Audi V8 4.2 Quattro miniproject
Ik heb toch besloten om een topic te openen van de V8, omdat deze wagens schaars zijn en er toch wel wat liefhebbers van rondlopen.
De 3.6 versies die kom je wat vaker tegen in tegenstelling tot de 4.2. Van de in totaal 21.000 V8jes die ooit verkocht zijn, vertegenwoordigt de 4.2 denk ik zo'n 30% (een 6000 stuks ongeveer). Hoeveel 4.2 er op dit moment rondrijden weet ik niet aangezien er al heel wat platgereden zijn of verkocht zijn in onderdelen, ik schat dat er nog wereldwijd hooguit 3000 stuks rondrijden (als het niet minder is) :wow: Reden genoeg dus om deze in ere te houden. De plannen waren eerst om hem plat te gooien en er een dikke set wielen onder te gooien, maar aangezien ik laatst in Meilenwerke (museum) een originele V8 gezien heb heeft dit mij besmet en wil ik de mijne ook weer helemaal in originele topstaat maken :rolleyes: Het gaat dus om een Audi V8 Quattro met een 4.2 blok erin. De wagen heeft enorm veel opties aangezien het een Exclusive uitvoering is. De wagen is nu 90% origineel, maar de bedoeling is om hem 100% origineel en netjes te maken. De jacht naar onderdelen is gestart en verloopt door de schaarsheid vrij moeizaam :redface: Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's voor de fotogeilen onder ons :thumbup: Zo heb ik hem vorig jaar gekocht, ik heb gelijk de trekhaak laten verwijderen en een nieuwe achterbumper gemonteerd aangezien ze daar een uitsparing in hadden gemaakt :screwy: Inmiddels na flink wat gepoetst te hebben staat hij er zo bij Het interieur in bijna nieuw staat Alle originele boekjes zitten er bij Een vrij zeldzame kentekenplaathouder weten te scoren op Ebay voor een berg geld... Origineel ABT :thumbup: En natuurlijk het blokje :tongue: En zo moet hij worden Verwacht hier dus geen bling-bling en toeters en bellen. Deze wagen wordt helemaal terug origineel gemaakt en gehouden :) |
origineel maken is vaak moeilijker dan Blingbling:)
Doe je best, kan je over een tijdje een chauffeur er bij 'kopen' :tongue: om het plaatje compleet te maken. |
erg lekker auto(tje)
|
Het zijn zulke heerlijke reis/cruise wagens! Suc6 met het origineel maken.
|
mooie bak :D ik ben iets vergelijkbaars bezig... zelfde body alleen ander front en achtbumper ;-) oh ja en 3 cilinders minder :D
|
Heel gaaf! succes met je jacht naar onderdelen
|
mooi mooi en nog eens mooi...
alleen grote wielen en plat op de grond.. |
Quote:
Dat ging hij nu juist niet doen ;) |
Quote:
weet niet of je het over een 100 hebt, maar die body is niet hetzelfde |
Bedankt voor de leuke reacties :thumbup:
@egon: de wagen blijft lekker origineel. En originele auto blijft nou eenmaal zijn geld waard. En als ik naar een meeting ga met een originele V8 trekt hij net zoveel aandacht puur omdat je nauwelijks nog een originele tegenkomt :rolleyes: |
Quote:
Niet alleen de voor- en achterbumper zijn anders... Ook bijv. de spatborden zijn breder omdat een V8 een bredere wielstand heeft. Ik zou zeggen maak eens een topic aan zodat wij mee kunnen kijken :thumbup: |
'Die andere V8 4.2 Exklusive eigenaar' kijkt ook mee, wat een respectabel plan dit!
Wat zoek je nog precies om 'm origineel te krijgen? Die van mij is dan wel laag en voorzien van BBS - ik heb zorgvuldig alles bewaard om het ook allemaal weer terug te kunnen bouwen, wel zo verstandig. |
Hey mede V8 rijder ;)
Ik heb er heel lang over nagedacht om hetzelfde te doen als jij hebt gedaan. Dikke wielen eronder en verlagen, echt geweldig :eek: Het is inderdaad verstandig om de originele onderdelen te bewaren. Maar laatst ben ik naar Meilenwerk geweest in Düsseldorf, dit is een soort museum voor klassieke auto's. En je raadt nooit wat er in de werkplaats stond? Een originele grijze V8 3.6 met een lichtgrijs interieur, ik heb echt staan kwijlen daar (wat ik niet echt gedaan heb bij de gerestaureerde 300SL gullwings, ferrari's en lambo's) Dus toen had ik zoiets van een originele V8 is de bom :D Ik heb een hele lijst van wat er aan gedaan en vernieuwd/verzamelt moet worden. Van de kleinste afdekdop in de slotplaat tot aan het bijwerken van de lak. Heb jij nog wat reserve onderdelen liggen dan? |
Quote:
ja ok das waar maar bijna hetzelfde dan, ging even om de gelijkeni. zodra ik de auto in nederland heb maak ik wel een topic aan, zal waarschijnlijk ergens volgende week worden :D allicht al bekend bij je maar kijk hier eens http://www.audiv8.com/ daar zul je veel kunnen vinden aan onderdelen en know-how over de v8 |
heb al een paar keer zitten twijfelen elke keer als je hem te koop zette, maar je doet er goed aan hem te houden :thumbup:
|
Quote:
Ik heb inderdaad zitten twijfelen om hem weg te doen aangezien hij niet echt goedkoop in gebruik is, en al helemaal niet voor een student :D Maar ik vind het model en de techniek gewoon prachtig en het rijdt ook nog eens heerlijk. Dus ik heb de knoop doorgehakt en ik ga hem helemaal in orde maken :thumbup: |
Mooi dat je d'r eindelijk uit bent, en de auto toch aanhoudt.
Succes met 't verzamelen van onderdelen. :thumbup: |
Misschien leuk om even mede te delen (vooral voor Stijn).
Ik heb wat data gevonden over het aantal V8jes welke nog rondrijden en geschorst zijn in Duitsland en Oostenrijk :) Duitsland: Jaar 2001 5708 stuks 2002 5378 stuks 2003 5124 stuks 2004 4986 stuks 2005 4546 stuks 2006 4120 stuks 2007 3601 stuks Oostenrijk: 2001 2002 2003 385 stuks 2004 2005 270 stuks 2006 237 stuks 2007 210 stuks Conclusie: Ervan uitgaande dat er in Duitsland elk jaar ongeveer 400 V8jes afvallen, zouden er nu nog zo'n 3000 stuks rondrijden in Duitsland :wow: en nog ongeveer 190 stuks in Oostenrijk. Nog een jaar of 5 wachten en Stijn en ik hebben redelijk exclusieve auto's :thumbup: |
Ik wilde net gaan vragen hoeveel er van zijn gemaakt, en hoeveel er van zijn geleverd in NL.
Groeten. |
blijf dit een mooi model vinden. Super zo.
|
All times are GMT +1. The time now is 16:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.