ook kan is dat de PF zuigers zijn overgezet.
|
Zou inderdaad kunnen dat de zuigers nou net wél afwijken, ivm de kop. Want die van de PF is niet gelijk aan de GX, dus waarschijnlijk is de zuiger dan inderdaad anders.
Dan bestel ik voor m'n blok mooi onderdelen van een PF. Bedankt voor alle hulp, ben weer een hoop wijzer geworden. Is vagkat.com ook meteen de goedkoopste site voor blok delen? Of gebruiken jullie daar andere site's voor.. |
All times are GMT +1. The time now is 21:49. |